حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

اطلاعیه 5


خطابی به دوستان بنیان اندیش


ضمن تشکر از صبر و حوصله  همراهان همیشگی این وبلاگ، فرصتی فراهم شده است تا درباره پروژه های پیش رو برای ادامه کار بنیان اندیشی مطالبی را به اطلاع شما برسانم.

در وصیت نامه ای که استاد قبل از فوت شان تنظیم کرده اند، غیر از نام بنده نام یکی دیگر از بچه های بنیان اندیش نیز ذکر شده است که بعد ازفوت استاد، برای شروع کار با ایشان تماس گرفتم. اما دوهفته ای طول کشید تا توانستم دیدارو گفتگویی با او داشته باشم، که دراین جلسه به علت مشغله فراوان شغلی و تحصیلی ازهمراهی با بنده در پیشبرد برنامه های بنیان اندیشی و درگیری های حقوقی مربوط به آن امتناع ورزیدند و حتی ازمن خواستند که نام شان را جایی مطرح نکنم. بنابراین مسئولیت کارهای مربوط به بنیان اندیشی را خود شخصا به عهده گرفته ام.

اگر به یاد داشته باشید حدود دو سال پیش استاد پروژه هایی را شروع کرده بودند که به علت درگیری با چند نفرازشاگردان و تصمیم بر توقف نوشتن یادداشت های تاریخ معاصر،  بلاتکلیف ماند که اینک همان برنامه ها دوباره از سر گرفته  شده است.

 اولین پروژه ایجاد سایتی بود که تمام مستندات بنیان اندیشی و دیگر آثار استاد و مصاحبه های شان در آن قرار داده شود. این سایت اکنون به آدرس:

Haghosabr.ir    و haghosabr.com

آماده بهره برداری است. البته قسمت های مختلفی را من خودم به آن اضافه کردم و بسیارگسترده ترازآن چیزی است که استاد مدنظر داشت. تشکری هم دارم از حامد بابت زحمتی که دراین دو ماه برای راه اندازی سایت کشیده است که بخشی از قابلیت های آن به قرار زیر است:

1-    هر یک از کاربران می توانند دراین سایت حساب کاربری داشته باشند و ازطریق آن در بخش های مختلف فعالیت کنند و درقالب این حساب با کاربران دیگر نیز در ارتباط باشند و به صندوق دریافتی یکدیگر پیام های خود را بفرستند. قبلا چنین امکانی نبود و بیشتر دوستان مجبور بودند از طریق بخش کامنت های وبلاگ استاد با هم در ارتباط باشند و ازهم آدرس ایمیل درخواست کنند.

2-    بخش اشتراک لینک این امکان را فراهم می کند تا کاربران بتوانند مطالب و مقالات و اخبار منتشر شده در وبسایت های دیگر را که در رابطه با بنیان اندیشی است، در این قسمت ارائه دهند. به طوری که بعد ها نیز قابل رجوع و استفاده باشد. در این سال ها می توانستیم یک آرشیو بسیار بزرگی از لینک های مفید را جمع آوری کنیم که به نوعی نمایانگر تاثیرات و بازخورد بنیان اندیشی و یا شروع تحقیقات مشابه درمحیط های دیگر بود، اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

3-    در بخش تالارهای گفتگوی انجمن سایت میتوانید مقالات و پروژه ها و تحقیقات خود را معرفی کنید و برای پربار شدن آن از دیگران نیز کمک بخواهید. این مسئله می تواند سرعت بسیاری ازفعالیت ها را افزایش دهد. تالارها این امکان را به کاربرانی می دهند که در فضای مجازی، وبسایت ویا وبلاگی برای انتشارمطالب خود ندارند و یا به دلیل کمبود زمان  برای معرفی آثار و تحقیقات تخصصی خود، بازدید کننده فراوانی نداشته اند.

4-     دربخش مقالات که شامل زیرمجموعه بسیاربزرگی است به ارائه تمامی یادداشت های منتشر شده از قلم ناریا خواهم پرداخت. فیلم های مستند و سخنرانی های قدیمی استاد قابلیت پخش به صورت آنلاین را دارا می باشند و دیگرنیازی به استفاده ازسرورهایی مانند YouTube نیست. در این بین قابلیت دانلود همه آن ها نیز فراهم آمده است.

5-    در بخش مقالات ویژه به انتشار یادداشت های ترجمه شده به زبان های انگلیسی وعربی وترکی خواهم پرداخت تا بتوانیم از پتانسیل علاقه مندان خارج از کشور نیز در جهت نشر این دانایی ها استفاده کنیم. 

6-    از طریق این سایت شما می توانید کتاب ها و دیگر فایل ها را سفارش داده و خریداری کنید و از طریق پست تحویل بگیرید.

7-    سامانه پیام کوتاه وبسایت این قابلیت را به کاربران می دهد که بدون عضویت در سایت از جریانات حساب کاربری خود اطلاع داشته باشند. بنابراین درج شماره تلفن کاربران در  بخش ثبت نام می تواند آنها را ازاین قابلیت برخوردار کند.

8-    اخبارو رویدادهای وبسایت از طریق شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر و گوگل پلاس نیزمنتشرخواهد شد. بنابراین علاقه مندان می توانند دوستان خود را برای عضویت در وبسایت دعوت کنند.

9-    سایت کنونی برای استفاده کاربران از طریق موبایل و تبلت نیز طراحی شده است. بنابر این می توانید به راحتی از طریق تلفن همراه خود نیز در بخش های مختلف سایت فعالیت کنید.

10-  به فراخور نیازقابلیت های دیگری نیزبه سایت اضافه خواهد شد تا کاربران با صرف زمان و انرژی کمی بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را از آن اخذ کنند.


 

برنامه نیمه کاره بعدی پروژه ویکی ناریا است که آقای عابدی پیشنهاد آن را داده بودند. همان زمان استاد در منزل خود جلسه ای  برای شروع کار ویکی ناریا تشکیل دادند و صحبت های اولیه انجام شد. اما کارهرگز کلید نخورد. ویکی ناریا دایره المعارفی جامع از نظریات استاد پورپیراردرفضای مجازی است.

می دانید که استاد نقطه نظرات خود را درباره موضوعات مختلف تاریخی در بخش های متفاوتی از کتب خود مطرح نموده است. مثلا درباره «بیستون» یا «هخامنشیان» و... در مجلدات مختلف «تاملی دربنیان تاریخ ایران» به شکل پراکنده مستندات خود را عرضه کرده و نحوه ارائه مطالب به شکلی است که خواننده تازه وارد، گاها در نوشته های استاد احساس تناقض می کند. ویکی ناریا تمام این مطالب پراکنده را یک جا گردآوری می کند و برآیند نهایی بحث های استاد را دراختیار مخاطب قرار میدهد. مثلا اگر کاربری کلمه هخامنشیان را در قسمت جستجوی سایت تایپ کند، کل اسناد و نظریات استاد پورپیراردرباره موضوع هخامنشیان ونکته های کلیدی این مبحث بدون در نظر گرفتن آن نکات تعارض آمیز، دراختیارخواننده قرارداده خواهد شد که مطابق برنامه ریزی تا آخر فروردین 95 آماده بهره برداری می شود.


برنامه بعدی ترجمه پنج فیلم مستند بنیان اندیشی به زبان های انگلیسی – عربی – ترکی و اگر امکان داشته باشد اردو خواهد بود که ترجمه انگلیسی وعربی آن در حال انجام است و قصد دارم هر فیلم را به صورت زیرنویس چندزبانه دراختیار مردم قرار دهم.


مطلب بعدی مربوط به چاپ کتاب های قدیمی و جدید استاد است که اخبارآن دراختیار دوستان قرارخواهد گرفت. تنها تغییر انجام شده در کتاب آخرمجموعه تاملی در بنیان تاریخ ایران است که دو نسخه ویرایشی متفاوت ازآن چاپ شده است و صفحه بندی آن ایرادات بسیار دارد و حتی آخرین نسخه بازبینی شده توسط استاد هنوز پرازغلط های تایپی است. ضمن این که استاد برای حجیم نشدن مجلدات آن چند یادداشت وبسیاری ازپارگراف ها و تصاویررا ازکتاب حذف کرده است. مجبور شدم کل یادداشتهای «برآمدن مردم» را از نو وخط به خط ویرایش و صفحه بندی کنم و با اضافه کردن یادداشت های داستان حیات در سه جلد چاپ خواهد شد. ملاک کار من براساس آخرین تغییراتی است که استاد براین یادداشت ها اعمال نموده. اما قسمت های حذف شده را دوباره به متن کتاب برگرداندم. حیفم آمد حتی پارگرافی ازیادداشت های استاد چاپ نشده باقی بماند.


دوستانی که با بنده کارشخصی وخصوصی دارند، لطفا از طریق ایمیل آدرس های اعلام شده در سایت بنیان اندیشی تماس بگیرند نه با ایمیل استاد. ضمن این که درهرشرایطی آماده شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات شما درباره ادامه کار هستم.


 کتاب های قدیمی و جدید استاد به شکل پی دی اف بر روی سایت قرار داده شده است. استاد پورپیرار از یک تاریخی تصمیم گرفته بودند که دانلود این کتاب ها را به صورت پولی در سایت ناریا قرار دهند. دوستانی بعد از شنیدن ماجرای بیماری و بعد فوت استاد، از روی خیرخواهی پی دی اف این کتاب ها را به شکل مجانی و در فضای مجازی پخش کردند. از دوستان تقاضا دارم در آینده قبل از انجام هر کاری درراستای اشاعه مطالب بنیان اندیشی، به بنده اطلاع دهند.


پروژه های بعدی نیز به صورت اطلاعیه  به زمان مناسب با دوستان درمیان گذاشته خواهد شد.


                                                                                                                                     naina                                                                 

نظرات 553 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 03:25 ق.ظ

چچا شماره تلفن را باید درج نمود؟

در ابتدای ثبت نام نیازی به شماره تلفن نیست ولی بعد از ثبت نام و برای تکمیل اطلاعات حساب کاربری می توانید شماره تلفن خود را درج نمایید تا بتوانید هنگام فراموش کردن رمز عبور برای بازیابی پسورد خودتان از آن کمک بگیرید. ضمنا شماره تلفن شما را در بخش خبرنامه پیام کوتاه ثبت می کنم و برخی اخبار مهم را از این طریق به شما منتقل می نمایم.

عیسو یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 03:32 ق.ظ

آیا هنوز قصد ندارید خود متن وصیتنامه استاد را حداقل با حذف نام اون فرد که دوست ندارد نامش برده شود در این وبلاگ منتشر کنید؟
آیا توضیح ماجراهای حقوقی که امروز در گیر آن هستید هنوز قابل بیان نیست؟

تا زمانی که مراحل اداری و قانونی آن طی نشود نه. در فضای مجازی غیر از هواداران بنیان اندیشی گروه های مختلفی مشغول رصد این وبلاگ هستند.

مفلح اسماعیلی یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 07:37 ق.ظ

با سلام وصبح بخیر به شما که به حق جانشین شایسته استاد هسنید طبق معمول حدود ساعت 6بود که برای خواندن نظرات لبتاب خودرا روشن کردم بی اندازه از مشاهده نوشته جدید خوشحال شدم امید وارم درپناه خداوند همیشه سلامت باشید تا هرروزتوفیقات بیشتری شاهد یاشیم

ممنون شما هستم. بابت کندی پیشرفت کار هم از شما و دوستان عذرخواهی می کنم.

esmaelabbaspour یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 10:09 ق.ظ

خداوند عمرتان را پربرکت نماید

ممنون.

اکبر یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام بانو
هنوز از هیجان راه اندازی سایت دارم میلرزم
این اتفاق رو به همه تبریک میگم
ممنون از همه کسانی که به شما بابت این کار عالی کمک کردن
از اینکه استاد شما رو برای نشر آثارشون انتخاب کردن خیلی خوشحالم و حتما مسیر بنیان اندیشی به این حرکت نیاز داشت

مرسی

خواننده یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 11:44 ق.ظ

خانم ننا متاسفانه اعراب نام مستعار شما را نمیدانم میشه در خصوص اون که naina یعنی چی و چگونه خوانده میشود (عراب اون چیه ) توضیح بدین؟

حرف ai صدای کسره کشیده میده.
این اسم هندیه.

[ بدون نام ] یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 02:42 ب.ظ

حقیقتا سایت تر و تمیز خوبیه، امیدوار بودم بتونم کتابهای پلی بر گذشته رو به طور کامل برای دانلود پیدا کنم که هنوز ظاهرا قرار ندادین
به نظرم در این دوره کارکرد فیلم و کلیپ خیلی خیلی بیشتر از کتابه و دشمنان همینطوری اکثر مردم رو فریب دادن (مردم ایران و جهان چندان کتابخون نیستن)، به همین خاطر اگه توی سایت اولویت با تهیه و انتشار فیلم و کلیپ بنیان اندیشی باشه -مثل همون کارای طالب حقیقت که چند سال قبل ارائه دادن- میتونه تاثیرگذاری خیلی خیلی بیشتری داشته باشه (سعی شه بیشتر توی آپارات و سایتهای فیلترنشده پرطرفدار منتشر کنیم)
خانم ننا از اینکه وصیت استادو عمل کردین متشکرم

ممنون از این که نظرتون رو گفتید. به مرور تمام ویدئوهای استاد و دیگر دوستان را قرار میدهم.

نیسی یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 04:56 ب.ظ

السلام علیکم

با نظری به مبحث زبان های یدیش، زبان فارسی قدیمیترین زبان یهودیان عالم است.

به طرز جالبی به مواردی که برای من ویکی از دوستان پیش آمد، وبرادر عزیزم آقای مسعود سنجری نیز در جریان کامل آن هست، اشاره می کنم :

1- یهودیان اسپانیا برای اشاره به پروردگار خود، از لفظ ""خدا"" استفاده می کنند

2- برخی از یهودیان اروپا مراسم تورات خوانی به زبان فارسی را، به عنوان یک مراسم مذهبی سرشار از ثواب و پاداش، در کنیسه های خود همواره برگزار می کنند.


3- یهودیان شهر انتورپن بلژیک، زبان فارسی را به طور کامل متوجه می شوند و بسیاری از آنان می توانند بدین زبان تکلم کنند، بدون اینکه به ایران آمده باشند و یا دوست ایرانی داشته باشند.

انتورپن به عنوان پایتخت الماس جهان معروف است، واز هر 10 الماسی که در جهان به فروش می رسد، 8 تای آن از انتورپن می باشد.

جالب بود

isa یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 05:30 ب.ظ

سلام
بابت تمام زحماتی که بعد از فقدان استاد عزیز متحمل شدید از شما سپاسگذارم من برای کمک به این مجموعه اعلام آمادگی می کنم اگر از دست برآید.

ممنون.

یار قدیمی یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 07:46 ب.ظ

سلام
بنده هم به نوبه ی خود از تلاشهای شما در حفظ بنیان اندیشی تشکر ویژه دارم.در پناه حق تعالی باشید

ممنون. دعای خیر شما دوستان پشتوانه راهی است که در آن قدم گذاشته ام.

[ بدون نام ] یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 09:01 ب.ظ

خسته نباشید استاد ننا

ممنون

m یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 09:34 ب.ظ

از دیدن پست جدید بینهایت خوشحال شدم موفق باشی .

مرسی. شما هم همین طور.

موسی یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 11:00 ب.ظ

کار بزرگی هست گرچه هنوز فروم و قسمتهای دیگر راه اندازی نشده

بلی. بقیه مطالب رو هم به مرور اضافه می کنم.

[ بدون نام ] دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 12:43 ق.ظ

تسلیت به خاخام و کشیش و دستمال کشاشون و کوروش پژوهان و کارشناسان شاهنامه و سجده کنندگان مزار ننه سلیمون و تبریک به اقلیت طالب شنیدن سخن حق

khalil دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 01:13 ق.ظ

خانم ننا بنده هم به نوبه خود هم از شما و هم از بنیان اندیشانی که در این راه قدم برداشته اند تشکر می کنم.چنانکه دیده می شود قطار بنیان اندیشی استاد آماده حرکت است.

ممنون

ناصر دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 01:24 ق.ظ

سلام علیکم
از آقاى نیسی تقاضاى إیمیل یا هر وسیله تماس دیگر دارم . با تشکر.

در کامنت های قبل ایمیل آدرس شان موجود است.

مهدی دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 02:33 ق.ظ

خانم ننا خیلی عزیزین برا ما..اما نشر ترجمه قران استاد انهم نه فقط فارسی بلکه انگلیسی ترکی هم..بنظرم مهمترین بخش نتیجه بخش و اثر گذار برای ختم به خیر شدن تلاشهای هستی بخش استاد پورپیرار باشه..از خدا براتون سلامتی ارزومندیم....به امید برچیده شدن پاراگرافهای تفسیری از قران کریم...زنده باد انسانیت..

مرسی

abbas دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 05:53 ق.ظ

http://wn.com/judeo_kashani

abbas دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 06:46 ق.ظ

https://www.youtube.com/watch?v=Xx8fZZabrA8

خواننده دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 07:05 ق.ظ

معنیش رو نگفتین؟ معنی ننا رو میگیم ؟

چشم

[ بدون نام ] دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 02:00 ب.ظ

سلام علیکم

ممنون سرکار خانم ننا از اطلاع رسانی و ممنون از استاد فقیدمان که قبل از سفر آخر خوارج را از دایره بنیان اندیشان خارج کرده هرچند که این میراث قاپان در گوشه ای جمع شوند و خود را میراث دار استاد معرفی کنند و این پشت کردن به استاد در زمان حیاتشان را معکوس جلوه دهند و مدعی شوند که خود استاد تعمدا"برای حفظ امنیت ما (ما= خوارج)!!!!!مجبور به قطع رابطه بوده.اکنون هر کدام از خوارج برای سر کشی و خروج از دایره بنیان اندیشی تاییدیه استاد را مدعی اند تا جایی که بعضیهاشون مدعی اند که قبل از انتشار هر مقاله استاد ابتدا مقاله را به نظر آنها می رسانده و پس از آن برای عموم up می کرد.مشتی فرصت طلب ماکیاول از نوع تابعین نظریه rg) .rg=راه بنداز ؛جا بنداز).

یکی دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 03:33 ب.ظ

بسیار خوب احسنتم . . . چه خوب است اگر مقاله ها و فیلم هایی که قول دادیدا به روی سایت بگذارید

[ بدون نام ] دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 06:50 ب.ظ

ممکنه بگید با چه هزینه ای و از طریق چه ناشری میخواین کتابهای استاد رو چاپ کنین؟چون من رفتم نیل فروشنده مرد سعی میکرد بگه مطالب استاد مهم نیست و میگفت فقط اسلام و شمشیرش خوبه.میگفت خودم عکسی از بیستون دارم که ثابت میکنه جعلی نیست و...
گفتم کتابا تجدید چاپ میشن گفت نه دیگه

شما از طریق سایت جدید پیگیر چاپ کتاب ها باشید.

نیسی سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 03:36 ق.ظ

السلام علیکم

جناب آقای ناصر آدرس ایمیل من

mohamadrezaneisi@yahoo.com

مفلح سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 07:54 ق.ظ

باسلام سایت های جدید مشکل پیدا کرده اند وباز نمی شوند

هنوز بر روی سایت مشغول کارند.

abbas سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 10:12 ق.ظ

http://www.linguisticsnetwork.com/wp-content/uploads/Screen-Shot-2015-07-21-at-4.07.00-PM.png

اکبر سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 12:17 ب.ظ

سلام
لطفا لینک سایت حق و صبر رو در وبسایت ناریا قرار بدین
به نظرم دوستان کمی صبر داشته باشن و الته پیگیری دوستان هم خیلی خوبه
اما بذارید بانو ننا با استرس کمتر برای بهبود سایت تلاش کنن
راه اندازی سایت زمان بر هسست وعجله احتمال اشتباه در طراحی رو بالا میبره
ممنون

من استرس ندارم. سایت ایرادای فنی داره که برطرف میشه.

مفلح اسماعیلی سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 02:26 ب.ظ

باسلام
کسانیکه مایل به مطالعه پاسخ های استاد بزرگمان مرحوم ناصر پورپیراررحمت الله علیه هستند یه وبلاگ Mokasher.bgogfa .comمراجعه نمایند

مفلح اسماعیلی سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 02:35 ب.ظ

لطفا برای خواندن پاسخ های شماره یک وببعد روی مطالب قدیمی تر کلیک کنید

نیسی سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 04:10 ب.ظ

السلام علیکم

توجه دوستان را به مقاله دقیق وتحلیلی روزنامه فایننشال تایمز بریطانیا درباره نحوه انتقال نفت از مناطق تحت سیطره داعش وانتقال آن به ترکیه جلب می کنم.

در این مقاله به وضوح به نقش بلال فرزند رجب طیب أردوغان به عنوان هماهنگ کننده اصلی این انتقال اشاره شده است.

البته اشاره به این نکته نیز ضروری است که اقدامات ایران حلقه مکمل «نمایشنامه داعش» است.

http://ig.ft.com/sites/2015/isis-oil/

عیسو سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 06:08 ب.ظ

20 سال اینده 25 درصد جمعیت کشور به دلیل سوء تغیه 800 هزار کودک فعلی، دچار عقب ماندگی ذهنی خواهند شد.
راه جلوگیری و درمانشم اختصاص فقط 400 میلیارد تومن در سال مبلغی در حدود یک چهارصدم بودجه سالانه دولت و کمتر از ده درصد بودجه ورزش و همچنیین درصد ناچیزی از مسخره بازی های دیگه مثل دانشگاه و ... است.
بودجه و درامد دولتی که چندان مشخص نیست صرف چه اموری برای این مردم بدبخت میشود.


http://www.asriran.com/fa/news/400888/%D9%81%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%BA%D8%B2-800-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%86%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

صادق سودانی چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 04:04 ب.ظ

با سلام به همه ی دوستان و دشمنان
خانم ننا ی عزیز از زحمات بی کران شما تشکر میکنم خوشحالم که شما در بین ما هستید شخصی که تمام شایستگی های لازم از علم و عمل و حلم و حکمت را یکجا در خود جمع کرده و از همه مهمتر وفاداری به استاد و راه و رویه آن فقید بزرگ
از دیدن و خواندن پاسخ و پیام های شما به دوستان لذت میبرم و مرا یاد نثر ونگارش بی نظیر و ماندگار استاد می اندازد
خدا را شاکرم که لطفش شامل ما شده و شما یادگار استاد را در بین ما قرار داده است.
از شما عذر میخواهم که نتوانستم زودتر از اینها بابت راه اندازی وبسایت حق و صبر تشکر و تبریک عرض کنم.(درگیر مسائل بیهوده و بحث های بی فایده در مورد همان مشکلات سابق دوستان جدا شده بودم و متاسفم که باعث شد از این محفل و مکان صمیمی و سرشار از اندیشه و خرد کمی دور شوم)
یکی از دوستان لینک سایت رای بنده ارسال نمود همان ابتدا قبل از اینکه بدانم متعلق به چه کسی است عرض کردم بسیار زیبا و جالب است.
درضمن آن قابلیت هایی که فرمودید واقعا منحصر به فرد و خیلی به روز و کاربردی هستند خوشحالم که به مسائل با دقت توجه میکنید وهمه ی زوایا ی کار را میسنجید و همیشه گزینه ی بهتر را انتخاب میکنید.
برایتان سلامتی آرزو دارم و آرامش.
خدا حفظتان کند.

آقای سودانی من قبلا به استاد کمک های ناچیزی در پیشبرد کارهایشان می کردم. الان هم دارم خواسته های ایشون رو انجام میدم.

isa چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 08:26 ب.ظ

جناب نیسی
از کی تا حالا مقالات تحلیلی روزنامه فایننشال تایمز برای شما دقیق و معتبر شده است که همگان را به خواندنش دعوت می کنید

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام.
خانم ننا آیا برنامه ای برای نرم افزارهایی همچون تلگرام و اینستاگرام و ... هم دارید؟؟
بنده تمام تلاشم را می کنم و از خداوند هم میخواهم به مرحله ای از درآمد مالی برسم که بتوانم با بخشی از آن به مسیر بنیان امدیشی خدمتی بکنم.

برنامه های بعدی به ترتیب اعلام می شود.

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 08:51 ب.ظ

سلام.
خانم ننا آیا برنامه ای برای نرم افزارهایی همچون تلگرام و اینستاگرام و ... هم دارید؟؟
بنده تمام تلاشم را می کنم و از خداوند هم میخواهم به مرحله ای از درآمد مالی برسم که بتوانم با بخشی از آن به مسیر بنیان امدیشی خدمتی بکنم.

علی چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 09:42 ب.ظ

سلام
ممنون از زحمتی که برای راه اندازی سایت جدید کشیدید
فقط یک سوال؛ دلیل خاصی داشت که همین کارها رو در سایت www.naria.ir ادامه ندادید؟

رسالت سایت قبلی انتشار یادداشت های وبلاگی استاد بود.نسخه برنامه نویسی سایت قبلی برخی محدودیت ها را دارد و هزینه برای تغییر آن کار مناسبی نبود. در زمان تهیه وبرنامه نویسی برای آن سایت، مسئله استفاده کاربران اینترنت با تبلت و موبایل مطرح نبود و بسیاری مسائل دیگر.

عیسو پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 12:14 ق.ظ

با سلام خدمت جناب ننا
در یکی از مقالات چند بگو مگو استاد گفته بودند بدست گرفتن قدرت توسط روحانیت یا مذهبیون به دلیل سرکوب و مسدود کردن راه حرکت سایر جریانات توسط شاه بود و همین باعث شد حرکت ملت از حسینه ها و مساجد که تنها مجرای مخالفت باقی مانده بود سرریز کند و منتهی به قدرت گر فتن روحانیت شود البته این نقل به مضمون از مقاله ایشان بود. ایا استاد در اواخر عمرشان چیزی اضافه ی به این مطالب در مورد انقلاب 57 گفته بودند؟

اگر شماره صفحه را برایم بفرستید ممنون می شوم.
مسئله مبارزه مردم با رژیم پهلوی یک موضوع است و برآمدن روحانیت بر مسند قدرت، موضوعی دیگر.
به مقدمه همان کتابی که به آن استناد می کنید دقت کنید:
«هر حادثه تاریخی پس از شهریور 20، در روشنفکری ایران فقط کانال تازه ای گشوده است: 28 مرداد گروه بیشتری را به راست برد و 22 بهمن بخشی را فعالانه خانه نشین کرد. در گروه اخیر بسیاری حالا به مفهوم پایه روشنفکر نزدیک تر می شوند و به جای دنباله روی از رخ دادهای گوناگون اجتماعی، به ریشه یابی علل آن نشسته اند.»
جامعه مبارز ایران، چه با قلم و چه اسلحه از چهارچوب حزب و گروه بیرون آمده بود و تمایلات حزب را به اجرا می گذارد و اکثرشان هم که توده ای بودند. آن ها به مردم کاری نداشتند.اصلا نمی فهمیدند مردم یعنی چه؟بین مردم هم پایگاهی نداشتند. اما روحانیت از درون مذهب و سنن و اعتقادات مردم با آن ها سخن می گفت و پایگاه مقبول تری داشت. بعد از انقلاب روشنفکران کودن ایران نشسته و بررسی می کردند که سردربیاورند به چه علت جامعه به سمت مذهب رفت؟

Aydın پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 10:58 ق.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام

از شروع به کار سایت جدید بسیار خوشحال هستم. امیدوارم فعالیت های گفته شده با سرعت و کیفیت قابل قبولی پیش رود و شاهد نتایج خوبی باشیم.

با تشکر

ممنون

بنیان اندیش پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 12:43 ب.ظ http://pajhoohesh.blogfa.com

سلام

برادر عزیز جناب مفلح ، کاری کردید کارستان . اجرتان با صاحب اجر و البته روح استاد پورپیرار را نیز با این کارتان خوشحال کردید .

خانم ننا سایت «حق و صبر» را دیدم و لذت بردم . خسته نباشید و موفق باشید.

ممنون

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 01:50 ب.ظ

من با نحوه ی چاپ کتب بعدی استاد موافق نیستم
یعنی سبکی شبیه اسلام و شمشیر دارن و روی جلدشون عبارت غیر ضرور "مجموعه یادداشت های وبلاگی ناصر پورپیرار" نوشته شده که اصلا برای مخاطب ناآشنا جذاب نیست
چرا به سبک همون هشت جلد اول تاملی در بنیان چاپ نکنید؟
در ضمن معمولا توی اون کتب تاملی در بنیان رو توی پرانتز می نوشت و زیرش کتاب اول و دوم و ... زیرش عنوان و زیر اون بخششو، اما شما اینو رعایت نکردید. فهرست بندیش هم که اصلا غیر ضروریه مثلا اصلا چه نیازی هست فهرست بزنید یادداشت شماره 1 صفحه فلان و یادداشت شماره مثلا 50 صفحه فلان؟ فهرست وقتی ضروریه که یادداشتها تیترهای متفاوتی داشته باشن وگرنه مخاطب چه میفهمه یادداشت 1 یا 50 یعنی چه
به هر حال وقت بذارید و اصولی ویرایشش کنید قبل از اینکه بخواید سریع چاپ کنید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 07:37 ب.ظ

سلام
خانم ننا کلید فهم قران چیست و و چگونه می توانیم به فهم صحیح از قرآن برسبم؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 08:12 ب.ظ

یعنی کتاب خاصی جهت یادگیری قواعد و لفات وجود دلرد که قابل اعتماد باشد؟؟
چون تمام کتاب ها مربوط به افراد مجهول است که بیم دستکاری وجود دارد!

سال ها قبل در انتشارات نیل کتاب خوبی در زمینه یادگیری قواعد زبان عربی چاپ شده بود که استاد نسخه ای از آن را به من داده بودند.کتاب خاص نمی شناسم.ولی یادگیری زبا ن عربی برای ما ایرانی ها برای ارتباط بهتر با قران بسیار واجب است. متاسفانه همه ما در مدرسه هفت سال عربی می خوانیم و در نهایت هیچ چیز نمی آموزیم. هفت سال زمان زیادی برای یادگیری یک زبان است.

بنیان اندیش پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 08:47 ب.ظ http://pajhoohesh.blogfa.com

سلام برادر نیسی

در مورد ارتباط ترکیه با داعش موضوع تقریبا روشن است . اما می شود لطف کنید کمی در مورد «نمایش نامه داعش» و نقش ایران توضیح بدهید ؟!!

سلام محمدی پنج‌شنبه 12 آذر 1394 ساعت 08:50 ب.ظ http://salammohammadi.com

با سلام خدمت شما و دوستان گرامی
انشاأالله در پیمودن مسیر پیش روی ، موفق و سربلند باشید .

ممنون استاد بزرگ. من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم .

abbas جمعه 13 آذر 1394 ساعت 07:45 ق.ظ

http://www.globalresearch.ca/the-real-iranian-hostage-crisis-a-cia-covert-op/5324385

آقای عباس آیا برایتان امکان دارداز این به بعد متن لینک های ارسالی خود را در فایل word نیز کپی کرده و به ایمیل حق و صبر بفرستید؟ در طی این سال ها باید آرشیوی از لینک های شما درست شده و در مجموعه ای گردآوری می شد. بعضی از لینک ها با توجه به وضعیتی که اینترنت ایران دارد حتی با فیلترشکن هم به زور باز می شوند.

عیسو جمعه 13 آذر 1394 ساعت 09:02 ب.ظ

جناب ننا ممنون از پاسخ و راهنمایتان.
. در صفحه 253 چاپ اول اون کتاب در بخشی با عنوان "خاصیب بگو مگو با بیخبران" این مطلب را خوانده بودم خوشبختانه صفحه را قبلا علامت زده بودم و پیدا کردنش زمان چندانی نبرد.


جناب ننا مشاهداتم میگوید که بدنه سنتی و اصلی روحانیت ایران که حوزه ها و مراجع باشند با انقلاب یا حداقل قدرت گیری روحانیت در حکومت بعد از انقلاب مخالفت و ناسازگاری شدید داشته و دارند.
و ان بخشی از روحانیت که عهده دار حکومت و انقلاب بوده اند و هستند، منافعی کاملا در تضاد با کادر اصلی گذشته و امروز نهاد مذهبی کشور دارند.

برای درک این موضوع کافیست به کیفیت جابجایی های قدرت و مقبولیت روحانیت در جامعه در قبل و بعد از انقلاب در بین اعضا و طبقات سازمان روحانیت نظری بیفکنیم.
و همچنیین مخالف بودن و همراه نبودن قاطبه ی روحانیت ممتاز همچو خویی و نزدیک به همه ی شان قبل از انقلاب با ایت الله خمینی و طلاب انقلابی موئید این فرض من است.
حال ایا از استاد به این انشقاق دورنی روحانیت که ناشی از انقلاب و ظهور فرصتهای قدرت زا برای دسته ای غیر سنتی از روحانیت که به کم کردن جولان و نفوذ روحانیت سنتی منتهی شد اشاره ای شنیده اید؟
من میخواستم این موضوع و دهها موضوع دیگر را روزی با دیدار حضوری با استاد در میان بگزارم اما متاسفانه نمیدانستم ایشان قرار است به این زودی فوت کنند لذا امروز از ستون این کامنتها ان بخش نانوشته از افکار و نظرات و توصیه های استاد را هم من و دیگران مجبورند که از جناب عالی دریافت کنیم و بابت این کارتان بسیار ممنونم.

منظور استاد در آن پارگراف این است که اگر حرکات تاریخی مردم سرکوب شود راه دیگری برای ابراز آن پیدا می کنند.
برآمدن روحانیت بر مسند قدرت مسلما علت تاریخی خود را دارد که توسط پژوهشگران به زمان خود بررسی خواهد شد.

خدا با ما است شنبه 14 آذر 1394 ساعت 12:55 ق.ظ

جناب ننا ما خیلی نگران حال شما هستیم ما د سختیهایتان شریک بدانید.
من تقریبا 30 جلد از اثار استاد نزدم میباشد که برای اکثر آنها چون سیو شده و پی دی اف میباشند هیچ پولی پرداخته نشده.
من اینو چند صد هزار تومنی بدهکاری قانونی خود به استاد میبینم.
هرچند هیچ پولی ندارم اما به شدت در تکاپوی شغلیم که بتوانم درامد اضافه بر نیازهای ضروریم را در این راه خدا خرج کنم امیدوارم دوستان هم چنیین فکری داشته باشند.
در ضمن نصب کتابهای استاد به شرط دریافت پول را یاددتان نرود از دوستان هم تقاضا دارم در شرایط فعلی که بنیان اندیشی برای حرکت قابل قبول به قدرت مالی نیاز دارد از انتشار کتابها و یادداشتهای استاد بدون هماهنگی جناب ننا اجتناب و توقف نمایند.

نگرانی شما از چه بابتی است؟ من باشم یا نباشم. موفق بشوم یا نشوم بنیان اندیشی به راه مستقل خودش خواهد رفت.دوستانی که کتاب ها را بی خبر از تصمیم استاد منتشر می کردند با یک بار درخواست من لینک آن ها را برداشتند. من تا به امروز از همراهان این وبلاگ جز حمایت چیز دیگری ندیدم.

در شرایطی که تکلیف مسائل هنوز به طور رسمی و قطعی مشخص نشده پول گرفتن از مردم رو خیلی درست نمی دانم.

خدا با ما است شنبه 14 آذر 1394 ساعت 01:39 ق.ظ

در ضمن جناب ننا بنده پیشنها میکنم که دانلود فیلمهای پخش نشده از استاد و یادداشتهای خطاب به حزب توده را حتما پولی کنید.

بدون حداقلهای امکانات مادی رسیدن به هر هدفی ناممکن است.
ما باید سریع تر از هر دورانی از خود برای سراسری کردن نظریات استاد جدیت و تعهد نشان دهیم.

ترجمه انگلیسی و عربی نظرات استاد و ساخت مستندهای حرفه ای با کلام ایشان حتما باید انجام شود و این حتما ها نیاز به قدرت مالی لازم دارد.
امیدوارم در کارهای حقوقی بنیان اندیشی که به تنهایی عهده دار ان شده اید پیروز شوید من خالصانه دعا یتان خواهم کرد .

با یقین کامل میگویم نجات دنیا از یهودیت بسته به تبلیغ یادداشتهای استاد است.

از لطف شما ممنون.

abbas شنبه 14 آذر 1394 ساعت 07:07 ق.ظ

سلام خانم ننا۰خسته نباشید ممنون از زحماتی که برای بنیان اندیشی میکشید۰باور کنید من ۷روز در هفته بین ۱۲تا۱۳ ساعت کار می کنم ۰ولی همیشه سعی کردم که در بین کار به سایتهای مختلف سر بزنم۰ومطالب مهم را بفرستم۰ اگر کسی از دوستان بتواند این کار را بکند من حاضرم لینک ها را برای او بفرستم ۰من ۷ ویدیو دارم که آقای به نام فرا منصور در بارهٔ قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مطالب جالبی را گفته ولی من نمی دانم که مطالب ممکنه برای بنیان اندیشی مشکل پیش بیاورد۰ممنون

اشکال نداره. نمی خوام گرفتاری درست کنم براتون. یه راه دیگه پیدا کنم براش.
اگه شد اون فیلم هارو هم بفرستین .
ممنون.

[ بدون نام ] شنبه 14 آذر 1394 ساعت 08:49 ق.ظ

سلام
خانم ننا میشه مشخصات کتاب قواعد عربی رو بگید تا شاید جایی پیدا کنیم!

کتاب دست یکی از بچه های بنیان اندیشه. اسم نویسنده اش دقیق تو خاطرم نیست. صبر کنید یه پرس و جو کنم مشخصات دقیقش رو بگم بهتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد