حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

اطلاعیه 7

شماره اول فصل نامه  بنیان اندیشی،  ویژه زمستان 96 منتشر شد.


فصل نامه بنیان اندیشی، شماره اول


دانلود PDF شماره اول فصل نامه بنیان اندیشی


نظرات 66 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 2 دی 1396 ساعت 12:46 ق.ظ

تازه ترین گزارش یک مرکز دولتی در آمریکا می گوید تنها در سال گذشته میلادی، بیش از ۶۳ هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر مواد مخدر از دست داده اند.

مرکز ملی آمار بهداشتی که بخشی از مراکز پیش گیری و کنترل بیماری ها در ایالات متحده است، در سال ۲۰۱۶ مجموعات ۶۳ هزار و ۶۰۰ نفر به خاطر افراط در مصرف مواد مخدر در آمریکا جان باخته اند و این سال را به مرگبارترین سال در آمریکا برای اینگونه مرگ تبدیل کند.

سی ان ان در گزارشی نوشت، بیشتر این مرگ و میرها در ارتباط با دسته ای از مواد مشتقات تریاک هستند که بعضا نیز شیمیایی تولید می شوند.

آمار جدید نشان می دهد ۴۲ هزار و ۲۴۹ نفر از مرگ ها به خاطر استفاده از مواد شیمیایی مخدر بوده است.

این رقم بیشتر از مرگ با سرطان پستان است. در آمریکا در سال ۲۰۱۶، ۴۱ هزار نفر به خاطر سرطان پستان جان خود را از دست دادند.

آمارهای جدید در حالی اعلام شده که پیشتر،رئیس جمهوری آمریکا با یک سخنرانی در جمع خانواده قربانیان مصرف مواد مخدر، اعلام وضعیت فوق العاده برای این موضوع کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ ۴ آبان ماه، با اعلام وضعیت فوق العاده زمینه را فراهم می کند تا کمک های بیشتری از سوی دولت فدرال در اختیار مبارزه با بحران مواد مخدر شود.

به گزارش رویترز، هر روز ۱۴۰ آمریکایی به خاطر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهد.

حدود نیم قرن پیش، ریچادر نیکسون، سی و هفتمین رئیس جمهوری آمریکا جنگ علیه مصرف مواد مخدر را اعلام کرد و روسای جمهوری بعد مثل ریگان بر آن تاکید کردند اما به گفته آقای ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر از سال ۱۹۹۹ تقریبا چهار برابر شده است.

صادق سودانی جمعه 8 دی 1396 ساعت 12:41 ق.ظ

با سلام خدمت خانم ننا و همه دوستان ودشمنان
تبریک میگم خدمتتون خانم ننا از زحمات شبانه روزی شما، آیدین و بقیه دوستانی که در نشر و نگارش مطالب این فصل نامه دخیل بوده اند کمال تشکر را دارم.
خداوند یار و یاور همه شما باد.

سلام. ممنون هستم. از اظهار نظرها و پیشنهادات و انتقادات و حمایت های فراوان دوستان نیز بسیار تشکر می کنم. هرچند که این فصل نامه به جهت بایکوت بنیان اندیشی در جامعه، جز در بین دوستان مخاطب دیگری نداشته است، اما مطمئن هستم مطالب آن پاسخگوی نیازهای فکری و فرهنگی جامعه امروز ایران خواهد بود.
تشکر ویژه دارم از استاد محمدی، آقای غیاث آبادی و جناب میرزایی که با ارسال مطالب وزینشان به پربارتر شدن این فصل نامه کمک کرده اند.

[ بدون نام ] جمعه 8 دی 1396 ساعت 01:44 ب.ظ

در روزهای اخیر برخی رسانه ها گزارش دادند گروهی به دو کنیسه در شیراز حمله کرده اند. گفته شده «کنیسه حاداش» و «کنیسه کاشی» هدف این حمله‌ها بوده است. آنها ضمن تخریب، چند تورات را از بین بردند و بی احترامی کردند.

پیشتر، دو فدراسیون یهودیان ایرانی آمریکایی در نیویورک و لس آنجلس در یک بیانیه مشترک مراتب نگرانی عمیق خود را از واقعه اخیر حمله به این عبادتگاه‌های یهودیان در شیراز و بی احترامی و تخریب کتاب‌های دینی در آن محل، ابراز داشتند.

در بیانیه روز پنجشنبه «شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد» آمده است: شهروندان ایرانی ـ یهودی از دیرباز در سرزمین ایران با احترام به دیگر باورها در صلح و آرامش در ترویج ایرانیت و فرهنگ ایرانی کوشا بوده اند و هر ایرانی از هر رنگ، باور و تیره و تباری که باشد می بایست با دیگری برابر بوده و از حقوق و امنیت جانی، روحی و مالی برابر برخوردار باشد. این مهم نقش اساسی و محوری دولت است.

هنوز مقام های ایران به این رویداد در شیراز واکنشی نشان نداده اند.

شیراز از شهرهایی است که پیش از انقلاب سال ۵۷ ایران بیش از ده هزار یهودی در آن زندگی می کرد، اما در سال های اخیر این تعداد به کمتر از دو هزار نفر رسیده است.

تا زمانی که یهودیان در فلسطین به رفتارهای وحشیانه خود که نوعی «جنایت علیه بشیرت» است ادامه می دهند، نباید از دیدن چنین صحنه ها و عکس العمل هایی در سطح جهان ناراحت یا متعجب شوند.

[ بدون نام ] جمعه 8 دی 1396 ساعت 01:45 ب.ظ

دادگاه نظامی در اورشلیم، مدت بازداشت «عهد تمیمی» دختر نوجوان فلسطینی را به مدت چهار روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، عهد تمیمی ۱۷ ساله، ساکن روستای «نبی صالح» در کرانه باختری رود اردن همراه با مادر و دختر عمویش در بازداشت به سر می برند و دادگاه نظامی ادامه بازداشت را برای تحقیقات لازم، ضروری تشخیص داه است.

این دختر نوجوان در اوایل ماه جاری در مقابل خانه بر سر سربازان اسرائیلی فریاد کشیده و به آنها سیلی زد و آنها را هل داد اما سربازان در مقابل حمله های او کمترین واکنشی نشان ندادند. از ماجرای حمله او فیلم برداری شده و واکنش گسترده ای در رسانه های اسرائیلی داشت.

عهد تمیمی به حمله به نظامیان اسرائیلی متهم شده است.

پدرش می گوید وقتی سربازان اسرائیلی، عموزاده اش محمد نوجوان ۱۵ ساله، را با گلوله لاستیکی هدف قرار دادند، او بی اختیار به آنها حمله کرد.

محمد هم اکنون در بیمارستان در اغما به سر می برد.

ارتش اسرائیل اذعان کرده است که سربازان در پاسخ به تظاهرات خشونت آمیز فلسطینی ها اقدام به شلیک گلوله های لاستیکی کردند.

سه روز پس از آن تظاهرات و انتشار ویدئوی حمله او به سرباز اسرائیلی، ماموران امنیتی اسرائیل اوایل بامداد با هجوم به خانه محل سکونت عهد تمیمی او را بازداشت کردند و با خود بردند.

فلسطینی ها از این دختر نوجوان به عنوان نماد و اسطوره مقاومت در برابر اشغال اسرائیل ستایش کرده و روشنفکران برای درخواست آزادی او درحال جمع آوری امضا هستند اما در اسرائیل با اشاره به دست روی دست گذاشتن سربازان در برابر حمله های عهد تمیمی، بی عملی آنها را موجب سرافکندگی نیروهای مسلح قلمداد کرده اند.

عهد تمیمی در سال ۲۰۱۵ نیز موضوع یک بحث در رسانه ها شد چون دستان یک سرباز اسرائیلی را که در یک پست بازرسی می خواست وی را بازداشت کند، گاز گرفت . پخش تصویرهای آن اقدام در شبکه های اجتماعی موجب شد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از عهد برای دیدار در کاخ ریاست جمهوری دعوت به عمل آورد و به او نشان شجاعت بدهد.

[ بدون نام ] شنبه 9 دی 1396 ساعت 11:33 ق.ظ

احتمال نام‌گذاری تونلی در پایتخت به نام "مصدق"

خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران از نام‌گذاری تونل آرش- اسفندیار به نام مصدق خبر داد و گفت: این نامگذاری در نوبت بررسی در صحن علنی شورای شهر است.

بعد از گذشت چهل سال «تونل» به نام مصدق می زنند!!!

abbas شنبه 16 دی 1396 ساعت 11:09 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=K9_fTCOf16Y


نخستین فرمانده سپاه: اگر جنگ نبود جمهوری اسلامی از بین رفته بود

abbas شنبه 23 دی 1396 ساعت 09:18 ق.ظ

https://vimeo.com/77782772

رهگذر شنبه 30 دی 1396 ساعت 12:41 ق.ظ

سلام عکس روی جلد جوانی استاده؟

بلی. بنده یک آلبوم عکس از استاد دارم. از کودکی و جوانی و پدر و مادرشان.
عکس ها را خودم از استاد می گرفتم که یادگاری داشته باشم. ولی به مرور زمان هر چه استاد در اختیار بنده قرار داده باشد، چه به صورت هدیه و چه به عنوان مسئولیت، همه را به دست مردم خواهم سپرد. همه ما در این دنیا میهمان هستیم. و به نظرم به‎ترین امانتدار یادگارهای استاد همین مردم هستند.

raoof پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام علیکم این نشریه را چگونه می توان خرید؟

با ای میل حق و صبر تماس بگیرید
haghosabr@gmail.com

[ بدون نام ] شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 06:51 ب.ظ

با سلام ناریا اینفو باز نمی شود اشکالی پیش امده؟

در حال انجام تغییراتی هستم.

منصور یکشنبه 8 بهمن 1396 ساعت 05:21 ق.ظ

درود بر شما

آیا ممکن است عناوین یادداشت ها را اصلاح بفرمایید؟
البته با ذکر شماره. در اینصورت ضمن حفظ توالی یادداشت ها آدم بهتر می تونه مطلب مورد نظرش رو پیدا کنه.
مثلا من دنبال نقشه شهرهای ایران در زمان قاجار می گردم اما نمی دونم تو کدوم یادداشت هست. شهر مشهد.

درضمن این عنوان ها دیگه اعتباری نداره. چون آقای پورپیرار که دیگر نیست تا این یادداشت ها رو ادامه بده. بنابراین برای حفظ اصل اثر می توانید این شکل و شمایل را نزد خود حفظ کنید اما برای استفاده ی بهتر بازدیدکنندگان سایت بهتر است برای هر یادداشت دقیقا عنوان بگذارید که مشخص کننده ی محتوای یادداشت است.
با آرزوی شادکامی برای شما و همه ی یاران بنیان اندیش

سلام. چشم. در اولین فرصت.

[ بدون نام ] دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 11:30 ق.ظ

بازماندگان هولوکاست و برخی از رهبران سیاسی جهان در روز یادبود هولوکاست(نسل کشی یهودیان توسط آلمان نازی) به قربانیان آن ادای احترام کردند و از تعهد به جلوگیری از تکرار چنین حوادثی سخن گفتند.

کاخ سفید روز جمعه ششم بهمن بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را درباره روز جهانی یادبود هولوکاست منتشر کرد که در آن پرزیدنت ترامپ در منتی طولانی ضمن ادای احترام به میلیونها یهودی کشته شده اعلام کرد: «ملت ما به بازماندگان هولوکاست مدیون است.»

پرزیدنت ترامپ در این پیام گفت آنها به رغم مصائب و مشقاتی که متحمل شده بودند تجربیات و توانائی های خود را به گونه ای سخاوتمندانه برای پیشبرد حقوق بشر با ما در میان گذاشتند.

ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا نیز که پیشتر از موزه هولوکاست در واشنگتن دیدن کرده بود در توئیتی این دیدار را مظهر احترام به میلیون ها انسان بی گناهی توصیف کرد که جان باختگی شان درکی عمیق از تراژدی و عواقب هولوکاست را در پی داشته است.

روز شنبه (۲۷ ژانویه، هفتم بهمن) هفتاد و سومین سالگرد آزادی اردوگاه آشوویتس در جریان جنگ جهانی دوم است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز که برای دیداری دو روزه در لهستان است، روز شنبه در ورشو با نثار تاج گل در بنای یادبود یهودیانی که در جریان جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی کشته شدند، به آنان ادای احترام کرد.

او در این مراسم گفت:«این روز به یاد ما می آورد که هرگز نمی توانیم در برابر شرارت بی تفاوت باشیم.»

وزیر خارجه ایالات متحده سپس اضافه کرد که آمریکا و متحدان آن متعهد هستند که هرگز اجازه ندهند چنین حادثه‌ای بار دیگر تکرار شود.

همزمان با روز یادبود هولوکاست، بازماندگان این رویداد تاریخی نیز روز شنبه مقابل بنای پیشین اردوگاه آشویتس گرد آمده و به آن ادای احترام کردند.

رامین سه‌شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 02:07 ب.ظ

هلوکاست یک دروغ متعفن یهودیه برای مظلوم نمایی یهود و شستن دستهای خون الود آنان از جنایات شان در شعله ور کردن جنگ های جهانی اول و دوم

فریاد سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام ممنون از مطالب خوبی که در اختیار می گذارین
می خواستم بدونم چه رابطه ای بین مردم ایران و آلمان در تاریخ وجود داشته است که نام کشور را سرزمین آریایی ها یا ایران گذاشتن؟آیا آلمانی ها اصل و نسب ایرانی دارن و یا برعکس؟
با تشکر

خیر. کلماتی مانند ایران و آریا را بعد از به اصطلاح ادعای کشف رمز کتیبه بیستون به خورد مردم دنیا داده اند.
هنگامی که کشور آلمان از غارت و استعمار جهان سوم بی نصیب ماند و به این دلیل جنگ جهانی راه انداخت، برای نزدیک شدن به مشرق زمین و به خصوص کشور بی صاحب و تازه تأسیس ایران و پیدا کردن بازار برای خود، و برای ایجاد نوعی همپیوندی با روشن فکری منطقه و نفوذ در آن ها، ادعا کرد که آلمانی ها هم از نژاد موهوم آریا هستند.
متأسفانه استاد پورپیرار فرصت نکردند که یادداشت های تاریخ معاصر را به خصوص در مورد سلسله پهلوی ادامه دهند. اگر این یادداشت ها ادامه پیدا می کرد، به این مسائل نیز حتماً اشاراتی می شد.

abbas چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت 09:41 ق.ظ

http://www.telegraph.co.uk/news/2018/02/03/egypt-discovers-4400-year-old-tomb-near-countrys-famed-pyramids/

سلام خانم ننا۰خانم ننا به عکس ها نگاه کنید ۰یک کتیبه یا نوشته برروی دیواها وجود ندارد ۰آیا این کشف ثابت نمی کند که هیروگلیف مصری قلابی است؟

بلی. می توان چنین سوالی را مطرح کرد که چرا در کنار این تصاویر، توضیحاتی به خط هیروگلیف وجود ندارد.
......................................................
دوستان سایت ناریا از امروز در دسترس است. از شکیبایی شما بسیارتشکر می کنم.

امیر یکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت 07:15 ب.ظ

به تازگی کتاب دروغ ناپلئون از فرانسه به فارسی ترجمه و چاپ شده که مولفش ثابت کرده اصلا فردی بنام ناپلئون هیچوقت در فرانسه وجود نداشته و تاریخهای ناپلئون تحت تأثیر یک توطئه نوشته شده و دروغین میباشند. به همه توصیه میکنم این کتاب رو بخونند چون استاد خیلی قبل گفته بودند که ناپلئون وجود خارجی نداشته بوده

[ بدون نام ] سه‌شنبه 24 بهمن 1396 ساعت 09:35 ق.ظ

سلام.می توانید اسامی افرادی که روی جلد مجله درج شده است را بفرمایید؟ممنون

استاد محمدی و آیدین تبریزلی که معرف حضور شما هستند. دو نفر دیگر آقای میرزایی و جناب غیاث آبادی هستند که لطف کردند و مقاله برای فصل نامه فرستادند.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 24 بهمن 1396 ساعت 01:57 ب.ظ

نظرتان درباره تظاهرات اخیر در شهرهای کشور چیست؟
آینده را چگونه پیش بینی می کنید؟

نمایشات اخیر به هیچ وجه پشتیبانی مردمی و ملی نداشت.و اصلاً هم لازم نیست تخصص ویژه ای برای درک این موضوع داشته باشید.
مسئولین فعلی حکومت ایران از سال 57 تاکنون اشتباهات تاریخی فراوانی مرتکب شده اند و همچنان مرتکب می شوند. آدم کافی است به عملگرد هر دو شاه پهلوی در برابر مردم ایران نگاهی بیندازد و از سرنوشت آن ها درس های تاریخی لازم را فراگیرد.
من دلم می خواهد در رابطه با این مسئله جمله ای از مطالب کتاب های استاد را خدمت شما عرض کنم:
«کسانی که توده مردم را ندیده می گیرند، و آن ها را کودن فرض می کنند، به وقت خود چنان پاسخی از مردم دریافت خواهند کرد که ثبت شایسته ترین جایگاه خود یعنی سینه تاریخ می شوند.»

انقلاب 57 ایران شاهکار تاریخ معاصر بود. اما متأسفانه یهودیان و امپریالیسم طاقت این انقلاب را نداشتند و نیروهای خود را با لباس انقلابی به میان انقلابیون فرستادند و آن را از مردم دزدیدند.
ایران و باقی کشورهای مسلمان منطقه چاره ای جز این ندارند که در نهایت نیروهای ملی و مردمی را بر مسند مدیریت سرزمین‎های خود بگمارند. ولی مشکل این جاست که هنوز مسلمانان به نقش و تأثیر یهودیان آنوسی در سرزمین های خود آگاه نیستند و تا وقتی که به این مسئله پی نبرند، همچنان زندگی روزمره ما همین آش و همین کاسه است.
کشور ایران از طرف مدیریتی که صد در صد یهودی است، در حال نابودی کامل است و نمی دانم خداوند تا چه زمان این خرابی‎ها را دوباره به این سرزمین پوریم زده روا می بیند. اما مسلم است که بر قدرت مدیریت و هدایت او در جهان نمی توان شک داشت.
دوستانی که فرصت داشتند در این چند ساله در محضر استاد پورپیرار آموزش ببینند، و خود را درگیر مسائل حاشیه ای نکردند، بدانند که در جایگاه والایی قرار گرفته اند. باید تا می توانند برای رشد بیش تر خود و تربیت اطرافیانشان بکوشند و آن ها را با مسائل بنیان اندیشی آشنا کنند.

داود چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت 08:50 ق.ظ

سلام
" امیر
یکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت 07:15 ب.ظ
به تازگی کتاب دروغ ناپلئون از فرانسه به فارسی ترجمه و چاپ شده که مولفش ثابت کرده اصلا فردی بنام ناپلئون هیچوقت در فرانسه وجود نداشته و تاریخهای ناپلئون تحت تأثیر یک توطئه نوشته شده و دروغین میباشند. به همه توصیه میکنم این کتاب رو بخونند چون استاد خیلی قبل گفته بودند که ناپلئون وجود خارجی نداشته بوده "

اطلاعات دقیقی از عنوان و انتشارات و مولف دارید لطف می کنید بنویسید؟
چون تو سایت خانه کتاب هم چنین کتابی ثبت نشده

abbas چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت 10:51 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=VRGYJZ5rAWI

امیر پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 ساعت 09:40 ب.ظ

سلام آقای داود

کتاب دروغ ناپلئون نوشته پیر مونتیه ترجمه صابر جباری انتشارات جهان اندیشه 1396 که در مقدمه اون از استاد پورپیرار هم به عنوان کسی که این دیدگاه را برای بار اول مطرح کرده نام برده شده و ثابت کرده که اصلا شخصی بنام ناپلئون بناپارت وجود نداشته و نقاشیهای باقی مونده از اون همه متعلق به اوایل قرن بیستم هستند و ساختگی میباشند

امیر پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 ساعت 09:44 ب.ظ

ضمنا فراموش کردم بنویسم که کتاب هنوز توزیع به طور سرتاسری نشده و ظاهرا قراره برای نمایشگاه کتاب توزیع بشه . من یک نسخه را از خود انتشاراتش که از اقواممان هست گرفتم ولی بعد که ازشون پرسیدم گفتند هنوز توزیع نکردند و گذاشتند برای نمایشگاه به دلیل مشکلات گرانی کاغذ کتاب به طور کامل تیراژش چاپ نشده
فقط شاید بتونید از اون تعداد اندک که چاپ شده نسخه ای را از خود انتشارات یا از جلوی دانشگاه بگیرید

آدرس دقیق انتشارات و شماره تلفن آن را می توانید برای بنده ارسال کنید؟

abbas شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 09:40 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=tcn0fz5vQ70

[ بدون نام ] شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 07:30 ب.ظ

: (کلماتی مانند ایران و آریا را بعد از به اصطلاح ادعای کشف رمز کتیبه بیستون به خورد مردم دنیا داده اند.)
جالب توجه اینجاست که بسیاری از غیر فارسی زبانان نیز خود را آریایی می دانند چه آذربایجانی ها که به وضوح با روس ها آمیختگی نشان می دهند و چه ترکمن ها که عمدتا چشم بادامی اند و چه بلوچ ها که ظاهر و لباس و زبان آنها حکایت از آمیختگی با هندیان دارد.
اگر شخصی می گوید "ایران یعنی سرزمین آریایی ها" باید به این پرسش پاسخ دهد که "در چه زبانی" چنان معنایی دارد؟ چون ایران هیچ گونه معادل و هم خانواده ای در لااقل زبان فارسی ندارد.

[ بدون نام ] دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 03:07 ب.ظ

واضح ترین سمبل یهودی در تاریخ ایران شیر یهوداست که در مرکز پرچم قبلی کشور قرار داده شده بود. این نشانه و نماد سلطنت، هم زمان بر پرچم اتیوپی نیز وجود داشت، با این تفاوت که در آن، شیر با تاجی بر سر حامل یک صلیب است و در پرچم ایران حامل شمشیری صلیب گون مقابل خورشید (که آن هم شاید نماد پیشینه زرتشتی بوده). با اینکه شیر در آفریقا به وفور بافت می شود و به نوعی نماد آن قاره است، هیچ کشور آفریقایی آن را بر پرچم خود ندارد، اما در این کشور که اثری از شیر نیست و فقط گفته می شود که زمانی حضور داشته، این حیوان سمبلی از ملیت مردم تلقی می شود! با توجه به سیاست های حکومت پیشین و اتفاقات رخ داده در آن دوره، به نظر قرار بوده این کشور را 1- خانه باستانی آریایی ها و 2- یکی از مراکز یهود دوستی به جهان معرفی کنند که هر دو نیز در راستای پوشاندن جنایات رخ داده در این سرزمین است.

abbas سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 05:33 ق.ظ

http://idb.ub.uni-tuebingen.de/diglit/MaVI165

abbas چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 06:26 ق.ظ

سلام خانم ننا۰خسته نباشید۰خانم ننا من اسم بنیان اندیشی که زحمت کشیدند و کتاب اسلام وشمشیر استاد را به عربی ترجمه کردند۰ را فراموش کردم آیا ممکن مقاله های داستان حیات را به عربی ترجمه کنند۰وشما به یک کتاب در بیاورید۰ممنون

بلی، امکانش هست. خبرش رو به شما خواهم داد.

abbas چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 07:15 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=VaKFNhs986k

ااا جمعه 4 اسفند 1396 ساعت 07:36 ق.ظ

در مورد کتیبه وان است که میگفتند مربوط به هخامنشیان است.الان معلوم شده در مورد سومریان می باشد.
https://ancientexplorers.com/blogs/news/sumerian-texts-do-these-tablets-reveal-secrets-about-alien-life

اول باید یادداشت آیدین را مطالعه کنند.
http://biryol.blogsky.com/1395/06/31/post-159/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-1-

در ادامه، و در شماره های آتی فصل نامه مطلب بیش تری درباره این موضوع نوشته خواهد شد.

abbas دوشنبه 7 اسفند 1396 ساعت 07:40 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=KyapI8p9CRY


ژان پِرو باستان‌شناس فرانسوی: روح داریوش در کالبد من است

abbas دوشنبه 7 اسفند 1396 ساعت 08:21 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=KgBgyBWrOLE

مستند تخت سلیمان

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 10:55 ب.ظ

یک نهاد اسرائیلی روز چهارشنبه گفت به خاطر تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که اورشلیم را پایتخت اسرائیل شناخت، سکه ای با چهره او ضرب کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مرکز آموزشی میکداش اعلام کرد «سکه معبد» دارای تصویر دونالد ترامپ در کنار کوروش کبیر،پادشاه ایرانی است که ۲۵۰۰ سال پیش اجازه داد یهودیان از تبعید در بابل به اورشلیم بازگردند.

به نوشته آسوشیتدپرس، خاخام مردخای پرسوف می گوید ترامپ، مثل کوروش کبیر، اعلام کرد «اورشلیم پایتخت مردم مقدس است.»

سازمان او هزار سکه برای فروش ضرب کرده است.

کوروش کبیر نامی قابل احترام برای یهودیان است. آنها از القابی چون «منجی» و «رهایی بخش» برای کوروش کبیر استفاده می کنند و یهودیان تاکید دارند او یهودیان را از بند رها کرد.

[ بدون نام ] شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 02:05 ب.ظ

فسیل شدن دایناسورها در اثر مدفون شدن سریع آنها در زیر لایه های ضخیم گل و لای است که فقط در اثر یک سونامی می توانسه رخ داده باشد! وگرنه در اثر هرگونه تلف شدگی در روی زمین هیچ موجودی فسیل نشده بلکه به سرعت توسط باکتری ها تجزیه می شود. بنابراین آن جرم فضایی که که باعث چرخش زمین و تغییر قطبین زمین شده باعث سونامی بسیار بزرگی هم شده به گون های که زیستگاه بسیاری از دایناسورها را به زیر آبهای اقیانوسها برده و باعث مدفون شدن اجساد دایناسورها در زیر گل و لای شده و پس از پس روی آبها زیستگاه های آنها مجددا به خشکی بدل شده است!

[ بدون نام ] شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 02:14 ب.ظ

نقشه کشور ایران که به احتمال زیاد عامدانه بصورت گربه(شیر خوابیده) در آورده اند و سمبل شیر و خورشد که بازهم اشاره به نقشه کشور دارد که همه اذعان دارند که از بعد از انقلاب به اصطلاح مشروطه مرسوم شده! پس آن به اصطلاح انقلاب مشروطه و نقشه کشور و نماد پرچم و خود پرچم همه و مهمه اش ناشی از توطئه ای بوده است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 فروردین 1397 ساعت 12:06 ق.ظ

https://www.mashreghnews.ir/photo/842396/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%AA-2500%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B2%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C

2500 سال پیش سلسله اشکانی داشتیم؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 فروردین 1397 ساعت 12:48 ب.ظ

اگر هم می گفتند 3500 سال پیش، باز هم معترضی نبود

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 فروردین 1397 ساعت 07:03 ب.ظ

افتخار به موهومات و تعصبات تاریخی بین همه مردم دنیا تظاهرات رفتاری مشابهی تولید می کند، در چند برخورد اخیر با مردم کرواسی متوجه شده ام که شمار زیادی از آنها هم نام قومیت خود و کرواسی را برگرفته از کوروش می دانند و به خرفتی تاریخی مشابهی با باستان پرستان دروغ دوست و شایسته ترحم ما دچارند. ایجاد نظم جهانی و پیش برد سیاست های توراتی بین چنین مردم جاهلی نباید کار چندان مشکلی باشد، پول می خواهد و لشکریان گدا.

[ بدون نام ] جمعه 10 فروردین 1397 ساعت 10:00 ق.ظ

در ادامه محدویت ها برای رسانه های آزاد، دولت «نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی لایحه ای را به پارلمان داده است که به موجب آن برای نشر «اخبار دروغ» مجازات هایی از ۱۳۰ هزار دلار نقدی تا ۱۰ سال زندان پیش بینی شده است.

این اقدام دولت رزاق نگرانی عمیق رسانه های آزاد این کشور آسیایی را به دنبال داشته است خاصه آنکه لایحه درست در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی مالزی ارائه شده است.

نجیب زراق چند هفته مانده به انتخابات با یکی از بزرگ ترین رسوایی های مالی دست به گریبان است و از دولت او به خاطر فساد گسترده شرکت بزرگ رسانه ای دولتی در معرض انتقادهای شدیدی قرار دارد.

دولت مدعی است که لایحه «ضد اخبار دروغ» ضمن حفظ آزادی های فردی به موجب قانون اساسی فدرال از ملت در برابر خبرهای دروغ محافظت می کند. رسانه ها، شبکه های اجتماعی، و اینترنت، مشمول این قانون می شوند و خارجی هایی که قانون را نقض کنند نیز مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

فعالان حقوق بشر با انتقاد از «قدرت بی چون و چرای» دولت در صورت تصویب این قانون، از نجیب زراق خواسته اند که لایحه چه زودتر پس گرفته شود. آنها می گویند ابهام در اصطلاح «اخبار دروغ» و امکان گسترش دادن قانون به هر خبری که مخالف دولت است موجب نگرانی درباره آینده آزادی رسانه ها شده است.

قانونگذاران مخالف دولت نیز دلیل ارائه این لایحه را مورد سوال قرار داده اند. اما پارلمان در کنترل اکثریت طرفدار دولت انتظار می رود همین هفته لایحه را از تصویب بگذراند.

پس از آنکه در ایالات متحده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، رسانه های آمریکایی منتقد را به پخش «اخبار دروغ» متهم کرد این واژگان در کشورهای دیگر نیز رواج یافت و در کشورهای ونزوئلا، فیلیپین و میانمار، مخالفان دولت به پخش «اخبار دروغ» متهم شده اند.

مسلمان شنبه 11 فروردین 1397 ساعت 01:26 ق.ظ

با سلام خدمت خانم ننا و تمام دوستانی که در نشر اثار مرحوم پورپیرار فعالیت دارن. اولا از زحمات شما نهایت تشکر رو دارم و ثانیا میخواستم بدونم ایا تمام کلیپ هایی که از مرحوم پورپیرار منتشر شده. در سایت حق و صبر اپلود شده به صورت کامل یا نه؟ چون مثلا مصاحبه ایشون با شبکه وصال قسمت ۵ و ۸ و ۱۲ و ۱۳ نداره.

بلی. آن چه که من در اختیار داشتم در سایت حق و صبر قرار دادم. اما در مورد مصاحبه های شبکه وصال، چون در آن زمان موفق به ضبط بعضی قسمت های آن نشدم، بنابراین آرشیو کاملی از آن در اختیار ندارم.

[ بدون نام ] دوشنبه 13 فروردین 1397 ساعت 02:36 ب.ظ

قرار دادن زبان فارسی در گروه زبان های هندو اروپایی به صرف اینکه تعدادی لغت مشابه (پدر و مادر و برادر و است) با زبان های مثلا انگلیسی و اسپانیایی دارد یک شیادی محض است!
و بدتر از آن قضاوت نژادی کردن بر اساس زبان مادری؛ اینکه بگویند چون دو گروه از مردم به زبانی با یک ریشه یکسان صحبت می کنند "پس از یک نژادند" حقه بازی است!

Aydın Təbrizli پنج‌شنبه 16 فروردین 1397 ساعت 10:49 ب.ظ http://biryol.ir/

با سلام

چند روز پیش فرد ناشناسی هر دو اکانت بنده را عضو گروه تلگرامی «تاملی در بنیان تاریخ ایران» کرده بود. گروهی که مدیریت آن در اختیار شخصی است با نام هبوط. قبل از این که به بررسی مطالب موجود در این گروه بپردازم که خود از نکات جالب گروه بود، به بخش اعضای گروه رفتم تا ببینم اعضای حدودا 500 نفره این گروه چه کسانی هستند. عناصری از پان های ترک و دیگر پان ها را در آن گروه دیدم. اشخاصی که روزگاری است دشنه های خود را به سبب ضربه های کاری نوشته های استاد مرحوم تیز کرده و منتظر فرصتی هستند تا انتقام بگیرند، هرچند زخم های وارده بر جسم نحیفشان آن قدر کاری است که در حال احتضار هستند و هیچ طبیبی یارای مداوای زخم های عفونت گرفته شان نیست. مجتبی در این گروه میدان داری می کند و به سبب تریبونی که در اختیارش قرار داده اند، بسیار خوشحال است و از مدیریت گروه تعریف و تمجید می کند. او و همراهان بی خردش که هنوز برای یادداشت «آوازی در برکه» هیچ جوابیه ای نتوانسته اند بنویسند سعی دارند با هیاهوها و جنجال های پوچ و بی محتوا، خود را در مقام منتقد نشان دهند!
در این بین اشخاصی وارد گفت وگو با او شده اند و به نام دفاع از بنیان اندیشی و استاد مطالبی را عنوان می کنند که هزاران برابر بدتر از دشمنی با بنیان اندیشی است. این مسئله فرصت مناسبی برای آواز سر دهندگان در برکه فراهم آورده است تا به نوعی خود را راستگو و درستکار نشان دهند. برخی از دوستان چندین بار نسبت به این مسئله به بنده و دیگران اعتراض کرده اند که چرا کاری انجام نمی دهیم. به این مطلب اکتفا می‎کنم که اکنون بنیان اندیشی و اشخاصی که در این حوزه فعال هستند صاحب چندین وبلاگ و وبسایت و نشریه اختصاصی هستند و اگر افرادی با نادیده گرفتن این همه فعالیت و بدون مطالعه دقیق کتاب‎های استاد و تماشای مستندهای تصویری ایشان به دنبال حرف‎های مجتبی هستند، پس این جمعیت به دنبال فهم بنیان اندیشی نیستند و بهترین گزینه برای سرگرمی ایشان همان مطالب بی در و پیکر و غیر مستند مجتبی و وبسایت «تاریخ عوضی» است که از زمان تشکیل جز ترجمه مطالب بی محتوا و نخ نمای چند گروه غربی ارمغان دیگری برای پیشرفت و تفکر محققان نداشته است.

با تشکر

[ بدون نام ] جمعه 17 فروردین 1397 ساعت 09:54 ب.ظ

این عکس حکاکی های ورودی باغ قوام شیراز است که می گویند حدود 150 سال قبل ساخته شده
https://cdn.mashreghnews.ir/d/2018/03/30/4/2218372.jpg
این هم عکس حکاکی های آپادانای تخت جمشید است که می گویند 2400 سال قبل ساخته شده
http://c8.alamy.com/comp/BH5F05/east-staircase-of-the-apadana-lion-and-bull-persepolis-iran-690125028-BH5F05.jpg
هر دوی این بناها تقریبا در یک منطقه جغرافیایی با یک اقلیم مشابه اند، چرا خوردگی های باغ قوام 150 ساله بیش تر از تخت جمشید 2500 ساله است؟

تخت جمشید زیر خاک بوده. و این نقش برجسته ها بعد از حفاری بیرون آمده اند.
به جنس سنگ هم بستگی دارد. شاید سنگی که در حجاری باغ قوام استفاده شده، از نظر استحکام فشردگی لازم را نداشته است.
قدمت خود شهر شیراز چه قدر است که حال قدمت باغش را 150 ساله می دانند ؟

[ بدون نام ] یکشنبه 19 فروردین 1397 ساعت 12:39 ق.ظ

باید هر دو موضوع را بررسی کرد
1- اگر تخت جمشید بنایی 2400 ساله است، در چه موقع به زیر خاک مدفون شد؟ آیا همان سال های ابتدایی رها شدنش یا مثلا 150 سال بعدش؟
2- آیا جنس سنگ این دو مجموعه متفاوت است؟ اگر بله، خوردگی هر کدام در چنان اقلیمی چقدر زمان می برد؟

پاسخ به این دو پرسش قدمت بنای تخت جمشید را معین خواهد کرد، البته که دقیق نبودن و پرخطا و در بسیاری از موراد دروغ بودن آزمایش های کربن به دفعات اثبات شده است.
دقت فرمایید که ستون های آپادانا که ظاهرا مدفون نبوده اند در مقایسه با پایه ستون های اصلی (آنهایی که سیمان کاری نشده اند) بسیار نو می نمایند. در ضمن شما را ارجاع می دهم به اثرات هنوز از بین نرفته تیشه و چکش و کلنگ و سوهان که در اطراف حکاکی های به ظاهر 2400 ساله تخت جمشید به وفور به چشم می آید.

در این باره هیچ کار علمی و تحقیقی دقیقی صورت نگرفته است. درباره دوام سنگ در مدت زمانی مثلاً به درازای 2500 سال دقیقاً مشخص نیست چه میزان تخریب به سنگ های مختلف وارد می شود. آن منطقه یک فضای باز و برهوت مانند است و استفاده و رفت و آمدی هم در آن محوطه نبوده، باد و باران خاک های اطراف را به محوطه حمل می کرده، اما آن قسمت هایی زیر خاک مدفون می شود که اطرافش حداقل حصار و مانعی وجود داشته باشد تا خاکی که ریخته می شود را نگه دارد. وگرنه باد و باران بعدی خاک ریخته شده را دوباره جا به جا می کند. مکعب زرتشت را اگر به خاطر داشته باشید چون در اطراف خود موانعی داشت که مانند دیوار محافظ بودند، بنابراین زیر تلی از خاک مدفون شده بود. در مورد آپادانا، ستون‏‎ها در مقایسه با پایه آن، کم‎تر در معرض تخریب بودند. رطوبت ها بیش تر روی پایه ها و سطح زمین می ماند تا روی ستون.
2. خود باستان شناسان هم نمی توانند به این سوال پاسخ دهند. شرایط و موقعیت تخت جمشید را در محوطه ای باز و در معرض مداوم وزش باد، با شهر شیراز که درون یک دره ساخته شده، چه طور مقایسه می کنید. تمامی باغ های شیراز زمان رضاشاه ساخته شده اند و اصلاً با تخت جمشید قابل مقایسه نیست.
این که می فرمایید پاسخ به این دو پرسش قدمت تخت جمشید را مشخص می کند، اصلاً این طور نیست. و این موضوعات ربطی به قدمت بنا ندارد.

بخش هایی از حجاری ها که تیشه خورده اند برای گمراهی مردم است. برخی را تخریب کرده اند تا آثار نیمه کاره بودن به چشم نخورد. و در برخی موارد دیگر به صورت ناقص این کار را کرده اند و اکنون مدعی هستند توسط اعراب بعد از حمله به ایران به این شکل درآمده اند!!!
البته زمانی که اعراب به ایران حمله کرده اند این حجاری ها زیر خاک بوده و دیده نمی شده. لابد سربازان عرب اول حفاری انجام داده اند و بعد نقش برجسته ها را تخریب کرده اند!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 19 فروردین 1397 ساعت 09:43 ق.ظ

چرا زیر تلهای باستانی بناهای سنگی یافت می شود؟! آیا این خاکهای انبوهی که بر روی این بناها ریخته شده خاک دیوارهای خشت و گلی اطراف برج و بارو ها بوده و یا اینکه در اصل این بناها را بعد از احداث به منظور محفظت یا استتار با تلی از خاک می پوشانده اند؟!

در باستان شناسی دو گونه آوار وجود دارد. یکی حاصل از تخریب بنا و دیگر در اثر عوامل طبیعی مثل باد یا باران و ...

خشت خام به دلیل استحکام کمی که داشته توسط ملاتی از کاه و گل همواره محافظت می شده است. اکنون در روستا ها نیز این کار انجم می شود و به صورت سالانه دیوارها و سقف ها را ترمیم می کنند تا جلوی تخریب آن گرفته شود.

abbas چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 ساعت 10:36 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=Ke53tFHUZMo

abbas یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 ساعت 11:54 ق.ظ http://owner

https://ir.voanews.com/a/trump-coin-israel-cyrus/4274182.html

abbas یکشنبه 6 خرداد 1397 ساعت 05:17 ق.ظ http://owner

https://www.mashreghnews.ir/news/539334/%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0%DB%8C-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

abbas جمعه 11 خرداد 1397 ساعت 10:19 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=1wZutNb2GEs

بسیار جالب بود. ممنون.

abbas چهارشنبه 16 خرداد 1397 ساعت 07:34 ق.ظ http://owner

https://www.youtube.com/watch?v=-rr1-iZL6M8


Breaking News - Argentina 'cancels' friendly with Israel

به نظرم کشورهای دنیا یواش یواش خود را از زیر یوغ یهودیان بیرون می کشند و دیگر حاضر نیستند شریک کثافت کاری های آنان شوند.
شنبه این هفته نیز شاهد بودیم در حالی که آمریکا با وتوی قطعنامه پیشنهادی کویت درباره حملات اخیر اسرائیل به غزه، مانع از تصویب آن در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد شد، پیش نویس پیشنهادی آمریکا که در آن جنبش حماس مقصر معرفی شده بود نتوانست حتی یک رأی مثبت به غیر از خود آمریکا کسب کند.

اسماعیلی چهارشنبه 16 خرداد 1397 ساعت 05:26 ب.ظ

با سلام خدمت خانم ننا
بنظر شما این تبلیغاتی که پیرامون شخصی بنام پرفسور سمیعی را انداخته اند حقیقت دارد یاصرفا جهت شخصیت سازی مانند حسابی سازی است ممنون میشم راهنمایی فدمایید

به نظرم می رسد این شخصیت سازی در خارج از کشور پررنگ تر از داخل است. من اخبار مربوط به ایشان را زیاد دنبال نکردم. ولی خانواده او را از نسل فلان السلطنه های عصر پهلوی معرفی می کنند و ظاهراً با خانواده ابتهاج، هوشنگ و ابوالحسن (وزیر، مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیر عامل بانک ملی ایران در دوران پهلوی) نسبت فامیلی دارد.
تا آن جا که خبر دارم ایشان صاحب کشف یا اختراع نیستند و صرفاً به عنوان یکی از به‌ترین جراحان دنیا معرفی شده اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد