حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

داستان حیات 1

داستان حیات

یک توپ پلاستیکی معمولی را کنار گذر و خیابانی تصور کنید. اگر دوچرخه ای با سرعت پنجاه کیلومتر و با فاصله یک متر از کنار آن بگذرد، توپ فقط تکان مختصری خواهد خورد و اگر اتومبیلی با همان سرعت و فاصله از کنار آن عبور کند، توپ در حال چرخش به دور خود تا مسافت معینی به دنبال اتومبیل خواهد دوید و بالاخره اگر کامیونی باز هم با همان سرعت و فاصله از مقابل آن بگذرد، توپ با چرخش و جهش های پیاپی به زیر اتاق و چرخ های کامیون کشیده خواهد شد. اما اگر توپ شما سربی و یا فولادی باشد با عبور قطاری از چند سانتی متری آن نیز دچار تغییر و حرکتی نخواهد شد. بدین ترتیب فرمول جاذبه کیهانی با سرعت، فاصله و وزن مرتبط می شود. از اطلاعات و خاطرات سماوی موجود با خبریم که مثلا در هر دوره چند ده ساله، دنباله داری به نام هالی با چنان سرعت و فاصله و حجمی از کنار زمین، درست مانند گذر دوچرخه از کنار توپ، بدون تاثیرات عمده و مشخص، می گذرد. اما کسی نمی داند که مثلا هر صد میلیون سال یک بار چه حادثه ادواری ناخوش آیندی در انتظار زمین است. با مراجعه به شمای کنونی زمین و اگر عمر بسیار طولانی و قصه های مربوط به علل نابودی دایناسورها در 50 میلیون سال پیش را قبول کنیم، پس پذیرفته ایم که زمین در فاصله ای بس دراز بدون آسیب مانده است.

عمر زمین را 4/5 میلیارد سال تخمین زده و هم سن خورشید گفته اند و بر اساس دیاگرام تصویری بالا ضخامت متوسط پوسته زمین را 30 و شعاع زمین را قریب 6/5 میلیون متر تعیین کرده اند که پوسته زمین را به روکشی پوست پیازی برای طبقات زیرین تبدیل می کند. اگر اعداد اعلام شده کنونی را باور کنیم باید سرعت سرد شدن پوسته زمین در هر یک میلیارد سال را نزدیک به 6 کیلومتر بدانیم که با حجم اندک و فاصله نسبتا طولانی زمین از خورشید منطقی نیست و از سوی دیگر سرد شدن کامل هسته مرکزی زمین را تا حدود 40 میلیارد سال آینده به تعویق می اندازد. چنان که با مراجعه به تکتونیک و بررسی صفحات قاره ای زمین بالاجبار باور می کنیم که زمین در محدوده زمانی نامعین دچار سرنوشت اتومبیل و توپ شده است.


اینک پلیت زمین چون پاره های یخ شناور اوقیانوس، در قطعات گوناگون بر هسته کاملا مذاب مرکزی سوار است: پلیت آمریکن، پلیت کارابین، پلیت کوکو، پلیت پاسیفیک، پلیت یوروپین، پلیت عربین، پلیت ایندین، پلیت فیلیپین، پلیت امریکای جنوبی، پلیت نایکا، پلیت استرالیا و پلیت جنوبگان. نقشه زیر گواهی می دهد که این قطعاتی که مانند کاسه ای بر زمین خورده، پازلی در اصل یک تکه بوده اند.


سوال بزرگ در مراجعه به نقشه تکتونیک زمین در بالا، یکی عدم انطباق دندانه های قطعات شرقی و غربی و دوم پیدا شدن فضای آزاد کلان و عمیق برای تولد اقیانوس هاست. زیرا منطقی است که در مسیر زمانی سرد شدن، باید پوسته در سراسر زمین تشکیل شده باشد. (ادامه دارد)
نظرات 32 + ارسال نظر
هبوط چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 03:12 ب.ظ

با عرض سلام و خداقوت به استاد گرامی.
در واقع بیصبرانه منتظر شروع یادداشتهای «حیات» شما بودم. امیدوارم مثل دیگر تحقیقاتتان ما را به سرمنزل صحیحی برساند.
موفق و موید باشید

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 04:56 ب.ظ

با سلام
استاد بسیار خوشحالم که بالاخره درخواست مارا اجابت کرده و وارد مسئله مهم حیات شدید. ان شالله نقاط کور موجود در این موضوع مهم را گوشزد کنید تا حتی تحقیقات علمی هم از تخیلات یهودانه تهی شود.
اگر دوست داشته باشید می توانید مستند جدید و پرطرفدار Cosmos را دانلود کنید که از هر منظری به مسئله علم و تشکیل حیات پرداخته است. البته اگر برایتان مقدور نیست می توانید آدرس دهید تا 13 قسمت از این مستند را که تا ه الان ساخته شده است برایتان ارسال کنم.
ممنون

با تشکر می توانید به آدرس مقابل دانشگاه تهران شماره 1300 ارسال کنید. بررسی من با مدد الهی به نحوی با اشارات قرآن پیش خواهد رفت.

m پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام استاد
شعاع زمین را اشتباه نوشتید .
https://www.google.com/webhp?hl=en#hl=en&q=%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B9+%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86
موفق و پیروز باشید.

اشتباه نیست. برای سهولت در برداشت و مقایسه ها اعداد در همه جا روند شده که آسیبی به مدخل اصلی نمی زند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 01:24 ق.ظ

استاد بزرگوارم1- پوسته در سراسر زمین وجود دارد عمق اقیانوسها چیزی بیش تر از سه چهار کیلومتر نیست 2-اگر یک توپ مذاب از جنس سنگ در خلا و در وضعی شبیه به زمین و در معرض برخورد یا عبور احتمالی سیارک ها از مجاورش خنک شود به نسبت حجمش ناهمواری هایی مشابه زمین و سایر سیارات دیگر خواهد داشت پس او هم هرگز یک دست و سطحی صاف نخواهد داشت 3-این سوالات شما مربوط به رشته ای از علوم است که فهم زبان و چهارچوب آن حداقل چهار سال زمان میطلبد این یک متخصص است که میتواند بگوید کدام سولات در این رشته بیجواب مانده آیا شما چنیین تخصصی را کسب کرده اید که مطمان باشید سوالاتتان در بین نخبگان و تالیفات مربوط به این رشته جوابی برایش نیست؟ 4 - در بسیاری از رشته های علمی دانشمندان ناتوان از دادن جواب به چرایی و چگونه گیهای پدیده های مربوط به موضوع مورد مطالعه اشان هستند اما همیشه امیدوار و منتظر برای یافتن جوابها ،جوابهایی که خود سوالاتی بیشتر و سخت تر میآفریند من درک نمیکنم که از بازکردن چنیین موضوعی چه قصدی دارید، اثبات اینکه جهان ما نمیتوانسته نظم موجودش را از تصادف و فرایندی عاری از هوشی اگاه گرفته باشد؟

اوقیانوس کبیر تا 11 کیلومتر عمیق است. به تر است برای نتیجه گیری صبر کنید.

حنیف پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 03:37 ق.ظ

احمد شاملو در دانشگاه برکلی: تاریخ ما بکلی جعلی است.

https://www.youtube.com/watch?v=ac592aadWA8

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 08:25 ق.ظ

می گویند کوه ها و مخصوصا کوه های زاگرس حاصل رسوبات است؟!البته شکل کوها های زاگرس و چین خوردگی های آن و پیدا شدن فسیل جانوران دریایی در ارتفاعات این موضوع را تائید می کند ولی سوال اساسی این است که این رسوبات خود از چه خشکی و چه منبعی وارد دریایی که سراسر زمین را پوشیده بوده(که قرآن کریم هم می فرماید و عرش(تخت) خداوندی پس از خلقت زمین بر آب قرار گرفت!) شده است؟!
به نظر می رسد آنچه تاکنون درباره خلقت و حیات هم گفته اند و نوشته اند نه بدیهیات علمی بلکه صرفا نظریه پردازی و فلسفه بافی بوده است!

Saeed پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 09:41 ق.ظ

http://www.tabnak.ir/fa/news/483050/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D9%87

اشتباه نیست. تمام اعداد در این بررسی روند شده و تاثیری در برداشت کلی ندارد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 11:13 ق.ظ

سلام.بیصبرانه منتظر ادامه یادداشتها هستیم.بحث بسیار مهم و شیرینی است. خداوند سلامتی و طول عمر عطا فرماید به استاد بزرگوار.

نادر پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 01:25 ب.ظ

استاد بزنم به تخته چقدر سطح علمی شما بالاست من چند بار خوندم بزور متوجه شدم


استاد شما چی کردید که در اکثر علوم مهارت دارید درک اینگونه مطالب علمی از عهده هرکسی بر نمی آید
حتی خواندش برای خیلی سخت است استاد اگر از افرادیکه هی دم از دانشگاه میزنند بخواهید خاصه ای از مطلب شما رو بنویسند عاجز می مانند

استاد راهنمایی بفرمایید ماهم کمی به علم مثل شما با دید متفکرانه نگاه کنیم

unknown پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 01:50 ب.ظ

الله اکبر
این وبلاگ نخبه پرور هست
جرات نقد مسایلی رو میده که تاحالا کسی به خود راه نداده
هربار مطلبی جدید میخونم روحم تازه و رها از یک اسارت عمیق میشه
افتخار میکنم که از خوانندگان مطالب شما هستم
جدا که چه توفیقی است بودن در میان این جمع نخبه و خاص که مرزی برای شسکتن حماقتها و ایستادن در برابر تاریکی ها نمیشناسه

سلام محمدی پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 03:13 ب.ظ http:// www.salammohammadi.com

با سلام خدمت استاد پورپیرار و دوستان گرامی
اولین گام با خویش نشان از گشودن روزنی دگر ارمغان آورده است ، و نوید بخش حضور دگرباره ی کلام روشنایی بخش تان می باشد .
انشاءالله همچنان سربلند بوده و سلامت باشید .

بسیار سپاس گذار تعارفات شما استاد کم قرینه.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام. استاد چرا تاریخ نصب یادداشت هایتان با تاریخ واقعی یکی نیست؟ مثلا این آخری 11 روز عقب تر است.

یادداشت حیات 1 را که مفصل تر هم بود دو بار به سرقت رفت.

عباس پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 05:03 ب.ظ

سلام استاد
استاد یه مقدار انتقادپذیر باشید
شعاع زمین 6 میلیون متر هست که میشه 6 هزار کیلومتر ولی شما 6 میلیون کیلومتر نوشتید
یعنی هزار برابر بزرگتر

ممنون. کیلو را برداشتم. ضمنا تذکر شما انتقاد نیست توجه دادن به یک اشتباه غیر عمدی است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام استاد . خیلی ازتون ممنونم که از استعدادتون و قدرت بنیان اندیشیتون استفاده میکنید تا حقایق برای ما روشن بشه . به قول معروف زکات علم آموختن به دیگرانه .
.
با تمام وجود مطالبتون رو می خونم

*** پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 08:14 ب.ظ

عمرتان پاینده استاد

فخرالدین محمودیان پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 09:49 ب.ظ

با سلام خدمت استاد گرانقدر و دوستان عزیز
ضمن آرزوی توفیق و سلامتی خیلی خوشحالم که با مطلبی جدید و جذاب شروع به نوشتن دوباره کردید و خوشحال تر از این بابت که شما را سالم و تندرست در کنار خود میبینم بی صبرانه منتظر ادامه همین یادداشتها هستم در پناه خداوند موفق و سلامت باشید

عباس پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 10:07 ب.ظ

سلام
منظور من از انتقادپذیر بودن ربطی به کامنت خودم نداشت
منظورم بی توجهی شما به تذکر آقا یا خانم m در کامنت بالایی بود که همین تذکر رو داده بودند ولی شما اعتنا نکردید
ولی به هر حال کار شما درسته
خیلی ممنون

چه شما و یا دیگران تا امروز که دانش و شهامت ورود به عرصه نقد را نداشته اند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 10:57 ب.ظ

استاد به احتمال زیاد اشاره تان به نبود پوسته در سطح اقیانوسها اشتباهی غیر عمدی و انشائی است چون با فرض اینکه ضحامت متوسط پوسته زمین سی کیلومتر باشد پس در سطح عمیق ترین نقطه اقیانوس ها هم پوسته دارییم پوسته در اقیانوسها وجود دارد اما با ضخامت کمتر و چگالی بیشتر. انشالله که از دل این سلسله یادداشتها ی حیات شاهکاری عظیم همچو اسلام و شمشیر و مستند غیر قابل مقاومت تختگاه درآید از اینکه میبینم با داشتن بیماری غیر قابل کنترل پارکینسون که موثرترین بیماری در بازداشتن نویسندگان از کارهای پژوهشی و علمیست باز ادامه میدهید به انسان بودنم افتخار میکنم شما با اینکه یهودیت را میشناسید ولی از آنان نمیترسید پارکینسون هم هدیه ای آز آنان برای کنترل شما است گویا بجای کشتن شما این را موثر تر دانسته اند درود خداوند بر شما باد.

ضمن اظهار تشکر بهتر است حوصله و صبر کنید.

ضمیر نا آرام جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام جناب پورپیرار
نمیدانم این چه اصراری است که تحقیات تاریخی برآمدن مردم و مباحث اسلام و شمشیر را تمام نکرده و به سرانجام نرسانده به ناگاه جبهه جدید و موضوع جدیدی باز می کنید. مگر چقدر عمر ایشان قابل تمدید است که می خواهد همه را باهم پیش ببرد یا شاید نمی خواهد!مخاطب شما به و شک و تردید دچار میشود و حس اعتماد به شما را از دست میدهد و با خود می گوید استاد بالاخره معلوم هست ما را به کجا می برد؟!

برای اهل نظر تنها یادداشت خط و قلم و اثبات قلابی بودن سلسله قاجار برای تعیین تکلیف کافی است. ضمن این که منتظریم کسانی مطلب را دنبال و تخم دو زرده کنند.

حنیف جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 01:20 ق.ظ

استاد ضمن تشکر از یادداشت جدید و موضوع جدیدتان.
فکر کنم در دوران مدرسه ی ما, در کتابهای درسی ضخامت پوسته ی زمین 60 کیلومتر بیان شده بود. هر چند در کلیت مدخل مورد بحث هیچ تاثیری ندارد.

abbas جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 04:51 ق.ظ

http://space-facts.com/earth/

abbas جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 05:27 ق.ظ

http://www.youtube.com/watch?v=Wr-4EIxLBoc

unknown جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 09:33 ق.ظ

یادداشت حیات 1 را که مفصل تر هم بود دو بار به سرقت رفت.
چرا جای دیگری یادداشت رو ذخیره نکردید؟؟
واقعا حیف هست

yrotsih جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 12:05 ب.ظ

اطلاعیه:

باسلام خدمت تمامی دوستان بدینوسیله به اطلاع میرساند وب سایت yrotsih.com به زودی و در تاریخ 94/1/20 راه اندازی خواهد شد .
yrotsih محلی برای تجمع و تعامل عقولی است که با جریان رایج و حاکم فکری جهان امروز قانع نشده اند. گشایش این پایگاه را بر تمامی صداهایی که پیش از این تریبونی نداشته اند پیشاپیش تبریک میگوییم.

سعید شاختا جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 12:16 ب.ظ

قلم شما احساس فوق العاده روحانی برایم به ارمغان می آورد. قاصرم از بیان حس ام به این قلم.

خواننده همیشگی جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 12:21 ب.ظ

با سلام
تا کِی باید تنها به افشای یهودیان و آنوسیان بسنده کنیم؟ آیا زمان محاکمه آنها فرا نرسیده است؟

حنیف چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 01:26 ق.ظ

با سلام
اگر هر یک میلیارد سال فقط 6 کیلومتر از شعاع زمین سرد شود و شعاع زمین را 6.5 هزار کیلومتر فرض کنیم آنگاه مقدار سال لازم برای سرد شدن کل زمین عبارت است از:
شش هزار و پانصد ضربدر یک تقسیم بر شش
یعنی 1100 میلیارد سال برای سرد شدن همه زمین نیاز است نه چنانکه فرموده اید 40 میلیارد سال.
که در واقع ادعای شما را بیش از پیش تحکیم می کند.

به جز هسته، لایه های زیر پوستی تا عمق معینی نیمه مذابند. به دیاگرام یادداشت اول رجوع کنید.

محمد مهدی شنبه 1 فروردین 1394 ساعت 01:35 ق.ظ

با سلام و ارادت. استاد در سوره انبیا آیه -رتقا و فتقناها- در مورد پیدایش حیات می باشد کدر کتاب هزارو یک کلمه استاد علامه حسن زاده آملی به آن اشاره شده

عارف شنبه 13 تیر 1394 ساعت 09:24 ب.ظ

ﻣﯿﮕﻢ ﻫﯽ ﻧﮕﯿﻦ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺭﺍ ﭘﺎﺱ ﺑﺪﺍﺭﯾﻢ …
ﻋﺮﺑﯽ ﻫﻢ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﺪ ﻧﯿﺴﺘﺎ .…
ﺍﮔﻪ ﺑﺨﻮﺍﯾﻢ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﺭﻭ:
‏( ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻭ ﺿﻠﻊ ﻧﺎ ﻣﺴﺎﻭﯼ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﺜﻠﺚ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺴﺎﻗﯿﻦ ﺑﺎ ﺩﻭ
ﺿﻠﻊ ﻧﺎﻣﺴﺎﻭﯼ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﺜﻠﺚ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺴﺎﻗﯿﻦ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺴﺎﻭﯼ
ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻥ ﺩﻭ ﻣﺜﻠﺚ ﻣﺘﺴﺎﻭﯼ ﺍﻟﺴﺎﻗﯿﻦ ﺑﺎﻫﻢ ﻣﺴﺎﻭﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ‏)
ﺑﻪ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺑﮕﯿﻢ، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﮕﯿﻢ:
‏( ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺩﻭ ﺑﺮِ ﻧﺎﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﻪ ﺑﺮِ ﺩﻭﺑﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮِ ﺩﻭﺑﺮِ ﻧﺎﺑﺮﺍﺑﺮ
ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﻪ ﺑﺮِ ﺩﻭﺑﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮِ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺳﻪ ﺑﺮِ ﺩﻭﺑﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮ
ﺑﺮﺍﺑﺮﻧﺪ)

ای خاک سیاه عالم توی سر کچل من!! الان فهمیدم چرا اشکانیان و ساسانیان و صفاریان و سامانیان و چخانیان!! نه پل ساختن نه خانه نه قصر نه آب انباری نه هیچی،چون این بدبختا هر مهندسی که برای طراحی شهر یا پل یا..... میاوردن استخدام میکردن هی بر بر بر بر میکرد اخراجش میکردن فکر میکردن این بنده خدا نون بربری میخواد!! یه مهندس دیگه میاوردن هم باز بربربربر همون آش و همون کاسه.بنابرین تا ۲۳۰۰سال بعد از خاخامنشیان بربری میگفتیم و بربری میخوردیم!!

عارف پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 10:19 ب.ظ

سلام استاد عزیز خسته نباشید.خداوند در مورد خلقت انسان فرمود:

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُون

سوره ی حجر آیه ی ۲۶

پس انسان هم نتیجه ی تکامل طبیعی نبوده و در ادامه خداوند به فرشتگان امر فرمود که برای اون سجده کنن که همون ماجرای معروف حضرت آدم هست.ادامه ی اون آیات رو هم بخونید تا معلوم بشه که حضرت آدم همون انسانه

opal پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 01:33 ق.ظ

سلام میدونم دیگه جوابی برای این نوشته من داده نخواهد شد .
فقط خواستم چند نکته رو متذکر بشم . اولا علت عدم تطابق حواشی قاره ها در نقشه تکنونیکی اینه که حواشی قاره ها بعد از اشتقاق آنها دچار فرسایش های نابرابر شده به همین دلیل انطباق حواشی قاره در محل شیب قاره ها صورت می گیرد نه در خط ساحلی .
عمق اقیانوس ارام فقط در ناحیه گودال ماریانا به خاطر سابداکشن 11000 متر هست وگرنه در سایر نقاط عمق کمتری دارد .
تشکیل اقیانوسها ناشی از جمع شدن اب ایجاد شده در روی زمین بعد از سالیان بسیار طولانی در قسمتهای گود سطح زمین صورت پذیرفته .یعنی طبق همون گفته مرحوم پورپیرار اصولا بعد از سرد شدن سطح زمین ، باید پوسته در تمام سطح کره تشکیل بشه که شده است منتها قسمتهای گود آن بعدا از آب پر شده .
دوستی هم در مورد سرد شدن زمین نوشته بود . ببینید عزیزان اولا زمین یک جسم همگن نیست که سرد شدن اون طبق یک فرمول خاص صورت بگیره . ثانیا گرمای زمین فقط به خاطر اون توده مذاب اولیه نیست بلکه فعل و انفعالات رادیواکتیو درون زمین نیز گرما تولید میکنه . هر چقدر در عمق زمین پیش بریم نرخ سرد شدن کاهش پیدا میکنه .( بررسی مواد مذاب ریخته شده در آب اقیانوسها و تشکیل پیلو لاوا نشون میده که این مواد مذاب سریعا در قسمت سطحی اون سرد میشه ولی قسمتهای درونی اون همچنان مذاب باقی میمونن پس سرد شدن قسمتهای سطحی زمین در زمان اندک اصلا تعجب آور نیست مضافا اینکه در اونزمان جو زمین هم کامل نبوده و خاصیت گلخانه ای برای حفظ گرمای زمین در اطراف اون یا وجد نداشته یا خیلی ضعیف بوده ) وجود اب در سطح زمین و تبخیر سبب افزایش سرعت سرد شدن زمین در نواحی نزدیک به سطح زمین میشه .
به همین دلیل برای سرد شدن قسمتهای سطحس زمین نیاز به 1100 میلیارد !!!!! سال نیست

opal پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 12:13 ب.ظ

سلام ذکر نکات زیر را لازم دونستم که دوستان عزیز هم در این موارد سوالاتی پرسیده بودند:
1- عمق اقیانوس آرام فقط در ناحیه سابداکشن و ترانشه ایجاد شده زیاد است و در گودال ماریانا به 11000 متر می رسد در سایر نواحی عمق حدودا 6000 متر است.
2-پوسته اولیه در تمامی سطح زمین شکل گرفته است و من جایی ندیدم کسی در کتاب علمی معتبر ، گفته باشه که پوسته فقط همین قاره های امروزی است . بلکه آنچه که میبینیم قسمتی از پوسته است و مابقی در زیر آبها قرار دارد .
3- تشکیل اب در سطح زمین سرعت سرد شدن را در پوسته و قشر خارجی زمین افزایش می دهد .
4-حرکت قاره از نواحی قطبی به سمت استوا سبب می شود که در ناحیه مرکزی دچار کشش و در نواحی حاشیه ای دچار فشارش شود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد