حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

اطلاعیه شماره 10

خطاب به دوستان بنیان اندیش


مجوز انتشار کتاب «دروغی که بزرگ شد» اثر اسکار وایت ماسکارلا صادر شد.





لازم به توضیح است که شخص ماسکارلا بسیار نسبت به انتشار کتاب به زبان فارسی ابراز خرسندی کرده است و مقدمه ویژه ای را برای ترجمه فارسی آن برای مترجم  ارسال کرده که در ابتدای کتاب چاپ خواهد شد. من علاقه داشتم که مستقیم با خود ماسکارلا صحبتی داشته باشم و همچنین متن انگلیسی مقدمه ماسکارلا و ایمیل هایی که در آن  از ترجمه کتاب به زبان فارسی ابراز خوشحالی کرده است، به عنوان نمونه و سند در ابتدای کتاب چاپ شود. اما مترجم کتاب با عنوان این که ماسکارلا دوست ندارد ایمیل آدرس اش در اختیار کسی قرار گیرد(!!!)، از دادن آن ها خودداری کردند. همچنین در تابستان 95 شخص ماسکارلا، فریم اصلی تصاویر انتهای کتاب را نیز شخصاً برای مترجم فارسی کتاب به ایران ارسال کردند که دسترسی به آن ها نیز برای ما مقدور نشد.
با وجود فراز و نشیب های فراوانی که کار ترجمه و تصحیح کتاب داشت، و با وجود درگیری هایی که با مترجم کتاب ایجاد شد، و علی رغم این که امیدی به صدور مجوز آن توسط وزارت ارشاد اسلامی نداشتم، اما بسیار خرسندم  که برنامه نیمه کاره مانده استادی که همه زندگی ام را مدیون او هستم، به سرانجام رسید. اما درگیری ها و رفتار مترجم کتاب، بار دیگر بنده را متوجه این نکته کرد که بنیان اندیشی در بین 80 میلیون ایرانی تا چه حد مهجور است. و این که جامعه ایران هنوز که هنوز است استعداد پرورش روشن فکر را ندارد.
غیر از کتاب ماسکارلا، کار هزینه بر دیگری نیز در دست انجام است که از سال 95 همچنان منتظر به پایان رسیدن آن هستیم  که هر دو این پروژه ها روی هم حدود 19 میلیون خرج برداشته است. کار کردن با افرادی که بنیان اندیشی را نمی فهمند و علاقه ای به فهم آن نیز ندارند، و بدتر از آن، همچنان گرفتار پان بازی های خود هستند، بر دشواری‎های کارها می افزاید.
امیدوارم روزی برسد که انجام تمام برنامه های بنیان اندیشی، توسط «متخصصانی» صورت گیرد که خود بنیان اندیش هستند. اما با وضعیتی که جامعه امروز ایران دارد، تحقق این آرزو بسیار بعید به نظر می رسد.
در آخر تشکر ویژه ای دارم از آیدین تبریزلی بابت کمک های فراوان اش برای آماده شدن این کتاب.
و عذرخواهی ویژه ای نیز دارم از تمام طرفداران اندیشه و راه استاد، بابت تأخیر در چاپ فصل نامه بنیان اندیشی که بخشی از آن به دلیل وضعیت جسمی نامناسب بنده است. چون به دلیل اشتباه تشخیص پزشکان دچار نقص عضو شده ام و به خاطر دوز بالای داروهایی که برای بیماری ام تجویز کرده اند، مشکلات جسمی فراوانی برایم ایجاد شده که در این ماه های اخیر سیستم زندگی ام را به هم ریخته است. البته چنین اتفاقاتی در جامعه ایران بسیار طبیعی و عادی شده است. پزشکان ما نیز مانند روشن فکران و شخصیت های فرهنگی جامعه مان هستند. وقتی با شخصیتی مثل عباس کیارستمی چنین می کنند، تکلیف ما مردم عادی جامعه از قبل مشخص است. بیماری های لاعلاج و از کار افتادن بخشی از سیستم بدن، جزء سخت ترین آزمون های زندگی هستند. خداوند را شاکرم، پیش از این که دچار چنین وضعیتی شوم، حداقل کار کتاب ماسکارلا پایان یافته بود و از این بابت نزد استاد پورپیرار شرمنده نشدم. اما از دوستانی که راجع به موضوعات مشخصی  از بنده یادداشت خواسته بودند، عذرخواهی می کنم که نتوانستم به وعده خود عمل کنم. امیدوارم به بزرگی خود این قصور را ببخشند.

نظرات 53 + ارسال نظر
abbas جمعه 28 تیر 1398 ساعت 07:17 ق.ظ

خانم ننا سلام۰دعا می کنم که هر چه زوترحالتان بهتر شود۰از شما و آقای آیدین تبریزلی تشکر می کنم۰ ۰ در پناه خداوند باشید

تشکر می کنم. در اصل کمک و یاری خداوند بود که این کار به سرانجام رسید و مجوز آن صادر شد. می دانید که این کتاب در جامعه امروز ما و وضع فرهنگی اش، علاوه بر یهودیان، خط قرمز بسیاری از شخصیت های علمی و فرهنگی و روشن فکری است.

اسماعیلی جمعه 28 تیر 1398 ساعت 07:38 ق.ظ

با سلام واحترام وارزوی بهبودی قرار نیست که شما بیمار بشوید هنوز جوان هستید بیماری شما موقتی هست وبرطرف خواهد شد انشالله ما هم دعا میکنیم واگر ممکنه بفرمایید قیمت کتاب جقدر می باشد

بیماری و مرگ سن و سال نمی شناسد، ولی از مهربانی و خوبی شما تشکر می کنم.
در قرآن نوشته شده که شفای انسان ها، روزی آن ها و زندگی و مرگشان دست خداوند است. اگر دست پزشکان بود، تا الان جنبنده ای روی کره خاکی باقی نمانده بود.
قیمت کتاب 70 تومان است. اگر عضو گروه تلگرامی بنیان اندیشی هستید، اطلاعات بیش تر را می توانید از آن جا به دست بیاورید یا این که به «حق و صبر» ایمیل بفرستید.

Aydın Təbrizli شنبه 29 تیر 1398 ساعت 02:20 ق.ظ http://biryol.blogsky.com/

با سلام

در حقیقت به ثمر رسیدن این اثر مرهون تلاش و پشتکار و سرمایه گذاری معنوی و مادی شما بود خانم ننا. من کاره ای نبوده ام.

به امید الهی قدم های بزرگتر دیگری بر خواهید داشت.

با تشکر

ممنون آیدین. بدون کمک و یاری شما و دوستان دیگر برداشتن همین چند قدم کوچک نیز به راحتی امکان پذیر نبود.

رهگذر یکشنبه 30 تیر 1398 ساعت 02:28 ب.ظ

اول از همه خانم ننا از شنیدن خبر بیماری تان خیلی متأسف شدم و از خداوند منان آرزوی سلامتی برایتان دارم . اما بعد آقای آیدین تبریزلی و سایر بنیان اندیشان گرامی
الان احساس کردم بعد از اینهمه سال و اینهمه ادعا ، شاید بد نباشد کسی یک توصیه بشما بکند هرچند بشخصه فکر نمیکنم گوش شنوایی برای این توصیه وجودداشته باشد . از توهم اینکه همه کسانی که شما و مرحوم پورپیرار فکر میکردید یا میکنید به اصطلاح بنیان اندیش میباشند، بیرون بیایید لطفن. خیلی از این آدمها وقتی بشخصه ازشون سئوال کردم ، بکلی منکر بنیان اندیش بودن شدند و گفتن هرگز نه در زبان و نه در قلم چنین ادعایی نداشتن و ندارن . میگن آدمهای مستقلی بودن و هستن و فقط مطالب استاد را دنبال میکردن و هرچه آموختنی بود، می آموختن . درست همانطور که از صدها آدم و کتاب دیگر آموختن . اینکه استاد اونها را بنیان اندیش میدانست ،‌ توهم یا باور خود ایشان بود و لاغیر . این توهم از سوی استاد به خیلی از شاگردان و هوادارانش هم تزریق گشت و از اینرو الان همه اونها از اون آدمها انتظار بنیان اندیشی کذایی را دارن . والا اگر یکبار و محض رضای خدا فقط یکبار مستقیما بسراغ یکی از این آدمها بروید و ازشون بپرسید آقا یا خانم فلانی ! آیا شما بنیان اندیش هستین ؟ بطور یقین بشما جواب میدهند خیر . نه بودیم ،‌ نه ادعایش را داشتیم و نه میخواهیم که باشیم !! من خودم این سئوال را از حداقل شش نفر از این افراد پرسیدم و شبیه همین پاسخ را شنیدم . بنظرم وقتش هست که از این آدمها بکشید بیرون و از توهم اینکه بنیان اندیش هستن بیرون بیایید . این آدمها نه کاری به بنیان اندیشی دارند و نه علاقه ای به آن . مشغول زندگی خودشان بسیاق تفکر و علایق خودشان میباشند . حرفهای امثال شما را هم نه میشنوند و نه میبینند و نه میخوانند و نه اهمیتی میدهند و نه کاری به آن دارند . من فقط به این دلیل این حرفها را نوشتم که احساس کردم هنوز بعد از اینهمه سال بعضیها هنوز در توهم بنیان اندیش بودن فلان و بهمان آدم بسر میبرند . بنظرم دیگه بعد از اینهمه سال وقتش رسیده که این واقعیت خیلی ساده را دریابید و از این توهم بیرون بیایید . اگر میخواهید بنیان اندیش باشید ، بروید باشید . خدا دنیا و آخرت برای شما بنیان اندیشان قرار دهد . بر بخیل و منکرش هم لعنت . اما بزور کسی را نمیشود بنیان اندیش کرد یا بزور به بهشت برد یا بزور هوادار فلان تفکر یا بهمان گروه کرد . اینرا بفهمید و بروید دنبال بنیان اندیشی مورد نظرخودتان

من منتظر بودم که سر و کله شما و دوستانتان پیدا شود. حالا یا با فحش خواهر و مادر و یا با چنین متن هایی.
دقت کرده باشید ابتدای هر اطلاعیه خطاب من به دوستان بنیان اندیش است. نه اشخاص و گروه های دیگر.
در متن اطلاعیه منظور من از مهجور بودن بنیان اندیشی، وضعیت آن در کل جامعه ایران است، نه در بین مخاطبان قدیمی آثار استاد.
و همچنان این حیرت من در این چند ساله برقرار است که امثال شما که طرفدار بنیان اندیشی نیستید و پرچم اعتقادات شخصی خود را نیز به اهتزاز درآورده اید، در این وبلاگ دنبال چه هستید و مطالب آن را به چه دلیل دنبال می کنید.
در پایگا ه های بنیان اندیشی چیزی که به درد شما و افکارتان بخورد وجود ندارد. چون من هرگز از راهی که استاد نشانم داده بود، یک وجب این طرف یا آن طرف نرفتم و هر آن چه که به زبان می آورم، آموخته های اوست
و من تا آن اندازه که هوش و استعدادم اجازه می داد، آن‎ها را دریافت کرده ام. درست یا غلط آن هم بررسی های علمی لازم دارد. نه نظر و اعتقاد شخصی افراد را.

مسعود سنجری سه‌شنبه 1 مرداد 1398 ساعت 10:04 ق.ظ

خانم ننا سلام علیکم
برای شما از خدای بزرگ تمنای سلامتی و موفقیت دارم. همچنین از زحماتی که متحمل می شوید متشکرم. در پناه خدای منان بمانید.

تشکر می کنم از لطف شما.

رهگذر سه‌شنبه 1 مرداد 1398 ساعت 03:36 ب.ظ

خانم ننای گرامی اولا من و دوستان اندکم در میان جمع آشنایان استاد اهل فحش خواهر و مادر و یا چنان متنهایی نبوده و نیستیم . اینهم از مصایب دنیای مجازیه که آدمها دایم مجبورن با حدس و گمان و پیداکردن شباهت ، نظردهندگان را شناسایی نمایند. دوما روشن و واضح بود که خطاب بنده با شما نبوده و حتی از مخاطبانم اسم هم آوردم . اگر کمی دقت میفرمودین متوجه میشدین که برای کی و چی میخواستم بگم. سوما من فقط تلاش کردم تا تجربه خودم را با بعضی از بنیان اندیشان که دچار تصورات نادرست هستن در میان بگذارم تا اونها هم مثل از اشتباه به دربیان . چون خود منهم مثل برادر آیدین در مورد بعضی از دوستان استاد چنین تصورات غلطی داشتم و وقتی مستقیما با اون آدمها صحبت کردم ،‌دیدم همه آنچه من فکر میکردم فقط و فقط فکر و خیال و تصور من بوده ! هرچی هم نوشتم از زبان اونها بود برای روشن شدن ذهن بعضیها که هنوز تصور غلطی از بعضی دوستان استاد دارن و هنوز از اونها انتظار و توقع کار بنیان اندیشی دارن ،‌درحالیکه اون آدمها به اندازه صد سال نوری نسبت به بنیان اندیشی بی اعتقادن و از آن دور هستن . همین و بس . تجربه ام را برای روشن کردن ذهن بعضیها نوشتم بی آنکه سر سوزنی بخام به کسی یا جایی توهین کنم . فقط وظیفه خودم دانستم به برادر آیدین و امثال ایشان بگم که بیخود دنبال جستجو درباره فلان آدم نرین و بیخود توقع کار بنیان اندیشی از بهمان آدم نداشته باشین و بیخود وقت و انرژی خودتون را در اینراه هدر ندین و بالاخره بعد از اینهمه سال متوجه بشین که اون آدمها سالهای ساله که با بنیان اندیشی استاد بشکل بنیادین قطع رابطه کردن و رفتن که رفتن و راستش به اعتراف خودشان از اولش هم تو این مسیر نبودن و حداکثر با استاد دوستی یا مباحثه فکری و قلمی داشتن
اینرا هم بگم که اگر کسی طرفدار بنیان اندیشی نیست و میاد تو وبلاگ شما دنبال چیست ، باید بگم منهم نمیدانم ! اگر چنین کسی را دیدم ازش میپرسم . خودم سالی به قرنی جهت بروز شدن از اخبار و فعالیتهای بنیان اندیشان سری به این سایتها میزنم . صرفا از روی علاقه و کنجکاوی . نه ادعای بنیان اندیشی دارم و نه در این حوزه کاری میکنم . صرفا دورادور علائق فردی ام را پیگیر هستم . اگر استاد در قید حیات بود بشما میگفت که من اصلن رشته ام و کارم علوم آزمایشگاهی است و کاری به تاریخ و ماریخ نداشته و ندارم جز در حد علاقه و کنجکاوی فردی برای شما و بقیه فعالان آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم

من با همین آی پی شما کامنت های مختلفی دریافت کردم. ان شاء الله که هیچ کدام متعلق به شما نمی باشد و من در تشخیص خود اشتباه کرده باشم.
برای نمونه این پیام:
چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ @ ۱۵:۰۰
«اصولا در جهان یهودیان بنیان اندیش نما ، حقیقت به همان اندازه که نور خورشید برای چشمان موشهای کور غیرقابل تحمل می باشد ، برای چشمان آنها نیز آسیب رسان است و از آن وحشت دارند . میگویند از کسی که کتابهای بی شمار دارد نباید ترسید ، بلکه باید از کسی ترسید که فقط یک کتاب دارد و آن را مقدس میداند . برای شما گوزینه ها باید توضیح داد که در این میان قرآن استثنا است چونکه وحی است و نه کتاب بشری . شما گوزینه ها هم فقط یک کتاب دارید و آن کتاب پورپیرار است و آنرا مقدس میدانید و همه چی دنیا را با آن میسنجید و اینقدر احمقید که نمیفهمید اولین کسی که مطالب آن کتابها را رد و سپس تصحیح و تکمیل میکرد ، خود پورپیرا بود . اما یهودیان بی دین و بی اخلاق و بی وجدان و بت پرست و شخص پرست و پورپیرار پرست بنیان اندیش نما از کوچکترین حقیقتی که پته بی سوادی و نادنی و دروغگویی و چرندپردازی شان را برملا نماید ، مثل هر دروغ پرست دیگری وحشت دارند ، درحالیکه نزد خداوند حقیقت از هر چیز بالاتر است و استاد هم عمرش را صرف کشف و بیان حقیقت نمود .
در جمع ما بحث بود که شما تذکر اشتباهات و گافها و بی سوادیهای گوزینه های شخص پرست اطرافتان را نمایش میدهید یا نه . من قسم خورده بودم که نمایش نمیدهید ، چونکه اگر نمایش بدهید از اعتبار یه مشت گوزینه بنیان اندیش نما چیزی باقی نمی ماند و همه می فهمند که این گوزینگان چقدر تعطیل و پیاده و سبک مغزاند . به لطف خدا قسم بنده درست درآمد . چون گوزینه ها چه باستان پرست باشند و چه پورپیرار پرست و چه هر جیز دیگری در وحشت از حقیقت و برملا شدن آن با هم مشترکند ..... در واقع شما همان خره هستید که نه راه پیش دارد و نه راه پس ، چون اگر گافها و پیامهای گوزینه های بنیان اندیش نما را نمایش ندهید ، پاسخ آنها را چه می دهید و اگر نمایش بدهید ، بی سوادیشان و بی اعتباری این به اصطلاح بنیان اندیشان برملا میشود !! تازه اگر خودتان هم بفهمید که این احکام گوزینه های دور و برتان چقدر گاف دارد که به لطف خدا نمی فهمید و نمایش می دهید و من هم همه گافهایتان را نمی نویسم تا در خریت و بی سوادی و توهم بنیان اندیشی باقی بمانید.»

در ضمن من از شما تقاضا دارم لطف کنید اسم آن دوست استاد را که برادر آیدین خیال می کند بنیان اندیش است، ولی در واقع نیست را برای من بنویسید.

داود سه‌شنبه 1 مرداد 1398 ساعت 10:54 ب.ظ

سلام خانم ننا

از خبری که راجع به نقض عضو خود نوشته بودید واقعاً ناراحت شدم انشاالله که قضیه خیلی مهم نباشد و به مدد خداوند باریتعالی سلامتی و صحت برقرار گردد.

ضمناً از شما و جناب آیدین بابت چاپ و انتشار کتاب «دروغی که بزرگ شد» و زحمات و مشکلات فراوانی که در به ثمر رسیدن آن کشیده اید تشکر و قدردانی می کنم.
اجرکم عندالله

من آن خبر رابرای ناراحت کردن دوستان درج نکرده بودم. خودم الان دیگر ناراحت نیستم و با موضوع کنار آمده ام . گذشته را نمی توان به عقب برگرداند. و اتفاقی که افتاده را جبران کرد. بنابراین به آن فکر نمی کنم.
موضوع این جاست که به خاطر عوارض داروهای کورتون که به من می دادند، سیستم بدنم کلا به هم ریخته بود. لرزش شدید دست که دو ماه طول کشید تا خوب شود و نمی دانم چرا با وجودی که دارو را قطع کرده ام هنوز هر از گاهی به سراغم می آید. و همچنین بالا و پایین رفتن شدید فشار خون که دائم باعث سرگیجه و عدم تعادل موقع راه رفتن می شد. تقریبا بعد از مرخص شدن از سی سی یو مثل اتومبیلی می مانم که باطری خالی کرده است. و کارهای شخصی روزمره ام هم به گردن این و آن می افتد.
من نمی دانم چرا پزشکان در مورد عوارض و مشکلات این داروها با مریض صحبت نمی کنند. لابد خیال می کنند اطلاعاتی که آن ها در طی سال های تحصیل در دانشگاه به دست آورده اند، ما مردم عادی باید از سایت گوگل خودمان بگردیم و پیدا کنیم. کورتون در بدن کسانی که اضافه وزن دارند، عوارض بیش تری ایجاد می کند و من این موضوع را نمی دانستم.
آیدین برای فصل نامه خیلی زحمت می کشد و دائم در این مدت از من می خواست که روی یادداشت هایم کار می کنم. ولی من اصلا تمرکز کار کردن نداشتم و دائم هم به خاطر عقب افتادن کار فصل نامه عذاب وجدان می گرفتم. برای همین وظیفه داشتم حداقل از مخاطبان مطالب بنیان اندیشی عذرخواهی کنم.

Mr Sayeh سه‌شنبه 8 مرداد 1398 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام
خانم ننا از شنیدن خبر بیماریتان خیلی ناراحت شدم. پیشنهاد می کنم اگر مایل هستید سراغ اطبا طب سنتی بروید که بعضا در جاهایی بهتر از طب مدرن عمل کردند و بدن نسبت به درمان آنها از جمله بازیابی بدن بهتر عکس العمل نشان می دهد. البته نه سراغ بی سوادان و کلاهبرداران به اصطلاح طب سنتی.

شناخت زیادی درباره طب سنتی ندارم. و نمی دانم علم آن ها بر چه اساس و پایه ای است.

علیرضا 1920 چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت 03:22 ق.ظ

اشاره نکردید که برای چه نوع بیماری برایتان کورتون تجویز کردند اما من به دلیل تشخیص ام اس هفت گرم کورتون دریافت کردم کوتاه مدت اذیتم کرد اما بعدا بهبودی حاصل کردم و عوارضش مرتفع شد امیدوارم که بیماری شما چیز موقتی باشد و هر چه سریعتر بهبودی حاصل کنید ،همین کارهای بزرگ جناب عالی در این راه بزرگ فرهنگی در پیشگاه خداوند بدون پاداش نخواهد بود .

متشکرم. بیماری بنده سکته عصب گوش تشخیص داده شده و این بیماری اگر دیر تشخیص داده شود به درمان جواب نخواهد داد.

abbas یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 11:30 ق.ظ

https://www.timesofisrael.com/dead-sea-scrolls-scam-dozens-of-recently-sold-fragments-are-fakes-experts-warn/

مجتبی دوشنبه 25 شهریور 1398 ساعت 10:37 ق.ظ http://yrotsih.com/en/video/video/50-

http://yrotsih.com/en/video/video/50-
برای سوزاندن ماتحت شما

فیلم جدید از ناصر پورپیرار تهیه مجتبی غفوری درباره اقتصاد جهان

از این فیلم ها صدها ساعت هست که دست تون بهش نمیرسه تا برین تو گور. همه را مجتبی خودش هر موقع بخاد و به هر شکل که بخاد منتشر میکنه. شما برین گوز بخورین

علبرضا 1920 سه‌شنبه 26 شهریور 1398 ساعت 02:44 ق.ظ

https://www.cfr.org/in-brief/iran-escalating-gulf-energy-attacks?utm_medium=social_owned&utm_source=fb&utm_content=091619

abbas جمعه 5 مهر 1398 ساعت 05:28 ق.ظ

https://begoonah.com/2019/01/29/%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%AC-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D9%88/

abbas شنبه 6 مهر 1398 ساعت 06:57 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=9AnU7tHr6QM

abbas شنبه 6 مهر 1398 ساعت 07:24 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=k7eEIlxyelM

abbas یکشنبه 7 مهر 1398 ساعت 10:16 ق.ظ

https://iranbozorg98.blogspot.com/2018/10/blog-post_21.html

Aydın Təbrizli جمعه 12 مهر 1398 ساعت 09:38 ب.ظ http://www.biryol.ir

با سلام

هر آن چیزی را که پورپیرار در باره بنیان اندیشی تصمیم به ارائه آن را داشت به صورت کامل از طریق کتاب ها، مستند ها و سلسله مقالات مختلف منتشر کرد. این که مجتبی یا هر کس دیگری مجبور هستند برای جلب توجه چنین عنوان کنند که صدها ساعت و یا هزاران ساعت از پورپیرار فیلم تهیه کرده اند به جز نمایش داشتن مشکلات روانی کاربرد دیگری ندارد. چون این ویدئو ها خارج از مسائل مطرح شده قبلی چیز دیگری در محتوای خود ندارد. همین ویدئوی منتشر شده اخیر به صورت کامل و دقیق در سری یادداشت های اولترا امپریالیست آمده است.

مجتبی با ارائه این ویدئو ها مسله دیگری را نیز به اثبات می رساند و آن اینکه هنوز هم جای پای مستقل و مستحکمی به غیر از آویزان شدن بر نام بنیان اندیشی و شخص پورپیرار ندارد. او می داند که خارج از این حوزه کسی او را نمی شناسد و در همین حوزه نیز تا کنون نام نیکویی از خود بر جای نگذاشته و هرگز یادداشت هوا خوری 21 را کسی فراموش نکرده است.

و در مورد چند کامنت قبلی ایشان نیز باید بگویم حضرات کارنامه این چند سال اخیر بعد از فوت پورپیرار را ارائه دهند تا همگان بدانند دستشان از نمایش هر دستاوردی خالی است و به جز تکرار چرندیات گذشته آن هم تکرار حرف های دیگرانی مانند خودشان چیز دیگری ندارند.

با تشکر

abbas یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 10:37 ق.ظ

نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ ۗ
۰عراق

مسعود یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 11:53 ق.ظ

با سلام
آیا مستند تختگاه هیچکس نسخه انگلیسی هم دارد؟ در اینصورت چگونه امکان دسترسی به این نسخه (ترجیحا از طریق دانلود) وجود دارد؟
با تشکر

نسخه انگلیسی در سایت حق و صبر قرار داده نشده. ولی اگر تمایل به دانلود آن دارید در سایت نصب خواهد شد و خبرش را از طریق همین بخش کامنت ها پیگیری بفرمایید.

abbas جمعه 19 مهر 1398 ساعت 02:00 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=hoQhXh_Q0AU

abbas دوشنبه 6 آبان 1398 ساعت 05:36 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=5iiOZ2hf9Uw

naina دوشنبه 20 آبان 1398 ساعت 01:16 ق.ظ

haghosabr.ir
مستند تختگاه هیچ کس نسخه انگلیسی

abbas سه‌شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 08:58 ق.ظ

سلام خانم ننا۰ امیدوارم حالتان خوب باشد۰ خانم ننا نظرتان در بارهٔ مقتدی صدرچیست؟ممنون

سلام. ممنون از لطف شما. اطلاعاتی درباره ایشان ندارم.

حکیمی جمعه 18 بهمن 1398 ساعت 09:53 ب.ظ

مقتدی صدر همخانواده جمالزاده نویسنده داستان کباب غاز است که پدرش سخنران کنیسای هاداش بوده . در کتاب فرزندان استر اطلاعاتش موجود است.

abbas دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 09:01 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=sVh9os9IZls

abbas پنج‌شنبه 1 اسفند 1398 ساعت 10:30 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=7KhAIxMCQoc

abbas شنبه 3 اسفند 1398 ساعت 10:16 ق.ظ

http://shiawaves.com/persian/world/3982-2015-03-12-10-54-53

abbas یکشنبه 18 اسفند 1398 ساعت 10:59 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=qXdd5MX2ktM

abbas دوشنبه 19 اسفند 1398 ساعت 06:22 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=PnX9i0hPENQ

abbas پنج‌شنبه 14 فروردین 1399 ساعت 09:17 ق.ظ

https://twitter.com/soldier12th/status/913869540492238848

علی شنبه 23 فروردین 1399 ساعت 07:26 ب.ظ

سلام
درباره "گلوبالیست ها" اطلاعاتی دارین؟
ممنون

خیر متأسفانه.

abbas یکشنبه 24 فروردین 1399 ساعت 07:29 ق.ظ

https://features.kodoom.com/en/iran-politics/former-confidant-claims-reza-pahlavi-was-funded-by-saudi-arabia-and-cia/v/6472/

Alireza 1920 دوشنبه 25 فروردین 1399 ساعت 05:29 ق.ظ

https://www.foreignaffairs.com/articles/united-states/2020-04-07/pandemic-will-accelerate-history-rather-reshape-it

Alireza 1920 سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 01:51 ق.ظ

کسینجر: جهان پس از کرونا، هرگز مانند قبل نخواهد بود

http://www.rfi.fr/fa/%D8%AC%D9%87%D8%
A7%D9%86/20200405-%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%AC%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF

باز نشد.

Alireza 1920 سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 02:36 ق.ظ

In 1963, with the initiative of UNESCO, Abu Simbel, an entire temple, was relocated to prevent damage from the raised water levels on Lake Nasser.
Remembered as the largest heritage rescue in history, this mission reminds us of our global strength and the power of international solidarity.
This is the power of World Heritage
Let's keep the momentum going: https://on.unesco.org/AbuSimbel #WorldHeritage #AbuSimbel #Unite4Heritage
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157914117408390&id=51626468389

Alireza 1920 سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 02:46 ق.ظ

"No other book of any kind ever written in English... has ever so affected the whole life of a people." - Teddy Roosevelt, Unites States President #QOTD
https://m.facebook.com/museumoftheBible/photos/a.656534441128184/2576774909104118/?type=3

اسماعیلی پنج‌شنبه 28 فروردین 1399 ساعت 09:44 ق.ظ

سلام
بعد از درج مطلب شما دررابطه با احتمال نقش یهود در ایجادکرونا بلافاصله مطلبی به انگلیس به کانال ارسال شد که این کانال غیر فعال شده

abbas شنبه 30 فروردین 1399 ساعت 02:46 ق.ظ

سلام خانم ننا۰امیدوارم حالتان خوب باشد۰خانم ننا حتما این فیلم را اگر می توانید ببینید۰ممنون

2011 film Contagion

سلام .ممنون . اگر پیدا کنم می بینم. در ایران فیلم های امریکایی بدون سانسور غیرمجاز است.

علی یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام به شما
ضمن قبولی طاعات و روزه داری
یه سوالی درباره محمدرضا شاه دارم. طرفداران شاه میگن که انقلاب سال ۵۷ یه توطئه جهانی بوده بر علیه شاه. به خاطر اینکه ایشون حاضر نشدن نفت رو به قیمت ارزان بفروشه و به خاطر این سرنگونش کردن و یه چن تا از سخنرانی های شاه استناد هم می کنن. خواستم نظرتون رو جویا بشم. ممنون.

نظرات طرفداران یک حکومت منبع بررسی های تاریخی نیست. تاریخ مثلاً علم است و در دانشگاه ها تدریس می شود.
بررسی علل و روند سقوط سلسله پهلوی را باید از ابتدای سلطنت رضاشاه بررسی کرد.
انقلاب 57 یک انقلاب کاملاً مردمی بود. مردم ایران بدون این که هیچ رهبری و مدیریتی داشته باشند، آن را به سرانجام رساندند.
اگر چه محمدرضا پهلوی به قول خودش صدای انقلاب مردم ایران را شنیده بود. و این که تمام اعضای خانواده پهلوی و تمام خواهر و برادرهای تنی و ناتنی شاه و حتی مادرش از مدت ها قبل ثروت های خود را جمع و ایران را ترک کرده و در آمریکا اقامت داشتند، ولی هرگز کسی وقوع آن را نه در خارج و نه در داخل، به این سرعت تخمین نزده بود.
در اواخر حکومت پهلوی هنگامی که اعتراضات خیابانی به شدت گسترده شده بود، آمریکایی ها از شاه خواستند که مردم را به گلوله ببندد و با جدیت مقابل آن ها بایستد، ولی شاه چون می دانست که سرطان دارد و زیاد ماندنی نیست، نخواست چنین حرکتی کند و به اصطلاح وجه تاریخی بد از خود به جای بگذارد.

abbas پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1399 ساعت 02:36 ق.ظ

https://www.khabaronline.ir/news/213931/%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%AE%D8%B2%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D9%86

abbas چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 08:22 ق.ظ

https://www.adyannet.com/fa/news/30681

abbas شنبه 20 اردیبهشت 1399 ساعت 08:52 ق.ظ

سلام خانم ننا۰آیا فریدریش نیچه در بوجود آوردن دین زرتشت دست داشت؟ممنون

زرتشت را در سرزمین هند اختراع کرده اند. یهودی ها به کمک بازوی نظامی شان، یعنی ارتش بریتانیا، در این سرزمین پایگاه و امکانات بسیار قوی داشتند. و بسیاری از کتاب های تاریخی و شخصیت های ادبی کلاسیک فارسی را در این سرزمین ساخته و به ایران منتقل کرده اند. گرو ههای اولیه زرتشیتی هند نیز یهودیانی آموزش دیده هستند که مسئول تبلیغ و گسترش فرقه زرتشتی در هند و بعدها در ایران شده اند. جالب است هنوز که هنوز است این پارسیان (زرتشتیان هند) به نام جهودان هند معروف هستند. به دلیل منش یهودی که دارند. و مدل سرمایه داری و جمع آوری ثروتشان و این که درمراکز صنعتی، تجاری، توریستی و ورزشی و سینمایی هندوستان صاحب نفوذ و قدرت هستند. فقری که انگلیسی ها به تمام هندوستان تحمیل کردند هرگز دامن این زرتشتیان را نگرفت و هنگامی که همراه انگلیسی ها به ایران وارد شدند، جزء خانواده های ثروتمند ایرانی بودند و درست مانند ارامنه ایران، همواره نقش جاسوسی برای انگلیسی ها را به خوبی ایفا کرده اند. آیا حضرت زرتشت نیز مانند یهوه خدای یهود، در آموزه های خود این منش و رفتار اجتماعی را به پیروانش آموزش می دهد و جمع آوری ثروت را تبلیغ و تأکید می کند؟!!

اما در مورد فردریش نیچه، باید بگویم او را نیز مانند پروین اعتصامی برای ما علم کرده اند. به عنوان نیروی پشتیبان برای محافظت از دروغ نویسی های یهودی.
موضوع علاقه نیچه به خواجه حافظ شیراز از همه جالب تر است. ایرانی ها تازه در زمان پهلوی با حافظ آشنا می شوند. اما نیچه در اواخر قرن 19 حافظ را می شناخته. و چون فارسی نمی دانسته لابد ترجمه آلمانی شعر حافظ را خوانده و فهمیده.
تاریخ نگاری یهودی دنیا زمانی سر به جنون می گذارد که گوته نامی که در قرن 18 و 19 فیلسوف آلمانی بوده، در ستایش از حافظ کتاب نوشته است.

naina دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 04:55 ب.ظ

نگاهی به جمعیت بومیان جزایر آسیای جنوب شرقی
teresaath.blogsky.com

مجتبی دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 11:48 ب.ظ

الان در جایی دیدم که سگان نجس یهودی زاده نفوذی پادو مثل معلول احمقی چون تو مدفوع بزرگ مردی چون دکتر طرفداری را تناول کردند. البته از شما انتظار بیشتری نمی رود. فقط اینقدر حقیر و بدبخت و ترسو هستید که در کنج سوراخی در فضای مجازی برای گوزینگانی چون خودتان زوزه می کشید. اگر جرات دارید که ندارید، بروید و رودرو حرفتان به وی بزنید تا خودتان و استادتان را در گوه فرو برد. استادی که مشتی سگ بدهن فحاش هرزه مثل پسرش سینا را تربیت کرد و رفت.
آرزوی این که بزرگ مردی مثل دکتر طرفداری مثل شما پادوی پورپیرار باشد را به گور خواهید برد. طرفداری و طرفداری ها نشان دادند که استقلال اندیشه و تفکر و مشی شان را به هیچ کس و هیچ چیز نخواهند فروخت. افتخار ابدی برای وی همین که مسیر گوزینگی را به استقلال خود نفروخت. شما که به جسد تبدیل شدید و دکان تان بعد از مرگ استاد تخته شده و جز نشخوار کاری بلد نیستید. اما صبر کنید تا ببینید طرفداری ها چگونه پته ایدئولوژی استاد را به گوه می زنند. هنوز زوزه های دلخراش تان مانده است. ها ها ها ها ها از دست طرفداری ها زوزه ها خواهید کشید گوزینگان گرامی غش غش غش غش
حال می کنم می بینم تنها کسی زوزه شما را در می آورد، فقط یک اسم اسن: دکتر طرفداری. حتی اسمش هم مثل نشادور در ماتحت تان می ماند که شما را آتش می زند ها ها ها ها

مجتبی سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1399 ساعت 04:21 ب.ظ

برای درآوردن زوزه گوزینگان گوزاندیش

کتاب از گنج یابی تا باستان شناسی ایران شناسان اروپایی و باستان شناسی ایران به قلم دکتر طرفداری منتشر شد

این کتاب یه فصلی داره درباره تخت جمشید که در اون ادعاهای واهی استاد دود شده رفته هوا

همه مطالبش هم مستنده . حالا زوزه بکشید در حد لالیگا که حرفهای استاد چرند دراومد شما بنده استادید نه بنده حقیقت
برای همین بهتون میگم گوزینه بوزینه یعنی گوز بوزینه هستین و زوزه کش ها ها ها ها ها

abbas پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1399 ساعت 08:24 ق.ظ

https://books.google.ca/books?id=7i2wCQAAQBAJ&pg=PA35&lpg=PA35&dq=%D9%82%D8%AF%D9%8A%D9%85%DB%8C+%D8%AA%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D8%B2%D8%B1%D8%AA%D8%B4%D8%AA%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86&source=bl&ots=_YkAdEjJc8&sig=ACfU3U1IT6nAdk3XYkekSwbQ2oNqv1Hupw&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwj1_5S7srLpAhVVuZ4KHZakCiAQ6AEwEnoECA4QAQ#v=onepage&q=%D9%82%D8%AF%D9%8A%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D8%B1%D9%8A%D9%86%20%D8%B2%D8%B1%D8%AA%D8%B4%D8%AA%D9%8A%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86&f=false

abbas جمعه 26 اردیبهشت 1399 ساعت 09:23 ق.ظ

https://www.irannamag.com/article/%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%D8%A8%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86/

abbas یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 08:37 ق.ظ

https://www.yjc.ir/fa/news/7323903/%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D9%86%D8%B3%D9%84-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85

abbas دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 07:33 ق.ظ

https://www.aparat.com/v/1NOpo




18:26 / 51:08
شناخت آیین زرتشت ( قسمت اول)

abbas جمعه 9 خرداد 1399 ساعت 05:08 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=NAOKzvL8dgk
سی سال پیش
https://www.youtube.com/watch?v=5KuGUP-C9Ko

یک سال پیش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد