حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

هواخوری 27


هوا خوری 27



این نامه ی یک روشن فکر افغانی به رییس جمهور کشورش که در مقدمه کتابی با نام «پور خرد» آورده، سیلی محکمی بر گونه کسانی است که گمان برده و تبلیغ می کنند مدخل های بنیان اندیشی در گذر زمان اندک اندک فراموش خواهد شد و تفی است بر صورت روشن فکری دود گرفته و حزب ساخته و هتاک ما که گمان برده اند با نفوذ در مراکز فرهنگی کشور تریبون های رسانه ها را چنان بر تزهای بنیان اندیشانه  می بندند که علاوه بر روزنامه و مجلات حتی کتاب فروشان کشور را نیز از عرضه چند صد مدخل نو بر تاریخ و فرهنگ ایران و جهان بر حذر داشته اند و وزارت ارشاد در بن بستی که ناچار رییس جمهور کشور را بر نیاز به تعاون عمومی و رعایت دموکراسی ملی وادار کرده، هنوز قریب ده جلد از تالیفات مرا در محاق سانسور دارد.




 

 


به مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان!


پس از احترام ، نگاشته میشود:

معضلات افغانستان ، فقط تعریف های در گرو عناصر اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و تجارتی نیستند. در روزگار ما، روز تا روز بر محور اندیشه های بشری - قومی در رنگ های به اصطلاح ادبیات و فرهنگ، که از توجیه کننده گان دیموکراسی به شمار میروند، تفکری را زاده اند که عصبیت قومی را بدون ملاحظه بر کرامت انسانی، حول منافع «قوم» بنویسند؛ که در جهان ما، هیچ ویژه گی ای منحصر به فرد و محدود به یک نشانی ندارد. این معضل که به بهانه ی آزادی تفکر و کار فکری انسانی ، دفاع میشود، در واقع همان پدیده- ایست که پشتوانه ی گرایشات قومی را میسازد؛ بنابراین، نقش همان پندار های بشری که کژاندیشی های انسانی را نقد کنند، همانقدر مهم میشودکه از مولفه های دیگری سخن برود.

در بیش از ده سال تجربه ی دیموکراسی نوین (پس از طالبان)،آگاه شدیم که اگر فضای نوین، فرصت های زیادی برای صورت های متنوع بروز اندیشه ی افغانی فراهم آورد، چنین امری، توجیهات برای اغراض قومی را تا مرز جنون نیز اجازه داده است. گرایش های شدید قومی مبتنی بر میراث های به اصطلاح ادبی و فرهنگی که با بازخوانی های عجیب و عجین در عصبیت قومی ، در گونه های مختلف ، ارایه شده اند ، چنان بستر هایی از تضاد های اجتماعی را باعث میشوند که به زودی در عقب خویش، سیاست های فرهنگی همسایه گان را به عنوان پشتوانه هایی در مسیر منافع دیگران ، به همراه داشتند. من معتقدم تا مقوله ی «بنیادگرایی فرهنگی» را - پس از وضع این اصطلاح که شاید در زمره ی نخستین ارایه کننده گان آن باشم - ، پا به پای بحث «بنیادگرایی دینی»، در همین مسیر به نقد بکشانم.

کشور ما در مسیر یک رقابت منفی، پس از برقراری حاکمیت پهلوی در ایران که موجد بدترین پدیده ی غیر انسانی و نژادی (فارسیسم) بود، بر اثر نیاز های رقابت منفی ، عمق تاریخی را در دستور کار رسمی-  فرهنگی و پژوهشی قرار می دهد و اکنون که در مسیر این رقابت، بیش از هشتاد سال است جلو میرویم ، دستاویز و ابزار های جعل (آریایی و خراسانی) که در توهمات و سوء برداشت های ما ، بزرگ شدند ، سیاهی هایی نیز دیده می شود  تا حقیقت تاریخی و مستند ما (افغانستان و افغان) دستخوش سیاست ها شده و به چالش کشیده شوند.

از آن که تجربه داریم، جلوگیری و پیشگیری هایی که با دلیل و خردورزانه نباشند، جز  نتیجه ی مقطه یی، کاربردی ندارند و خود باعث اشاعه ی بدپنداری ای میشوند که چون پاسخی نداشتند‌، مانع آزاد اندیشی شدند، پیشنهاد می کنم تا برای بیرون رفت ، از راه حل هایی که به عنوان پاسخ ها در برابر سیاست ها و گرایش های غلط، کار های پژوهشی و نوین فکری - ادبی و فرهنگی اند، استفاده شده و جزو سیاست های فرهنگی و حمایت از ارزش های واقعی دولت افغانستان، آداا شوند و به عنوان نخستین موضوعات کاری آن ، آثار پژوهشگر نامور، استاد ناصر «پورپیرار» را که با پرچمداری ارزش های اسلامی ، نگارش ها و پژوهش های انسان محور و پر ارزش منطقه یی، بهترین انواع کار را در جهت رسوایی پدیده های جعلی و مضحکی چون فارسیسم، ارایه کرده است ، در چوکات اداره و یا نهادی با عنوان «مرکز مطالعات پیرارشناسی» یا در حدود اکادمی علوم افغانستان و یا هم به گونه ی مستقل و تحت اثر سایر ادارات مربوط دولت ، امر ترویج بفرمایند و بر اینگونه ، نه فقط مسیر ها را برای یافته های درست ، هموار کنند ، بل در جهت زدودن اوهام فرهنگی که دیوانه وار، گروهی را در خیالات واهی ، بومی ، صاحبان اصلی ، دارنده گان چنین و فلان فرهنگی ، هتاک ، متجاوز و فزون خواه نموده است، پاسخی محکم داده و کرداری را نهادینه نمایند که بزرگترین منفعت اش ، حفظ ارزش های افغانی خواهد بود.

نویسنده به عنوان یکی از ارادتمندان استاد «ناصر پورپیرار» که حقانیت این شخصیت بزرگ را در مطالعه ی همه جانبه ی آثار ایشان ،‌ به تمامی دریافته ام ، کار این پژوهشگر و مدافع بزرگ ارزش های اسلامی و واقعی منطقه ی تمدنی خویش را ،‌ نه فقط از بهترین ها می دانم ، بل مدخل های نو گشوده ی او برای نگرش های نو و توجه بر ژرفنا هایی که واقعیت ها را در امر روشنایی بر ادعا ها ، روشنایی داده اند ، از بهترین آثاری می دانم که شاید در طی صد سالی که از پرباری کار فرهنگی در زبان دری می گذرد، در جغرافیای این زبان از تاجیکستان تا افغانستان و ایران ، بی مانند و بی همتا باشند.

یادآوری این نکته ، بی جا نخواهد بود که استاد ناصر «پورپیرار» در راستای اهداف برحق اش، از چنان تنگنا هایی گذر کرده است که یگانه روزنه برای رسیدن به حقایقی است که در میان انبوه جعل و صادرات سیاسی - فرهنگی بیرونی ، تنها شانس برای دریافت واقعیت های ملت ها، در جغرافیای عقب نگهداشته شده  جهان سوم اند..

محتوای کتاب حاضر، بهترین پیام در جهت سفارشم برای ریاست جمهوری اسلامی افغانستان خواهد بود و اینجانب ، آماده ی هرگونه توضیح و پاسخگویی در قبال پیشنهادم استم.



با احترام

مصطفی «عمرزی»

16/ سرطان / 1393 خورشیدی

کابل





 

 

 
نظرات 268 + ارسال نظر
عیسو چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 11:58 ب.ظ

خدا کنه رییس جمهور افغانستان به این نامه التفاتی نشان دهد اون موقع همه موانع برچیده خواهد شد.

خدا کند روشنفکری ما از این افغانی دلسوز درس بیاموزد.

یک دوست قدیمی پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 12:30 ق.ظ

جناب یکی
با سلام. چگونه میشود با شما مستقیم تماس گرفت کار ضروری دارم...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 11:56 ق.ظ

جناب رویان
اولا که اعتراف می کنم از من یکی باهوش تری
ثانیا مطلب شما را نخوانده قضاوت کردم که معذرت می خواهم
ثالثا مطلب بسیار نو و جالب توجه ای بود
رابعا با امثال فرهاد بحث نکنی بهتر است چون نبفهمد
خامثا گرچه شاهنامه فردوسی هم یک جعل است ولی داستانهایش چه بسا الگو های اولیه ایی در فولک داشته است که ذهنم به داستان به دنیا آمدن زال پدر رستم را که به دلیل زالی بدشگون می دانسته و او را از جامعه ترد کرده بوده اند و نهایتا به دست سیمرغ(شاید یک ماشین فضایی بوده؟!) بزرگ شده لینک شد!
سادسا اما اگر این چنین باشد برای بوجود آمدن نژادهای مختلف بشری مثلا انواع مردمان زرد پوست چشم بادامی هم باید توجیهی آورد و در عین حالی که این نظریه می تواند درست باشد ولی اراده ای برای سنتز نژادی وجود داشته است که ما معتقدیم خداوند و بعضی ها می گویند فرازمینی ها این کارها را کرده اند!
سابعا اما آدم و خرس و روباه و جغد قطبی و آلاسکا به این دلیل سفید است که ملانین مانع نفوذ اشعه ماورابنفش خورشید به پوست برای ساخت ویتامین دی می شود. درجاهایی که نور خورشید کم است برای به حداکثر رساندن این امکان ملانین بسیار کمتری تشکیل می شود.
ثامنا صفت رنگ پوست در انسان مانند صفت قد یک صفت کمی است نه کیفی! به این معنی که مقداری پیوسته دارد نه گسسته و به این دلیل است که توسط جایگاه های ژنی بسیاری کنترل می شود که بر روی هم اثر افزایشی دارند.هرچه تعداد این نوع ژنها بیشتر باشد رنگ پوست تیره تر است.بنابراین ما آدمهایی با رنگ پوست سیاه سیاه داریم تا بور بور.اما آلبینیسم توسط یک ژن مغلوب کنترل می شود که اثر سایر ژنها را مهار می کند. خب ممکن است مردمان اروپا هم در اثر قرنها انتخاب طبیعی ژن بوری در جوامع آنها تثبیت شده باشد یعنی فراوانی ژنهای ملانین ساز در جوامعشان کم باشد.
تسعا اسرحدون و داریوش و کوروش و بخت النصر و ... هم بجز مرجع تورانی هیچ سند دیگری برای اثباتشان وجود ندارد،فارغ از این که سیاه بوده اند یا سفید!

مسعود سنجری پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 02:59 ب.ظ

برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

الحمدلله. بزرگوار انشالله شما بسیاری از نتایج زحمات تان را در این مرحله پیش رو به چشم خواهید دید.

والسلام علیکم
فی امان الله

جز انجام وظیفه انتظاری ندارم.

رویان پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 03:50 ب.ظ http://turkiclie.blogfa.com

زنده باد پورپیرار بزرگ، بت-شکن روزگار...

Aziz پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 06:39 ب.ظ

سلام استاد گرامی بعد از انتخاب روحانی به سمت ریاست جمهوری سال 92 در تحلیل شرایط داخلی فرمودید: "درسی نگرفتند و شعبده ای نو آفریدند این بار صدایی خواهند شنید در اوج که دیگر نتوان نشنید" به راستی که کلام شما برای بنده قابل هضم نبود تا اینکه چند روز پیش در همایش مبارزه با فساد با حضور سران سه قوه ، روحانی وقتی گفت ما بخاطر فساد دوران پهلوی انقلاب کردیم....!حرف شما را دریافتم که عالیترین مقام کشور فساد انقلاب اسلامی را با فساد دوران پهلوی مقایسه کرد ! خاستم بدانم شما هنوز هم همان نگاه را دارید که صدایی خواهند شنید در اوج که دیگر نتوان شنید یا تغییری در تشخیص و تحلیل اوضاع داخلی در نگاه شما ایجاد شده و اشتباه کردید? ممنون و سپاس

کشور در بن بستی فاجعه آفرین فرو رفته که حاصل انحصار طلبی مدیران کشور است. اینک چرخ های هر نوع برنامه ای برای بیرون رفت از بحران در جا می گردد.

عیسو پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 07:59 ب.ظ

استاد از منظر شما علت افتادن این انقلاب بدست روحانیت چی بود ؟ من تا حدودی با اونا آشنایی دارم بهتریناشون فاقد هوش و درکی در حد یک نوجوانند این از بزرگتریین معماهایست که من با آن برخورد داشته ام انسانهایی که در بطن جامعه به علت بلاهتشان مورد تمسخر عوامند چه شد که توانستند در حساس تریین نهادهای اجتماعی کشوری بزرگ مسئول و رییس شوند؟ وقتی میگویم بلاهت و بی اطلاعی مبالغه نمیکنم مثلا یک بار امام جمعه تهران فرمودند یادتون میاد کندی ژاپن رو بمباران اتمی کرد! یا از یک اخوند( که درجه ژنرالی هم داشت ) و شخصیت خیلی متنفضی در نهادهای نظامی کشور است شنیدم که گفت ما تا شعاع 4500 کیلومتر هر گونه اهداف نظامی و صنعتی رو میتوانییم میتوانییم با موشک بزنییم یا یک شبه اخوند دیگه به نام حسن عباسی میگفت ما فقط با پخش نقشه های اماکن سری آمریکا و دادن آن به القاعده و گروههای چریکی آمریکای لاتیین نسل آمریکاییها رو میتوانییم منقرض کنییم واقعا اینا چطور شد که توانستند مسئولان این مملکت شوند؟ ادمایی با این بلاهت که از عهده مدیریت یک مدرسه دبیرسانی هم بر نمیآیند.

چنین وصفی که می فرمایید مختص روحانیون نیست در بین طبقات و دیگر گروه های اجتماعی و در میان دانش اموختگان مشهور فکل کراواتی فوق ابلهانی چون حسابی فراوان بودند.

سلام محمدی پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 09:41 ب.ظ http:// www.salammohammadi.com

با سلام خدمت استاد و دوستان گرامی
در چنین فضایی که نظریه های بسته بندی شده هم دوش با دیگر محصولات پر زرق و برق ،‌ و غالباً‌ کادو شده و جاهل به محتویات آن ، ‌همچون وحی مُنزل و رأی مُقبل ، ‌بر جای می نشیند و روشنفکر برآمده از روش تربیتی آنها ، ‌فلسفه وجودی و برنامه زیستن اش را در چشم دوختن به کادوی بسته بندی شده می بیند ، عیان است تشکیک را ارتداد می پندارد و حکم اش را سنگسار فکر می داند .
استاد پورپیرار ، انشاءالله همچون همیشه موفق و سربلند باشید .

سلام و سلامت و سرفراز بمانید.

*** پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 11:26 ب.ظ

جناب عیسو
نظرتان در خصوص استاد حسن عباسی اشتباه هست برادر.
تسلط ایشان بر امور خارق العاده است.

سعید پنج‌شنبه 20 آذر 1393 ساعت 11:59 ب.ظ

با سلام و آرزوی سلامتی کماکان
استاد عزیز در برخورد با عوام وحتی دانا نمایان مورد وثوق انها, در بحث از پوریم وداده های تاملی در بنیان تاریخ ایران ,خلاصه گویی از کل داده ها جهت اگاهی دهی و بیدار سازی در عمل تاثیری در حد صفر دارد چرا که در بهترین حالت اطلاعات افراد ولو با تحصیلات عالیه بیشتر از مهملاتی که در کتابهای درسی خوانده اند نیست.بهترین راه برای ورود به ذهن خمود این مرد کم دانش استفاده از روشنگری قران عظیم هست. پس استاد گرانقدر لطف کنید درصورت صلاح دید اقدام به ارائه ترجمه قران که قبلا هم وعده دادهاید ,نمایید.
در ضمن بنده با جوابی که به چرایی عدم تاثیر گذاری یونانییان به ایران گریخته بر مانده های پوریم مرقوم فرمودید قانع نشدم.

کتاب اشکانیان مرا بخوانید.

khalil جمعه 21 آذر 1393 ساعت 12:15 ق.ظ

این نامه انرژی مثبتی بود برای بنیان اندیشان
ممنون استاد بزرگ

یک دوست قدیمی جمعه 21 آذر 1393 ساعت 09:05 ق.ظ

جناب یکی
با سلام. چگونه میشود با شما مستقیم تماس گرفت کار ضروری دارم...

بنیان اندیش جمعه 21 آذر 1393 ساعت 10:11 ق.ظ

چند سال قبل دوستی به نام «دهقانی» به تخت جمشید رفته و عکس های انبوه و با ارزشی از نیمه ساز بودن تخت جمشید تهیه کرده و در وبلاگ «سنگ ها سخن می گویند» نصب کرده بود :

http://www.bigfalse.blogfa.com/

اگر هنوز به این وبلاگ مراجعه دارند درخواست می کنم تصاویر کامل آن وبلاگ را در سایتی آپلود کنند چون برخی تصاویر دیده نمی شود .

اگر هم از دوستان کسی قادر است با فیلتر شکن و یا از طریق خارج از کشور عکس های این وبلاگ را دریافت کند لطفا اطلاع دهد که آیا مشکل از فیلتر بودن است یا عکس ها از روی سرور حذف شده اند و در نهایت اگر عکس ها را باز کرد زحمت اپلود مجدد تصاویر را بکشد .

همچنین کسی هست که تمام نظرات وبلاگ را از سال ۸۲ تا به امروز به طور کامل داشته باشد ؟ لطفا هر کس هر قسمت از نظرات را که دارد اعلام کند قصد داریم آرشیو کاملی از نظرات را منظم و آرشیو کنیم .

با تشکر.

[ بدون نام ] جمعه 21 آذر 1393 ساعت 12:13 ب.ظ

واقعا هیتلر همچین چیزی گفته استاد؟
http://shok2000.blogfa.com/cat-40.aspx

جای دیگری چنین نقلی را ندیده ام.

یکی جمعه 21 آذر 1393 ساعت 12:47 ب.ظ

یک دوست قدیمی ...

اگر برایتان مشکلی نیست شماره بگذارید بهتان زنگ میزنم .

فرهاد جمعه 21 آذر 1393 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.hellados.ru/img/pic/odysseus.jpg

سلام استاد واقعا لذت بردم کاش همه مثل شما با عقل کتاب می نوشتن نه با احساسات و جهل
من هرکاری کردم نتوانستم از کتابهای شما یک ایراد پیدا کنم اما برخی افراد جاهل می خواهند با چسباندن نام بزرگ شما به خودشون چرندیات را جای بیان اند=یشی قالب کنند



خدمت پروفسور رویان

در دوران باستان ریش و موی تمامی مجسمه ها فر بود

علت برای زیبا نشان دادن هنر مجسمه سازی

برای نمونه تمامی مجسمه های یونان دارای موی و ریش فر بودند مثلا شما نام ارسطو را سرچ کنید
متاسفانه برخی نادانها می خواهند جهل خود را به همه بزور بقبولانند

آقای رویان جاهل من یه عکس یونانی می گذارم از هزاران نمونه

http://www.hellados.ru/img/pic/odysseus.jpg

حتما توی نادان میگویی این سیاه پوست است یا ارسطو و افلاطون سیاه پوست پودند

ارسطو وافلاطون وغیره همگی دست ساز یهودیانند زیرا به زمان آن ها در سراسر جهان فقط نگارش بر سنگ ممکن بود.

رسول جمعه 21 آذر 1393 ساعت 02:50 ب.ظ

استاد کاش افراد آشنا به انگلیس کتاب های شما را ترجمه کنند و به رایگان در اینترنت قرار دهند برای همه بشریت شما افتخار هستید

روحانی بهشتی جمعه 21 آذر 1393 ساعت 04:10 ب.ظ

کشور در بن بستی فاجعه آفرین فرو رفته که حاصل انحصار طلبی روحانیت است؟؟؟؟


آقای پورپیرار ما هرچه داریم از روحانیت است و این شما هستید که کشور را به تفرقه انداختید
بروید توبه کنید با فخاشی به روحانیون به جهنم خواهید رفت
ما جایمان در بهشت است ناصر خان توبه کن تا از جهنم نجات یابی

جناب عالی که واقعا بهشتی هستی. چون می توانی با یک آی پی واحد ولی دو نام مختلف کامنت بگذاری.

رویان جمعه 21 آذر 1393 ساعت 04:32 ب.ظ

اینکه من باهوشم یا نیستم، درس خوندم یا نخوندم، سفیدم یا سیاهم؛ چه ربطی به کسی داره و چه ربطی به حرفام داره؟!! (استفاده ی مکرر بعضی بی نام و نشون از مغالطه ی "نقد شخص به جای نقد گفته")
مثل اینکه بعضیا جایی زندگی میکنن که باهوش بودن چیز عجیبیه براشون! شایدم از کودکی "کودن" و "خنگ" خطاب میشدن و به همین دلیل، باهوشی براشون عقده شده و هی تو سر دیگران می کوبنش... من حرفامو زدم و دوباره تکرار نمیکنم (نه وقتشو دارم، نه حوصله شو و نه اینکه موظفم کسی رو که خودشو به نفهمی زده، متقاعد کنم).
کتاب 400 صفحه ای "تئوری آلبینیسم" فعلا مجوز نگرفته و من تلاشم اینه که براش مجوز بگیرم و انتشارش بدم (که البته بعید میدونم به این راحتی بشه گرفت)، کسی حرفی داره (بعد از انتشارش (که امیدوارم بشه) اونو دقیق بخونه و بعد بیاد نظرشو بگه. دلیل این بچه بازیا و فحاشی گری ها رو متوجه نمیشم. هر چقدر کسی به فحاشی و تکرار یاوه های خودش اصرار کنه؛ من اهمیتی نمیدم و برام هیچ ارزشی نداره... با تئوری که نمیشه یه تئوری دیگه رو نقض و رد کرد (چطور کسی با چیزی که اثبات نشده میخواد یه چیز دیگه رو رد کنه؟ بی سوادی تا چه حد؟!)، این کارهای بچگونه و مسخره فایده ای نداره و اتفاقا منو به انتشار چنین مطالبی بیشتر ترغیب میکنه و انگیزه ی بیشتری پیدا میکنم.
روش تحقیق ما هم اینطوریه که بر اساس تاریخی که خود سفیدپوستا نوشتن نتیجه گیری میکنیم. یعنی بنیان تاریخی که اونا نوشتن رو رد نمی کنیم، بلکه با بررسی شواهد و تطابق اونا با تاریخ نوشته شده نشون میدیم که توی این تاریخ نوشته شده؛ حفره هایی وجود داره که معنایی جز تحریف و دستکاری شدن نداره. مثلا توی پیج زیر نشون داده شد که موزائیک پمپئی ربطی به اسکندر کبیر نداره و بلکه تراژانه (در نتیجه استنباط کردیم که اون نبرد، جنگ تراژان با پارتیانه و نه جنگ اسکندر با داریوش سوم!) هیچ کاری نداریم که آیا پارتیان واقعا وجود داشتن یا نه (که استاد پورپیرار ثابت کردن پارتیانی هم در کار نبوده)، بلکه میگیم بر اساس شواهد و تاریخ نوشته شده؛ اون موزائیک ربطی به اسکندر نداره:
http://realhistoryww.com/world_history/ancient/Misc/Med/Alexander_mosaic/The_Alexander_Mosaic.htm

از اونجایی که استاد ثابت کردن پارتیانی در کار نبوده، میشه گفت که اون موزائیک نبرد "تراژان با هلنی های ساکن ایرانه"... (حتی شاید همون موزائیک هم تقلبی باشه، باید همه چیزو در نظر گرفت).

عیسو جمعه 21 آذر 1393 ساعت 05:47 ب.ظ

موضوعاتی که ایشان مطرح کرده اند به مانند جنگ جهانی آینده جنگ هارپی! و نوترونی( بجای هیدروژنی ) خواهد بود انشتین به ترومن( به جای روزولت ) نامه نوشت که بمب هسته ای بسازد اگر زبان فارسی نبود اسلام نمیتوانست پیشرفت کند چرا که محروم از تجارب دیوانسالاری ساسانیان میشد ( این در حالیست که قبلا بنده مستند تختگاه هیچ کس را به ایشان داده بودم و هرگاه سراغش را میگرفتم که آیا مستند را دیدی؟ نظرتان چه بود؟ در جواب میگفت باور کن اصلا وقت نمیکنم ! این در حالیست وقت میکرد سریالهای کارتونی نگاه کنه !!!)یافتن پاشنه آشیل آمریکا، سقوط شوروی به نفع ما تمام شد هزینه جنگ آمریکا با ایران در سال 2003 هزار و سیصد برابر جنگ آمریکا با عراق است!!!! و ... نمیتواند این را برساند که ایشان تسلطش بر امور خارق العاده است . این هم که میگویند هنری کسینجر ایران است شبیه همان شایعه ای ست که دهه 30 در مورد محمود حسابی میگفتند ( مردی که حتی انشتین حرف هایش را نمی فهمید).

عیسو جمعه 21 آذر 1393 ساعت 05:57 ب.ظ

برادرم آقای *** داستان ملت ما شبیه الیور تویست صاحاب دارییم اما نمیزارند بهشون برسیم . به آدرس زیر مراجعه کن تا به عمق فاجعه پی ببری مخصوصا بخش مربوط به دکتر خمسوی و محمود حسابی گفت و گویی ست با رضا منصوری در مورد حسابی .

عیسو جمعه 21 آذر 1393 ساعت 05:58 ب.ظ

http://www.asriran.com/fa/news/240565/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

رویان جمعه 21 آذر 1393 ساعت 08:01 ب.ظ

با اون جوابی که استاد بهت داد باید اسمتو عوض کنی و بشی همون نادری که بودی! یا بی نام و نشون کامنت بذاری! (مطمئنا با چندین اسم دیگه هم کامنت میذاری)... واقعا که جواب شما ابلهان خاموشی است.
--------------------------------------
وقتی که استاد دانشگاه که به قول خودش دکتری داره، به استاد میگه "شما از ویرگول، ویرگول نقطه و نقطه در جای خود استفاده نکردین؛ این یه اشکال "بزرگه" (و احتمالا با همین مغالطه میخواد بگه که حرفای استاد درست نیست!)" دیگه از اون شاگرداشون که حرفاشونو تکرار میکنن؛ هیچ توقعی نباید داشت...
-------------------------------------
موهای غیر صاف یعنی فر، وز، طبیعی بافته، تنیده و ... همه شون زیرمجموعه ی Afro-textured hair یعنی موی آفریقایی-شکل (طبیعی بافته) ان. اینکه کسی ادعا کنه چند هزار سال پیش اهالی خاورمیانه (خاورمیانه ای که چسبیده بوده به آفریقا) سفیدپوست بودن و برای زیبایی و ... هر از چند گاهی ساعتها وقت میگذاشتن و موهاشون وز و فر میکردن؛ چیزی جر تعصب و حماقت رو نمی رسونه، چیزی جز این رو نمی رسونه که سفیدپوست به خاطر عدم حضور در تاریخ مهم بشری (که از خاورمیانه شروع شد) تلاش داره که همه ی مردم و حکومتهای مهم تاریخ رو سفیدپوست نشون بده!
با وجود این، کاش لااقل ثابت میکردن که اون مردم عمدی موهاشونو وز میکردن (بلکه ثابت نمیکنن و فقط فقط ادعا میکنن)... هر کس اندک تعصبی داشته باشه، با نگاه به آثار شهر پمپئی ایتالیا، اقرار خواهد کرد که اکثر رومی ها مردمی سبزه رو (غیرسفیدپوست) بودن و بعد از خودش خواهد پرسید که 1- "اگه رومی های دو هزاره ی پیش اکثرا سبزه بودن، این ایتالیایی های سفید و بور امروزی کین؟ (لطفا نگین که ایتالیایی های امروزی هم سبزه ان!)" 2- "وقتی مردم دو هزار سال پیش اروپا سبزه بودن، پس چرا ادعا میشه اروپایی ها به خاطر سرمای شدید چند هزار سال پیش (در اروپا) سفید شدن؟!"

رویان جمعه 21 آذر 1393 ساعت 08:18 ب.ظ

جنابی که در ابتدای این پیج بدون اسم کامنت گذاشتین:
اولا ممنونم، ثانیا من ادعای باهوش بودن نکردم (اون کامنت هوش رو فقط در جواب یکی گذاشتم که منو نامتخصص نام برده بود)
این تئوری برای توضیح هر چیز مرتبط با مفهوم ساختگی و موهوم "نژاد" جواب داره. مردمی به نام سان در اطراف کالاهاری (مناطق جنوبی آفریقا) زندگی میکنن که اکثرا چشمایی بادومی و پوستی زرد دارن:
http://en.wikipedia.org/wiki/San_people

برای توضیح (به اصطلاح) نژاد مغولی (زرد) به پیجای زیر رجوع کنین:
http://realhistoryww.com/world_history/ancient/China_1.htm
http://realhistoryww.com/world_history/ancient/China_2.htm

مردم گذشته های دور پس از ترک آفریقا هر کدوم به مناطقی خالی از سکنه رفتن و چون آدمی اونجا (توی سرزمینهای مقصد) نبوده، مجبور به درون-آمیزی شدن، اجداد چینی ها و سایر به اصطلاح زردپوستها هم کسایی مثل همین مردم سان بودن که به نواحی آسیای شرقی مهاجرت کردن و درون-آمیزی کردن. دراویدی ها هم به هند رفتن و اونجا درون-آمیزی کردن. دقیقا به دلیل همین درون-آمیزیه که مردم زردپوست اکثرا (میشه گفت همه شون) شبیه همن و مردم دراویدی هم اکثرا شبیه همن و زیر-زیرگونه ی دراویدیان (سفیدپوستان) هم اکثرا شبیه همن! درون-آمیزی در گذشته ها رایج بوده و تفاوتهای نژادی به همین دلیله (تئوری آلبینیسم نژاد رو واژه ای غیرعلمی میدونه و از اصطلاح زیرگونه استفاده میکنه)...

Aziz جمعه 21 آذر 1393 ساعت 08:48 ب.ظ

سلام استاد. دو سئوال خدمت حضرت عالی داشتم .پرسشم به این خاطر است با توجه به جایگاه تاریخی که دارید نظر شما برای ما جوانان کاملا تعیین کننده ست. ا-به نظر شما (حالا بر اساس وضع موجود) نوع برخورد با اپوزیسیون کشور چگونه باید باشد آیا برخوردی که با آنها از جانب حاکمیت میشود مطلوب است? 2- چشم انداز نظام فعلی را چگونه می بینید? چون صاحب نظران و روشنفکرانی از قبیل حسن عباسی قدرتی جهانی را برای ایران تا سال 2050 متصور است! ممنون وسپاس

جای ا ین مباحث در وبلاگ و ستون کامنت ها نیست.

یکی جمعه 21 آذر 1393 ساعت 10:19 ب.ظ

آقای پورپیرار نام دیگر این بابا روحانیه چی بوده ؟!

کدوم بابا؟

رویان جمعه 21 آذر 1393 ساعت 11:03 ب.ظ

1- هرودوت توی کتاب اولش میگه "اون یونانی هایی که پس از زندگی در میان بربرها، (بربرها) رو به اجتماع خودشون راه دادن؛ به هلنی معروف شدن"
2- از کاوشهای باستانی شهر لرنای یونان، تحت عنوان The People of Lerna، میشه فهمید که یونانی های باستان سیاهپوست بودن.
3- آثار باقیمونده از هلنی ها (نقشهای روی سکه هاشون و مجسمه هاشون) نشون میده اونا شبیه به سفیدپوستا بودن (تا سیاهپوستا).

(به هرودوت نقدهای زیادی وارده اما چون حرفاش به عنوان سند تاریخی مورد بررسی قرار میگیرن و خیلی بهشون اهمیت داده میشه، ازش استفاده کردیم تا ثابت کنیم حتی تاریخدان مورد پذیرش خود سفیدپوستا هم منشا اصلی سفیدپوستان رو لو میده) از سه نکته ی بالا نتیجه میگیریم که اون "بربرهای" مورد اشاره در کتاب اول؛ سفیدپوستان آسیای مرکزی بودن! چون یونانی های سیاهپوست پس از راه دادن بربرها به اجتماعشون؛ پس از بازگشت به یونان سفیدپوست بودن (نه مثل اجدادشون سیاهپوست)! که این نشون میده اون هلنی ها تا سالیان سال با سفیدپوستای آسیای مرکزی وصلت داشتن و باهاشون زندگی میکردن.

رها شنبه 22 آذر 1393 ساعت 12:07 ق.ظ

جناب استاد وقتی به فعالیت های جمهوری اسلامی در این سی و اندی سال نگاه میکنیم از جایی که شما تشریف دارید در عرض 7 ساعت به مرز ترکیه میرسیم .یعنی این فاجعه ای که شما از آن نام میبرید حال به هر ترتیب که بوده توانسته بستری محیا کند تا امکانات اولیه در کشور محیا باشد ... ولی حاضرید عنوان فاجعه را برای مدیریت صدام نیز به کار ببرید صدامی که وقتی امروز به ملتش نگاه میکنیم به راه های کشورش نگاه میکنیم و به هرچیز دیگر که گویا او باید در آن زمینه مسئول باشد چیزی جز مشتی پاپتی نخواهید یافت ...

نان و پنیر و بلیط اتوبوس 2500 تا 5000 برابر قبل از انقلاب گران شده است بدین معنا که اگر 2500 تا 5000 برابر قبل از انقلاب تاسیسات زیر بنایی را افزایش دهیم فقط در جا زده ایم. با مقوله قیمت های ثابت بیش تر آشنا شوید.

نیسی شنبه 22 آذر 1393 ساعت 01:04 ق.ظ

السلام علیکم

لینک ذیل حاوی ویدیویی به حجم 7 مگا بایت است که چندی پیش ار تلویزیون بی بی سی فارسی پخش شد.

در این ویدئو آثار تاریخی کشور عربستان به تصویر کشیده شده که برای اولین بار به نمایش در می آید.

به عنوان مثال مجسمه ای از یک اسب نمایش داده می شود که متعلق به 7500 سال پیش است ونظریه اهلی کردن اسب در آسیای میانه و 3500 سال پیش را باطل می کند.

لینک دانلود ویدئو

https://drive.google.com/file/d/0B-glX5YxqMvyNVRiVVkzODRSRnc/view?usp=sharing

نیسی شنبه 22 آذر 1393 ساعت 03:11 ق.ظ

السلام علیکم

درباره بحث دوستان در مورد کلمات عربی در زبان انگلیسی، 2 هفته پیش در یک سخنرانی به مناسبت انتشار کتابی در این باره در لندن شرکت کردم.

در این کتاب جدید بیش از 25.000 لغت زبان انگلیسی که ریشه در زبان عربی دارد، معرفی شده است.

مرا به یاد سخن رانی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی می اندازید که مدعی است فرهنگستان برای زبان فارسی که فقط 2000 واژه دارد، 40000 واژه جانشین ساخته است.
چنان که قرآن کبیر که نخستین مکتوب به زبان عرب است، تنها 77701 لغت دارد. چگونه 25000 واژه به زبان انگلیسی وارد کرده است؟

عیسو شنبه 22 آذر 1393 ساعت 03:53 ق.ظ

روانی بهشتی خودتو فریب نده ما چی دارییم ارتش؟ صنعت؟اقتصاد؟علم ؟دوست؟مردممون؟ که اونو از روحانیت بدانییم در هر موضوعی که از لوازم دفاع و بقایمان باشد عقب مونده ایم نیروهای مسلحمان چون سلاح هسته ای ندارند و دیگر هرگز نخواهند داشت صد برابر پاکستان و حتی کره شمالی ضعیف تره و اصولا موشکهای بالستیکمان بدون کلاهک هسته ای فشفشه اند تا ابزاری جنگی ( با هرموشک شهاب 3و یا سجیل اگر تصادمی بین ما و اسرائیل درگیرد در خوشبینانه ترین فرض فقط 4 غیر نظامی اسرائیلی را خواهد کشت و ما نمی توانییم بیش از هزار تا از این موشک ها داشته باشیم و کمتر از نصف آنان میتواند از سپر دفاع موشکی اسرائیل و جدیدا سیستم های پاترویت ترکیه عبور کند فکر نکنم اسرائیل با هزار کشته غیر نظامی با خاک یکسان شود ) با جمعیت بالای یک درصد جمعیت جهان سهممان از تولیدات صنعتی سه هزارم تولید صنعتی جهان است سهممان از 3200 دانشمند طراز اول جهان فقط 10 عدد آن است بیشترین فرار مغزها متعلق به کشور ماست فاسد تریین اقتصاد دنیا رو دارییم با آنکه هشتاد درصد اقتصادمان دولتیست ضریب جینی در ایران مشابه آمریکا و برزیل است و بی مایه ترین و مسخره ترین محصولات فرهنگی و رسانه ای عالم متعلق به ماست و از نا فرمانبردارترین و افسرده تریین ملتهای دنیاییم میانگیین ضریب هوشی کشورمان پایین تر متوسط جهانیست جوانانمان در بیست سالگی کچل میشوند 50 درصد زنان پوکی استخان دارند پزشکانمان بیش از هر پزشکی در هر سرزپینی درامد دارند میانگین قد جوانان در این سی سال گذشته بیش از شش سانت کوتاه شده این در حالیست که در همه جهان میانگیین قد مردم رو به فزونی ست این هم وضع سلامت مردم همچنیین ملتمان از میان تمام ملتهای مسلمان دین ستیزتر و کمتر یهودی ستیزترند این داشته هایمان است .گمان کردی اگر جنگی بین ما و آمریکا در گیرد میتوانیم قهرمان تر از عراق و افغانستان باشیم ؟

آقای خامنه ای هم در سرلوحه ای برای سمینار فساد در واقع بخشی از حرف های شما را تایید کردند. وقتی هرکسی میتواند با مزین کردن خود به ظاهر اسلامی و حک جای مهر بر پیشانی صاحب منصب و تدبیر اجتماعی شود ولی ده جلد از تخقیقات من که به یهود صدمه ای بیش از مقاومت مردم فلسطین زده و مشت خباثت و خیانت های شان به فرهنگ آدمی را گشوده، ده سال در توقیف است، می توان بر فهرست شما تیترهای دیگری هم افزود.

اسماعیلی شنبه 22 آذر 1393 ساعت 07:45 ق.ظ

با سلام به استاد بنیان اندیش بنده پرسش وپاسخ استاد بزرگوار از سال 84دارم هرطور حضرت عالی دستور فرمایید تحت الامر هستم ضمنا اگربرای جنابعالی میسر است نظرت ازسال82 برای بنده ارسال نمایید ذکات العلم نشره

نسخه ای هم به ای میل من بفرستید.

غصه دار شنبه 22 آذر 1393 ساعت 09:47 ق.ظ

سلام استاد
بهترین تعبیر برای افرادی که نام بردید... همون آیه شریفه هست که میگه:
اولئک کالانعام بل هم اضل

نادر شنبه 22 آذر 1393 ساعت 11:42 ق.ظ

استاد اون روحانی و رویان تو یه ساعت پیام گذاشتند فکر کنم هردوشون یکی هستند

رویان شنبه 22 آذر 1393 ساعت 12:43 ب.ظ http://turkiclie.blogfa.com

توی وبلاگ "کنکاش در تاریخ" (آقای آیدین) مستندی از استاد دیدم که ثابت می کنن کتیبه ی بیستون جعلیه!
این جعلی بودن کتیبه ی بیستون و همچنین کتیبه های منسوب به ساسانیان، به خوبی ثابت میکنه که جاعلان هدفی جز وارد کردن سفیدپوستان به تاریخ چند هزار سال پیش خاورمیانه نداشتن... چون دقیقا از همین کتیبه هاست که مشتقات "آریایی" حیات تاریخی پیدا میکنن! هر کسی میدونه که آریایی امروزه برای اشاره به سفیدپوستان اولیه به کار میره، نمونه ش کارهای گوبینو و مقلدانش مثل هیتلر!
------------------------------------------
البته من از تحقیقات استاد پورپیرار بدون اجازه استفاده نخواهم کرد.
توی تئوری آلبینیسم وقتی از برجسته-نمایی ها و شواهد تاریخی دیگه ثابت می کنیم که مردم خاورمیانه سیاهپوست بودن، عده ای می پرسن 1- اگه سیاهپوست بودن پس این مردم امروزی چرا سفیدن؟ 2- اگه سیاهپوست بودن، پس "آریایی" توی اون کتیبه ها به کی اشاره داره؟!
اگه به تحقیقات روشنگر استاد پورپیرار توسل کنیم جواب هر دوی این سوالات پیدا میشه... 1- مردم امروزی مهاجرن و ربطی به مردم چند هزار سال پیش خاورمیانه ندارن 2- اون کتیبه ها جعلین!

Aydın شنبه 22 آذر 1393 ساعت 01:50 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com/1393/09/22/post-131/

با سلام

یاددداشت: «هالیوود و نوح توراتی!» به منظور نقد و بررسی فیلم جدید نوح و چاره اندیشی یهود برای پرد کردن چاله های تورات، بلاخره تمام شد.

منتظر نظرات دوستان هستم.

با تشکر

رسول شنبه 22 آذر 1393 ساعت 06:09 ب.ظ

استاد تو تلویزیون هی میگن 20 میلیون تو کربلا انسان رفته
آخه اگه هرکی نیم متر فضا برای ایستادن بخواد برای این همه آدم 10 میلیون متر فضا میخواد

هی برید پولاتونو تو عراق خرج کنیید کاش کمی هم فکر فقرا بودید

رهای واقعی شنبه 22 آذر 1393 ساعت 07:04 ب.ظ

رها جان اگر جاده های کشور درست حسابی بودن سالانه 20 هزار کشته نداشتیم
درضمن چند وقت قبل تو روستایی تو لرستان نشون میداد بچه ها برای رفتن به مدرسه از یک وسیله عبور از رودخانه استفاده میکردند که باعث شد چندین نفرشون انگشتای دستشون قطع بشه
بهتر نیست بجای نوک دماغ به همه ایران نگاه کنیم
با این پولهایی که از طرق مختلف تو این چند سال نابود شد مثل فساد و دادن به روسیه و باج و پاداش مدیران میشد به هر زوج ایرانی صد میلیون پول داد

البته برای تو که خودت جزبیت المال خورها هستی مهم نیست مردم از گشنگی ازدواج که هیچ حتی امید به زندگی هم ندارند

؟؟؟؟ شنبه 22 آذر 1393 ساعت 07:12 ب.ظ

آقای رها
صدام چون ضد یهود بود در تحریم قرار داشت با این حال زمان اون حتی ایزدیها هم در آرامش بودند

اما شما ها با همه دوستید و باج میدید

استاد زمان جنگ اسراییل به نفع ایران نیروگاههای عراق رو بمباران کرد

رها جان یه سوال داشتم این همه اسلحه یوزی اسراییلی زمان جنگ از کجا اومد
تجهیزات اف ۱۴ که فقط دست اسراییل بود چگونه تامین میشد

رها شنبه 22 آذر 1393 ساعت 07:44 ب.ظ

جناب استاد با این اوصاف وضعیت بد تر میشود چون هزینه ساخت هر پروژه ای 2500 تا 5000 برابر نسبت به اول انقلاب بیشتر شده است و می بایستی اگر مانند شما محاسبه کنیم روند ساخت و ساز در کشور 2500 تا 5000 برابر کمتر شود ولی با این حساب هنوز هم راه ،برق کشی آب رسانی و صدها پروژه دیگر دراین مملکت به بهره برداری میرسند حال به هر ترتیبی که شما دوستش نداشته باشید. اما موضوع من سران این مملکت نیستند بیایید باشما همصدا شویم و فریاد بکشیم که مدیریت کشور توسط آنها فاجعه آمیز بوده،دوباره سوال میکنم آیا حاضرید مدیریت صدام را هم فاجعه آمیز بدانید؟ صدامی که در سال 2014 میلادی هنوز در کشورش مشتی پاپتی زندگی میکنند که نه میدانند آب لوله کشی چیست نه میدانند برق چگونه یک منزل را روشن میکند نه میدانند راه چیست و نه...

جناب عیسو آمارتان مثل نظراتتان در وبلاگ پرت و پلاست حتی اگر این امار درست هم بود باز هم ماجرا تغییر نمی کرد! توجه کنید روشنفکری ذلیل این مملکت متوجه نیست که روحانیت چگونه در این سالها یارگیری کرده است(خارجی و داخلی) به همین دلیل همواره حوادث آنها را سوپرایز میکند از اول انقلاب وعده سرنگونی انقلاب را به فردا یا پس فردا موکول میکنند اما این انقلاب بدون اینکه آنها حتی متوجه اش شوند و بتوانند تحلیلش کنند روز به روز درحال قوی تر شدن است و دشمنان آن روز به روز ضعیف تر میشوند امروز این انقلاب نه تنها توانایی بقای خود را دارد بلکه مقتدرانه حامیانش را نیز نجات میدهد مثل اینکه در این دنیا زندگی نمی کنید مراقب باشید شب دراز است...

بکوش تا بدانی چرا جهان عرب صدام را قهرمان و شهید می دانند و مردم عراق شیفته اویند.

هما شنبه 22 آذر 1393 ساعت 09:45 ب.ظ

جناب رسول شما زیاد نگران نباش کسانی که تو عراق و فلسطین و لبنان خرج میکنند همین فقرا هستند ... آخه کی میخواهید اینارو بفهمید مثلا بنیان اندیش هستید

حق شنبه 22 آذر 1393 ساعت 11:13 ب.ظ

سلام علیکم
از جناب آقای پورپیرار سؤالی در مورد یک کلیب جدید در مورد یافته های جدید باستانشنان در عربستان سعودی از قبیل مجسمه های إنسان و أسب وبعضی نوشته ها که برسنگ حکاکی شده است وجالبتر اینکه نمادهایی از خدایان بین النهرین ومصر وإیران یافته شده است . این کلیب در بخش فارسی بی بی سی تهیه شده است . می خواستم در مورد آن إظهار تظر بفرمایید که تلفزیون بی بی سی از پخش چنین کلیبی به دنبال چه هدفی است ؟ ودوما از چه راهی می شود این کلیب را به خدمت شما إرسال کرد . پیروز وسرافراز باشید.

لطفا کلیپ را روی دب وی دی به ادرس مقابل دانشگاه تهران پلاگ 1300 ارسال کنید. با تشکر

[ بدون نام ] شنبه 22 آذر 1393 ساعت 11:49 ب.ظ

جناب رسول هر چه میکشیم از همان شعار راه قدس از کربلاست.
نمیدانم چرا ۸ سال جنگ خانمانسوز برایمان درس عبرتی نشد که دوباره طمع صدور انقلاب به عراق را در سر می پروارنیم . متاسفانه ایران در باتلاق عراق و سوریه و یمن گرفتار شده.... وضعیت در عراق به مراتب بغرنج ترست؛ چون این داعشی هایی که من دیده ام هم خیلی جنگاورند و هم قساوت زیادی دارند و تا خون تمام شیعیان را نریزند آرام نمیگیرند.
خداوند خودش این فتنه بین مسلمین را ختم به خیر کند.

جاسم کعبی یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 12:59 ق.ظ

جناب اقای رسول
1- 10000000 مترمربع فضامیشه 10 کیلومترمربع!!مساحت کربلا 52856 کیلومترمربعه
2-اگه با این استدلال شما پیش بریم ایضا باید به ملیونها زایرکه ازکشور های منطقه و ازجمله عربستان وعراق و امارات وبحرین به ایران میان وسالیانه دهها و صدهاملیون دلار ارز اور ی دارن باید بگیم برید به فقرای مملکت خودتون کمک کنید !!!
3-بهتر نیست اولویت کمک به فقرا پولهایی باشه که خیلی ها برای عیاشی و خوشگذرانی و قمار وخوابیدن در بغل فاحشه ها در تایلندوترکیه و کشورهای مختلف خرج میکنن باشه!!1
4- ببخشید ولی اصلا به کسی ربطی نداره که چه کسی پولهاشو کجا و برای چی خرج میکنه!!!

عیسو یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 01:39 ق.ظ

آقای رها خوب است بدانی که عراق درگیر یک تصادم همه جانبه با آمریکا بود و به مدت دوازده سال زیر ناجوانمردانه تریین تحریم ها و بمباران زیر بناهای اقتصادی قرار داشت تصادم و وضعیتی که دولت مردان ما از ترس تجربه آن در تهاجم مشرکین به افغانستان مظلوم با آمریکایی که خون جوانان ما را میمکد همکار شدند ( هرچند قول هایی وجود دارد که در قضیه عراق هم مرتکب چنیین خیانت هایی شده اند) این فرصتی که برای ساخت و ساز نسبی کشور با استفاده از پول مفت نفت نسیبمان شده علتش این بوده که نخواسته ایم قهرمان باشیم و مثل صدام حسین راه قرآن و همداستان نبودن با آمریکای حیوان صفت و دفاع از منافع ملی و تن ندادن به ذلت را در پیش بگیریم مثل همان کوتاه آمدن اخیر حکومت از توان هسته ای کشور قرارداد و تعهدی که دولت مردان ما زیر بار آن رفتند تا ابد کشور را ناتوان از نه تولید سلاح هسته ای که ضروریترین نیاز کشور است بلکه حتی تولید سوخت لازم برای مصارف صنعتی هم محروم کرده و در اینده موشکهای بالستیک( تنها بازدارندگی دفاعیمان ) و پس فردا حزب الله و پس پس فردا شاید یک حمله هوایی گسترده و دهشتناک و تحریمی ده ساله که نتیجه اش قحطی و فلاکتی غیر قابل تصور در قرن بیست و یکم است تصور کن اگر بتوانند امنیت شهروندان اسرائیل از موشکهای ایران را تضمین کنند و تجهیز مناطق حاشیه خلیج فارس با نیروی هوایی قدرتمند و سامانه های دفاع موشکی اس 300 روسی و پاتروئیت آمریکا جهت تامین امنیت لازم برای جریان انرژی را فراهم آورند آن گاه هدف قرار دادن و نابود کردن بیش از آنچه که در این 35 سال ساخته شده برای آمریکا فقط تفریح و مخارجی در حد چند مانور نظامی میخواهد نیاز به هیچ پایگاه منطقه ای هم نیست اسکادرانهایی از بمب افکن های بی 52 میتوانند از خود خاک ایالات متحد امریکا حرکت کنن و بسته به تفنن و زائقه ی تفریحی فرماندهان نیروی هوایی آمریکا از موشک کروز یا بمب بوام استفاده نمایند نتیجه اش ایجاد جهنمی ست که عراق در مقابلش بیشتر لاس و گاس مینمایاند این مردم دور و برد فکر کردی میتوانند تحمل گرسنگی بی آبی بی گازی و قطعی کامل برق و نبود دارو و ساده تریین ضروریات زنده ماندن را داشته باشند و آنگاه بعد از چند سال ارتش یهودی آمریکا با شعار آزاد سازی ایران وارد سرزمینمان خواهند شد و..

بنیان اندیش یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 01:40 ق.ظ

سلام

برادر عزیز جناب مفلح اسماعیلی اگر امکانش هست نظرات را در سایت picofile.com آپلود کنید تا همه استفاده کنند ، بنده هم نظرات سال ۸۲ تا ۸۴ را آپلود می‌نمایم .

بینهایت ممنون از لطفتان.

عیسو یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 01:59 ق.ظ

آقایرها برای امار رجوع کنید به سایت آمار مرکزی ایران و مراکز آماری سازمان های بین المللی مثل سازمان ملل متحد و صندوق بین المللی پول و ... این اعداد و ارقامو که از خودم در نیاوردم اعدادی ست که بارها خود رسانه های ملی کشورمون اعلام کرده اند و جزء آمار های رسمی مملکت ماست. مثلا ایا منکر آنی که جمعیتمان بیش از یک درصد جمعیت جهان است و تولید صنعتیمان سه هزارم تولید صنعتی جهان است و یا فقط 10 دانشمند از 3200 دانشمند طراز اول جهان در داخل مرز هایمان هستند هیچ وضعیتی به اندازه این که یک موضوع بدیهی رو برای یک نامطلع از مسائل بدیهی توضیح بدی فسفر مغز رو نمیسوزونه وقتی کشوری مثل چین با اقتصادی ده برابر بزرگتر از ما حجم تخلفات مالی در آن از مقدار کشور ما کمتر است (به اعتراف خود امارهای اعلام شده از سوی ایران )و آن کشور خودش رتبه 77 تم را در سلامت اقتصادی دارد باید این وضعیت را چگونه تعریف کرد همین آقای پروفسور رفیع پور استاد جامعه شناسی که هیچ دشمنی هم با نظام نداره در رسانه ملی اعلام کرد طبق محاسباتش فاصله طبقاتی در ایران مشابه آمریکا ست این در حالیه که 80 درصد اقتصاد ما دولتی و وجود فاصله طبقاتی مشابه سرمایه دارتریین کشورها در اقتصادی دولتی نشانه ی سوء مدیریتهای وحشتناکی ست که در جهان قرینه نداره یادمه چند سال پیش آقای نقدی رییس وقت مبارزه با قاچاق کالا در برنامه ای تلوزیونی میگفت از 36 میلیارد دلار حجم واردات 6 میلیارد دلار آن از مجاری قاچاق تامیین میشود اون موقع مجری برنامه با ناباوری به سر خودش میکوبید و میگفت این رقم 6 میلیارد دلارقاچاق کالا نشان از یک فاجعه در اقتصاد ملی ست جالب بدانی همکنون ما 50 میلیارد دلار واردات دارییم که 25 میلیارد دلار آن از مجاری قاچاق تامیین میشود!

abbas یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 08:31 ق.ظ

http://www.youtube.com/watch?v=YK-gPU01oqw

Saddam iraq iran war

[ بدون نام ] یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 11:48 ق.ظ

آقای رویان اشاره قرآن کریم به این نکته نیز جالب است که خداوند ساخت انسان را از صلصال که گل و لای سالخورده(احتمالا سیاه شده) معرفی می کند. بعلاوه انگونه که علم زمین شناسی می گوید خشکی ها ابتدا به هم پیوسته بوده اند و بعد از هم جدا شده اند! خب چه ایرادی دارد که هبوط آدم به ز مین را نقطه ای در آفریقا بدانیم؟!
آقای رها دلخوش باش برادر!
آنچه یک سیستم حکومتی خوب باید انجام دهد توسعه پایدار کشور است که منجر به عدالت اجتماعی شود که در ایران بعد از انقلاب اگر نگوئیم صفر بوده بسیار ضعیف بوده است!این با توسعه ناهمگونی که با فروش و ریخت و پاش دلارهای نفتی بدست آمده فرق دارد که شماها توان درکش را ندارید!از شما می پرسم چرا طرح های توسعه ای شما باعث خسارتهای جبران ناپذیر به منابع طبیعی کشور شده است؟!در این باب می توان به اندازه یک کتاب تورات مطلب نوشت.
به نظر من کتب جامعه شناسی نخبه کشی و جامعه شناسی خودکامگی «علی رضاقلی» را بخوانید مفید خواهد بود!
تفاوت صدام با شماها در این است که او مرد بود،دروغ نمی گفت، ریاکار نبود، به آنچه می گفت عمل کرد، مردانه ایستاد تا شهید شد!

عیسو یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 02:06 ب.ظ

"توجه کنید روشنفکری ذلیل این مملکت متوجه نیست که روحانیت چگونه در این سالها یارگیری کرده است(خارجی و داخلی) به همین دلیل همواره حوادث آنها را سوپرایز میکند از اول انقلاب وعده سرنگونی انقلاب را به فردا یا پس فردا موکول میکنند اما این انقلاب بدون اینکه آنها حتی متوجه اش شوند و بتوانند تحلیلش کنند روز به روز درحال قوی تر شدن است و دشمنان آن روز به روز ضعیف تر میشوند امروز این انقلاب نه تنها توانایی بقای خود را دارد بلکه مقتدرانه حامیانش را نیز نجات میدهد مثل اینکه در این دنیا زندگی نمی کنید مراقب باشید شب دراز است... "این خوشبینیهایی بیجا در حالیست که حریف غربی ها که روسیه شوروی باشد قبل از انقلاب بلشویکی بیسواد تریین ملت اروپا و ملتی عقب مانده بودند ترقیاتشان بعد از انقلاب به آنچنان سطحی رسید که بعد از سبقت گرفتن از آمریکا در علوم و توان نظامی همه دنیا مجاب شده بود که روسها با رشد اقتصادی 7 درصدی که کسب کرده بود پیش از اتمام سده بیستم بلوک غرب را پشت سر خواهند گذاشت و ملت مسلط به دنیا خواهند شد. امروز کشورت با بودجه نظامی 80 برابر کمتر از آمریکا که اگر تمام سلاحهایش حتی فشنگهای موجودش را در یک نقطه منفجر کنه به یک هزارم توان انفجاری یک موشک آمریکایی نمیرسد در برابر شوزوی شکست خورده از آمریکا کوتوله هم نیست بالندگی را در چه دیده ای فناوری فضایی این جمهوری اسلامی؟ دولت شوروی 57 سال پیش با امکاناتی چند برابر کمتر توانست قبل از آمریکا به آن دست یابد ، یا دوام 35 ساله اش را؟شوروی بعد از انقلاب سقوطش را امروز و فردا میکردند با این حال 73 سال دوام اورد ولی با داشتن بنیه ای نظامی و علمی که در دنیا بیرقیب بود و اداره یک سوم جهان زمانش با او بود یا جمعیت فرهیخته اش؟ تمام ادبیان سرزمینت یک تالیف در حد و قواره ی داستانی متوسط از یک نویسنده روسی ندارند و ملت روس به نسبت به ایرانیان بسیار فرمانبردارتر بودند و کلا با این همه احوال انقلابشان شکست خورد چون در مدیریتشان از همه ظرفیت نیروی ملیشان بهره نبردند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد