حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه 53

کتاب چهارم، برآمدن مردم، مقدمه 53

بی شک و فارغ از معارضه و از ان که جست و جوی صحت ان اسان است، ادعا می کنم که در تاریحچه رفتارهای فرهنگی جهان هرگز هیچ متن و مولفی چون ناصر پورپیرار و یادداشت های تاملی در بنیان تایخ ایران، مراکز فرهنگی یهود و دست پروردگان و نان خوران و کوچک ابدال های همه جا ریخته انان را دچار تشویش نکرده و به سانسور مطلق وانداشته است. گرامی بداریم این کلمات را که برای نخستین بار کارگاه های جعل و دروغ بافی یهودیان را بر سر انان اوار کرده است.

می گویند مظفرالدین شاه 55 سال زیسته و ده سال ان از 45 سالگی تا زمان مرگ را با عنوان و کلاه سلطنت گذرانده است. عکس بالا مظاهر سلطان میان سالی را نشان می دهد که نخواسته است چهره پر جبروتی در اندازه عنوان سلطنت از خود نشان دهد. چین خوردگی های انتهای شلوار پای راست او، چنان است که گویی در پشت پارچه شلوار ساق پایی نیست و پوشش پای چپ سلطان را گویی یکسره از کاغذ ساخته اند و کفش شاه لنگه به لنگه است.

در این تصویر وصله پینه شده و سراپا خطا و اشتباه که از جمله عوامل سمت چپ ان را برای پوشاندن جزییات بک گراند عکس فراهم کرده اند، شاه را در همان حوالی نزدیک به پنجاه سالگی می بینیم که کم ترین اثری از سایه های کهولت، چون سپیدی موی سر و صورت و سبیل ندارد.

این عکس مملو از نقائص فنی و از جمله نحوه انطباق پاهای شاه، ظاهرا به سفر اول مظفرالدین شاه مربوط است که گویا با ملکه ایتالیا به هوا خوری امده است. نوشته اند که سفر اول او در سال 1279 شمسی و در 47 سالگی شاه ایران انجام شده و تنها ارزش ماجرای آن ملکه گم نام ایتالیا این پرسش است که چه گونه و از چه راه شاه 47 ساله ایران را به پیرمرد در عکس تبدیل کرده است؟

عکس بالا را باید سند محکم و مطلق نادانی مفرط جاعلان تصاویر تاریخ معاصر ایران دانست. آن ها ضمن تولید مستندات قلابی برای سفر شاه به اروپا، عکس مظفرالدین شاه را در پشت بامی مونتاژ کرده اند که در گوشه سمت راست ان کولر ابی کهنه ای نصب است!!!


و این هم اکبر عبدی و مظفرهای دیگر در نقش مظفرالدین شاه برای مشتاقان مقایسه.

کافی است جغه کلاه، تیغه دماغ و آن سبیل دو طرف نامیزان و با مداد کشیده شده این دو عکس را با مظفرهای معرفی شده دیگر بسنجید تا دستگیرتان شود این تصاویر شاه قجر با علی البدل دست مزد بگیر دیگری ساخته اند.


تنها با آنالیز این تصویر مظفر در پاریس به سهولت می توان آن ماجرای فیلم و ضبط صدا و به طور کلی سفرهای او به اروپا را به باد سپرد و کافی است از میان ده حقه جاری در این عکس به آستین چند تکه دستی توجه کنید که در عین حال تشخیص چپ و راست بودن آن اسان نیست.

نظرات 298 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 29 آذر 1392 ساعت 05:51 ب.ظ

این عکس رنگی کولردار مظفرمیرزاست یا اکبر عبدی؟

اکبر عبدی نیست چرا که شکم شاه در پشت بام برامدگی عبدی را ندارد.

[ بدون نام ] جمعه 29 آذر 1392 ساعت 05:52 ب.ظ

رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی‌سازی حرکت طالبان است

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی به دنبال آثار "اسباط" در قبایل "پشتو" در افغانستان است که خاستگاه حرکت طالبان می‌باشد.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8901310756

khalil جمعه 29 آذر 1392 ساعت 06:51 ب.ظ

استاد فکر کنم تصویر رنگی همان اکبر عبدی در نقش مضفرالدین شاه باشد

عکس های عبدی در نقش مظفرالدین شاه را دیده ام از هیچ باب شباهتی به آن تصویر پشت بام ندارند که سعی کرده اند محلی در اروپا را تداعی کند.

دوستدار مطالب شما جمعه 29 آذر 1392 ساعت 07:52 ب.ظ

استاد لطفا منابع عکسها را بیان فرمایید در تحقیق استنادات خیلی مهم است( دوستدار مطالب شما)

توحید جمعه 29 آذر 1392 ساعت 07:59 ب.ظ

سلام

خسته نباشید استاد. از نصب مطلب جدید بی نهایت خوشحال شدم. امیدوارم حالتان بهتر شده باشد.

ممنون. به خواست خدا خال همگی به تر خواهد شد.

[ بدون نام ] جمعه 29 آذر 1392 ساعت 08:35 ب.ظ

http://ghiasabadi.com/4387.html

پر حرفی های بی هدف.

h جمعه 29 آذر 1392 ساعت 09:22 ب.ظ

با سلام
استاد فوق العاده بود.
با ارزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای شما.
ممنون

حنیف جمعه 29 آذر 1392 ساعت 10:04 ب.ظ

در عکس اول مظفرالدین شاه, پشت صحنه همانند پشت صحنه ی عکس های امروزی است است و دورتادور سرشاه نورانی است. کاملا مشخص است که عکس شاه را بر روی یک پشت صحنه مونتاژ کرده اند, این را از عدم تراز لبه ی چپ و راست قالیچه هم می توان تشخیص داد. مثل عکس های ناصرالدین شاه, دست های شاه از صورتش روشن تر و به درخشندگی دگمه های پالتو و مدالهای ایشان است. گویی شاه بر لبه ی صندلی نشسته و در حال افتادن است و باسن شاه دوبرابر گنجایش صندلی است.
عکس دوم همانطور که فرموده اید سراپا خطا و اشتباه است: کودک سمت راست دست ندارد, آستین چپ هم بیش از اندازه دراز است, کف دست می تواند دهان را از چانه تا زیر بینی بپوشاند ولی دست نفر دوم (کنار کودک) صورتش را تا زیر چشمان می پوشاند. نفر پشتی (کلاه پشمی) هم با اغماض می توان گفت فقط یک پا دارد,دامنی که پشت پاهای نفر دوم دیده می شود هم بی صاحب است, بعد یک آستین بی تناسب می بینیم دامن پالتو نفر بعدی (نفر کنارشاه) هم نسبت به بالاتنه به سمت راست شیفت پیدا کرده, یک مثلث سیاهرنگ هم بین او و شاه دیده می شود در حالیکه نفر پشتی سفید پوش است و حتی بخشی از پاهای او هم معلوم است, هر چند مال خودش نیست و ناقص و متفاوت در اندازه است! معلوم است که پرکردگی با قلم است. پاهای شاه هم متناسب با ابعاد پالتو ش نیست. از سمت چپ عکس یک شبه بین نفر اول و دوم دیده می شود, و شلوار نفر سوم مثل شخصیت های کارتونی با خط کش کشیده شده, لنگه های شلوار نفر چهارم هم متعلق به دو شلوار مختلف است. تضاد شدید روشنی لباسها کاملا حکایت از جمع آوری از عکس های مختلف می کند که دوباره از اجتماع آنها عکس گرفته شده هر چند جزئیاتی مانند پاها و دست ها را بی خیال شده اند که اصلاح کنند.
در عکس سوم هم هیچکس حواسش به دوربین نیست غیر از خود شاه. دست ها دوباره مصنوعی است و عجیب اینکه آن ملکه جوان یک عصا در دستش گذاشته اند و اطرافیان هم هیچ توجهی به آنها ندارند. حتی ملکه هم حواسش به شاه نیست! عکس گراند, عکس مثلا ملکه و عکس شاه سه عکس جدا بوده که بر روی هم قرار داده اند و بعد از اصلاح جزئیاتی مانند دست ها و پاهای شاه و رد کردن دست ملکه از زیر بغل شاه, از این مجموعه دوباره عکس گرفته اند.
در عکس آخر هم قسمتی یک دیش ماهواره در سمت چپ به نظر می رسد.

Aydın جمعه 29 آذر 1392 ساعت 10:43 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام

استاد شب های طولانی در حال سپری شدن هستند و یلدای جاعلان با سپیده دم بنیان اندیشی نفس های آخر خود را می کشد.

دعا گویتان هستیم

مسعود جمعه 29 آذر 1392 ساعت 11:22 ب.ظ

با سلام خدمت استاد عزیز و دوستان گرامی

استاد، گویا آن تصویر رنگی مربوط به فیلمی است که اکبر عبدی نقش مظفرالدین شاه را بازی کرده است.

خبر مربوط به این فیلم در سایت خبرگزاری فارس:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8602210171

قبل از ارسال نظر بد نیست کامنت ها و پاسخ به دیگران را بخوانید. اکبر عبدی پیوسته فربه بوده وشاه در پشت بام که معلوم نیست عصای اش را چه گونه به دست گرفته به خصوص در ناحیه کمر و شکم لاغر اندام است.

abbas شنبه 30 آذر 1392 ساعت 04:09 ق.ظ

http://www.iichs.org/magazine/sub.asp?id=393&theme=Blue&magNumber=47&magID=50&magIMG=

ویلچر شاه چرخ سمت چپ را ندارد.

abbas شنبه 30 آذر 1392 ساعت 09:16 ق.ظ

http://www.iichs.org/magazine/bahar/9_revayat_14.jpg

توحید شنبه 30 آذر 1392 ساعت 12:12 ب.ظ

از سوی دیگر، باید مسلمین را به زیر پا نهادن دستورات اسلام و سرپیچی از اوامر و نواهی آن تشویق و ترغیب نمود؛ زیرا بی اعتنایی به احکام شرع، سبب ظهور بی نظمی و هرج و مرج در جامعه خواهد شد؛ مثلا در قرآن رباخواری به شدت محکوم شده و از گناهان کبیره است. پس باید به هر صورت در رواج ربا و معاملات حرام، کوشش نمود و اقتصاد از هم پاشیده را، به کلی مضمحل ساخت. در مورد ربا، باید به تفسیر نادرست آیات تحریم ربا پرداخت، و این اصل را در نظر داشت که سرپیچی از یک دستور قرآن زمینه را برای تجری نسبت به کلیه ی احکام اسلام فراهم خواهد کرد. بایر به مسلمانان گفت آن چه در قرآن تحریم شده ربح مرکب است نه سود پول در مفهوم عادی آن: «مخورید ربا به سبب آنکه چند برابر کنید مال خود را». بنابراین ربای ساده حرام نیست». (مویدی، خاطرات همفر، ص 80)


فکر می کنم برخی مراجع مو به مو این توصیه همفر را دارند اجرا می کنند:

«درس خارج/ماهیت اسکناس۱»:

http://reba.ir/%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B3/

«درس خارج/ماهیت اسکناس۲»:

http://reba.ir/%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B3-2/

کلی صغرا کبری چیده تا نهایت بگه ایها الناس سود بانکی ربا نیست چون ماهیت اسکناس مثل «درهم» و «دینار» نیست.

[ بدون نام ] شنبه 30 آذر 1392 ساعت 12:19 ب.ظ

سلام
استاد این عکس مطلقا اکبر عبدی است و نظر شما در اینباره درسا نیست!
هرچند اگر این عکس هم نمیبود به اساس بحث خدشه ای وارد نمی کرد!

لابد چنین عبدی تراشیده و لاغری هم داشته ایم. نکته اصلی در تصاویر مجعول مظفرالدین شاه فقدان درجات گذر عمر است. یا میان سالی سرحال است و یا پیر مردی چروکیده.

بابک شنبه 30 آذر 1392 ساعت 01:21 ب.ظ

با سلام خدمت استاد روشنگر
من بیشتر از اینکه کامنت بگذارم سعی می کنم شنونده و خواننده مطالب باشم. مقاله جدید هم واقعا روشنگر بود خصوصا مطلب و عکسی که در مورد مرقد حضرت علی گذاشته اید. این مطلب نشان میدهد این جاعلان تاریخ و تفرقه اندازان در دین در نوشته هایشان حتی رسوم زیارت این قبور را نیز به ما تازه مسلمانان یاد می داده اند. برایتان آرزوی سلام و رحمت خداوندی را دارم.
یک موضوعی هم که اضافه میکنم واضح است که عکس چهارم مربوط به اکبر عبدی می باشد . هرچند که در اصل مطلب هیچ تاثیری نخواهد داشت.

اشتباه می کنید اگر عبدی بود احتیاجی به مونتاژ نداشت. به دست عصادار و به طور کلی استین دست راست توجه کنید که چوب را در آن فرو کرده اند نه این که به دست اش داده باشند.

ننا شنبه 30 آذر 1392 ساعت 03:27 ب.ظ

اگر این عکس اکبرعبدی باشه باید دید ایشون در کدام فیلم با چنین گریم و شمایلی روی بام کولردار ایستاده اند.یعنی این صحنه مربوط به کدام فیلم ایشونه و اصلا در کارنامه هنری شون چنین نقشی بوده؟

و نیز بپرسیم این پشت بام با ملاحظه بقایای معماری اطراف مربوط به کدام حوزه است.

vasegh شنبه 30 آذر 1392 ساعت 03:29 ب.ظ

سلام
استاد, عکس چهارم را چه کسی و یا کدام کتاب به عنوان مظفرالدین شاه معرفی کرده است?

مهرداد شنبه 30 آذر 1392 ساعت 03:54 ب.ظ http://eghtesadvazendegi.wordpress.com

با سلام و آرزوی سلامتی و طول عمر برای استاد
می خواستم یک کتاب معتبر برای مطالعه تاریخچه جنگ جهانی دوم معرفی نمایید.
با سپاس فراوان

به مجلدات جنگ جهانی دوم اثر چرچیل رجوع کنید.

دارا شنبه 30 آذر 1392 ساعت 07:07 ب.ظ

باسلام و آرزوی سلامتی برای استاد پورپیرار گرامی
استاد از اینکه برخی از پرسش هایم با پستهای اصلی شما بی ارتباط است پیشاپیش غذرخواهی می کنم. علاقه زیادی به قرآن و تلاوت آن دارم و لذا برخی اوقات سوالاتی برایم پیش می آید. استاد در آیه 46 سوره اسراء کلمه ((وحده)) به کدام ضمیر اشاره می کند: به ((الله)) یا به ((قرآن)).

وَجَعَلْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ أَکِنَّةً أَن یَفْقَهُوهُ وَفِی آذَانِهِمْ وَقْرًا ۚ وَإِذَا ذَکَرْتَ رَبَّکَ فِی الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْا عَلَىٰ أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا

اگر اشاره به ((الله)) باشد معنی آن چنین خواهد بود:
== ما بر افکارشان پوشش می نهیم و بر گوش هایشان کری تا نفهمند. و هنگامی که در قرآن پروردگارت را به تنهایی یاد کنی، با بیزاری می گریزند.==

و اگر اشاره به ((قرآن)) باشد معنی آن چنین خواهد بود:
==ما بر افکارشان پوشش می نهیم و بر گوش هایشان کری تا نفهمند. و هنگامی که تنها از روی قرآن پروردگارت را ذکر کنی، با بیزاری می گریزند.

[ بدون نام ] شنبه 30 آذر 1392 ساعت 07:51 ب.ظ

آقا یا خانم ننا
اسم فیلم مظفرنامه است به کارگردانی محمدرضا ورزی، محصول سال 1386. با جستجویی ساده قابل دانلود است و اگر به حقوق مؤلفین احترام می گذارید از مراکز فروش آثار هنری و فرهنگی قابل خرید. داستان با نگاهی طنز از ترور ناصرالدین شاه آغاز شده و با امضای حکم مشروطیت توسط مظفرالدین شاه به پایان می‌رسد.
این تصویر هم که معلوم نیست در چه منبعی به نام مظفرالدین شاه آمده است تصویری است از اکبر عبدی در پشت صحنه ی این فیلم که در سال 86 در سایت های خبری گذاشته شده است. نمونه اش هم خبر سایت خبرگزاری فارس.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8602210171

برای روشن شدن مسئله اگر در جایی این عکس به نام مظفرالدین شاه آمده، بهتر است آدرس دهید.ممنون

[ بدون نام ] شنبه 30 آذر 1392 ساعت 09:06 ب.ظ

استاد در مورد تصاویر زیر از شما کمک می خواهم.
تصویر اول گفته اند مربوط به جسد گوبلز است آیا به نظر شما هیچ مرده و یا زنده ای سرش به این صورت روی زمین قرار می گیرد؟ مثل این که تلاش کرده صورتش را رو به بالا بیاورد. در حالی که هیچ کسی موقع جان دادن هم، این طوری حالت نمی گیرد.
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/4adf91b4d6850a601.jpg
تصویر دوم مربوط به جنازه ی لنین یهودی است که می بینیم مو دارد در حالی که در تصویر بعدی و در زمان زنده بودنش کچل بودنش واضح و عیان است و در تصاویر موجود از او هم می بینیم که کچل تشریف دارد. ضمنا جالب است که لنین چشمان ریزی داشت که در تصویر هم هویدا و بهترین چیزی که ما را به یاد می آورد یهودی خزر است. این هم مانند آنان چشم بادامی و یهودی بوده.
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/4adff1063804144a2.jpg
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/4adf765ae5a3aa593.bmp
استاد سوالم این است که ممکن است تصویر منصوب به جسد گوبلز قلابی باشد؟ در مورد عکس جنازه ی لنین با توضیحی که دادم چه نظری دارید؟ عکس مشکوک است؟

هرسه عکس به خصوص سومی به نحو مسخره ای جعلی است.

نیسی شنبه 30 آذر 1392 ساعت 10:10 ب.ظ

السلام علیکم

برادر گرامی جناب آقای بنیان اندیش

متاسفانه ایمیلی از شما دریافت نکردم. لطفا مجددا به هر دک آدرس های ذیل ایمیل بزنید

ممنون

mohamadrezaneisi@Yahoo.com

mohamad.Reza.Neisi@gmail.com

مومن اهوازی شنبه 30 آذر 1392 ساعت 10:21 ب.ظ

سلام استاد خدا قوت دهد به شما
لطفا در مورد این شب یلدا که حداقل برا من 35 ساله اهوازی به کلی جدیده و سال به سال و به برکت صدا وسیما ملی!داره پر طرفدار میشه و سال به سال پرو بال میگیره قبلا میگفتن هندونه و انار میخورن امسال گرفتن فال حافظ و خواندن شاهنامه هم واردش شده فکر کنم چند سال دیگه هم اعلام بشه بدلیل شب زنده داری ایرانیان در این شب مثل شب های قدر فرداش شروع بکار مدارس و ادارات از ساعت 9 باشه
عجب گرفتار شدیم حالا چرا تو ایران ما اقوام باید جور رسوم یه قوم دیگه رو بکشیم بابا ما خودمون هم رسوم و سنن خودمون رو داریم .چرا باید رسوم یه قوم رو ملی کنند و رسوم اقوام دیگه رو از بین ببرند. بکی باید گفت پیر شدیم بخدا از این همه مسخره بازی ملی
استاد تو رو خدا کمک کنید اقوام رو این چرخ ملی سازی داره همه چیزمون رو له میکنه

علیرضاـ1 یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 02:44 ق.ظ

با سلام

استاد عزیز

گاهی تصاویر دست ساز جاعلان چنان کودکانه جعل شده که حتی بنیان اندیشان هم در نگاه اول دچار اشتباه میشوند که مگر ممکن است دوست یا دشمن اصالت آن را بپذیرند ؟ از آن دست به همین تصویر مظفر شاه با کولر آبی ودیش بالای بام میرسم .

حال باور میکنید در موزه فرانک فورت نقشه یک مهندس فرانسوی از اردبیل را در ۱۷۱۹ را رونمایی میکنند که در آن درخت نخل میروییده ؟

http://alte-landkarten.de/stock/antique%20map/21696/index.shtml

تعصب از پارکینسون هم مخرب تر است.

abbas یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 06:20 ق.ظ

http://iranian.com/Quiz/2002/November/guy.html

باز نشد.

بنیان اندیش یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 01:00 ب.ظ

سلام

برادر ارجمند آقای نیسی. ایمیل را مجددا خدمتتان ارسال کردم. اینبار به هردو ایمیلتان. منتظر پاسخ تان هستم.

khalil یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 01:24 ب.ظ

http://www.enekas.info/img//2013/02/9005.jpg

[ بدون نام ] یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 01:51 ب.ظ

سلام
استاد مطلب بسیار جالبیه!
http://alef.ir/vdciq3arzt1aup2.cbct.html?209361

[ بدون نام ] یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 04:02 ب.ظ

http://alef.ir/vdcgqy9xwak9zt4.rpra.html?209413

[ بدون نام ] یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 06:53 ب.ظ

نهایت مدیریت تک قطبی!

http://alef.ir/vdcj8he8iuqeyxz.fsfu.html?209425

حاصل حکومت تک قطبی محروم شدن از اندیشه و خرد جمعی و ملاقات با بن بست است. تجربه دولت شوروی درس بزرگی در خمیری شدن سیستم سیاسی تک قطبی داد.

علی قدیمی یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 09:24 ب.ظ

آقای عباس یا دوستان دیگر لطفن لینکهایتان را بصورت ماهانه بصورت پی دی اف یا ورد بصورت هاپرلینک با اندکی توضیح یا موضوع عکس اراءه کنید تا با کلیک کردن بصورت موضوع برای اینده تجمیع گردد .

abbas دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 06:54 ق.ظ

http://iranian.com/Nostalgia/2002/September/card.html

باز نشد. دوستان و دشمنان به تر است به سوزه لینک اشاره کنند.

[ بدون نام ] دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 07:12 ق.ظ

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8602210171

باز نشد.

[ بدون نام ] دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 08:34 ق.ظ

http://www.youtube.com/watch?v=YAAQ6BLcQcc#t=41

باز نشد.

[ بدون نام ] دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 09:03 ق.ظ

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=901098

[ بدون نام ] دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 01:35 ب.ظ

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/228956

Aydın دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 01:49 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام

این چند تصویر را نیز در جمع تصاویر جعلی جدید قرار دهید، با این توضیح که شرایط قبل و بعد از جعل را در اختیار داریم:

http://biryol-az.blogsky.com/1392/10/02/post-99/%DA%86%D8%B4%D9%85-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-1-

با تشکر

حنیف دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 01:50 ب.ظ

سلام استاد
لینک زیر را که نتوانسته بودید باز کنید. خبر شروع بازیگری اکبر عبدی در نقش مظفرالدین شاه در فیلمی با نام موقتی «بازیگر» است. که اتفاقا همان تصویر چهارم از مقدمه 53 را هم تیتر خود قرار داده است. خبر از فارس نیوز 2 دی 92 است.
طبق این خبر اکبر عبدی از دوشنبه ی این هفته یعنی امروز جلو دوربین می رود تا نقش خود را شروع کند. به این ترتیب ثابت شد که این تصویر متعلق به قبل است و اکبر عبدی نیست.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8602210171

به گمانم جاعل عقب مانده آن عکس تنها قصد به اروپا بردن مظفرالدین شاه را داشته است.

حنیف دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 02:28 ب.ظ

با عرض پوزش, خبر مربوط به 21 اردیبهشت سال 86 بود. ولی تفاوتی در عبدی نبودن آن عکس ندارد, چون قبل از شروع بکار اکبر عبدی در این نقش آن عکس در خبرگزاری فارس ثبت شده است.

[ بدون نام ] دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 02:51 ب.ظ

http://fararu.com/fa/news/167104/%D8%A7%D8%B8%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1
آنوسیان مدعی روشنفکری اینگونه درباره مقالات روشنگرانه واکنش نشان میدهند

[ بدون نام ] دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 05:06 ب.ظ

اون عکس مظفر الدین شاه روی پشت بوم کولر دار، یه عکس رنگی و کاملا جدیده. آخه مگه زمان مظفر الدین شاه هم عکس رنگی وجود داشت؟؟!!!

ضمن اینکه اون دیش ماهواره هم در سمت چپ تصویر کاملا واضحه.

به نظر من که هیچکس نمیتونه ادعا کنه که این یه عکس قدیمی باشه. حالا نمیدونم متعلق به اکبر عبدی هست یا کس دیگه، ولی بهرحال با اطمینان صد در صد مال قدیم نیست.

نتیجه این که در زمان ما جعل کرده اند زیرا اصولا سلسله قاجار و ناصرالدین و مظفرالدین شاه و انقلاب مشروطه ای در کار نبوده است.

Aydın دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 09:40 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

گذرنامه جعلی مربوط به عهد احمد شاه!!!

در سایت قیرمیز شخصی به نام دنیس در این باره نوشته است:
«به این دلیل این مطلب رو در قسمت طنز قرار میدم که واقعا طنزی بیش نیست!
تصویر ارائه شده در لینک به عنوان گذرنامه ایرانی دوران احمد شاه!! و قطعا با هدف القاء وجود نام ایران در دوران قبل از پهلوی ایجاد شده.
و البته خدا را شکر که فاشیستهای پان ایرانیست از لحاظ ضریب هوشی در حد پائینی قرار دارند و حتی از پس یک جعل تر و تمیز و درست و حسابی هم بر نمیان!
و حالا نکات سوتی! و ضعف این تحریف بلیهانه:
1- تاریخ ثبت این گذرنامه (بالا سمت چپ) سال 1329 ذکر شده یعنی سی سال پس از استعفای احمد شاه و سالها پس از ایجاد هویت جعلی ایرانی توسط رضا پالانچی.
2- به نام اعلیحضرت همایون! که البته این اصطلاح "همایون" در زمان قاجار باب نبوده.
3- کلا در متن گذرنامه کلمه دولت قاجار به کار نرفته.
4- مهر و تمبر موجود هم که تابلو میباشند!
5- کلا در زمان احمدشاه اوضاع آشفته مملکت و قحطی و شورش ارامنه و اکراد و غیره مجالی برای مرزبانی و این کارها باقی نگذاشته بود و صدور گذرنامه سالها پس از روی کار آمدن پهلوی شروع شد.
مدتی قبل هم آقایان دست به جعل تمبر پستی از دوره قاجار زده بودند و با قرار دادن یک عکس نامربوط از کودکی احمد شاه و درج نام ایران در یک کادر جداگانه و خط دست نویس میگفتند که این مدرکی دال بر وجود نام ایران است!
البته ده ها هزار سند معتبر دوران قاجار و قبل از آن موجودند که در هیچ کدام کلمه ایران ذکر نشده و اگر موردی هم باشد قطعا از جعلیات این دار و دسته مذکور است.»

احمقی به نام کولگه در جواب او نوشته است:

«در دوران قبل از پهلوی هم کلمه ایران وجود داشت. در اشعار معجز شبستری در زمان قاجار هم کلمه ایران وجود داشت. قاجارها خودشان را شاه ایران و توران میدانصتند. مهران بهاری مقاله خوبی در این مورد دارد.

دامدا نه چوغوندور اکر ایرانلی نه مرزه

بیر یاخشی دوشون، دام نه دی نودان نه دی یا رب


لاغر بدن ایرانلیا لطفین نیه چوخدور

بیر مشت عجمه بو قدر احسان نه دی یا رب


حق ئوزی عالیمدی صنعتکار یوخ ایرانده

استکان و نعلبکی گویدن نثار اولسون گرک


و ده ها بیت دیگر. پدران ما در اثر اشتباه تاریخی در دام ایران افطاده بودند و از روی بی سیاستی شیفته آن ایران شده بودند و این اشتباه تاریخی تا آنجا به ما ضربه زد که داشتیم از صفحات تاریخ محو میشدیم.»!!!

http://www.asriran.com/fa/news/310536/گذرنامه-ایرانی-در-دوره-احمد-شاه-قاجار-عکس

لینک خبر مربوط به سایت قیرمیز

https://www.qirmiz.com/Humor/گذرنامه-ایرانی-دوران-احمدشاه/

در قسمت های اول فیلم قهوه تلخ مستشارالملک از رئیس اداره مستعمرات همایونی می پرسد:

تا آنجایی که من می دانم ایران مستعمره ای نداشت و خودش همیشه مستعمره بود. حال تو در این پست چه کار می کنی؟ یا اصلا مستعمرات ایران کجاست؟

در جواب گفت:
اکنون که داریم. بلاد روس، فرانس، انگلیس، عثمانی!!!

مسشار که از زمان حال به گذشته رفته بود با تعجب می گوید دو حالت وجود دارد:

1- یا شما نمی دانید مستعمره چیست
2- یا در طول تاریخ مفهوم مستعمره تغییر یافته است

بد نیست تصویر مجلس به توپ بسته شده و یا اتومبل بمب خورده محمد علی شاه را هم ببینید که هیچ کدام خش هم برنداشته اند.

آزاده قنبری سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 07:37 ق.ظ

تصویراول - پایه منبت شده صندلی در پس پاچه شلوار مظفرالدین شاه به قول نویسنده این یادداشت فاقد پا به خوبی دیده می شود .
من پایه صندلی رو می بینم . چطور با ریز شدن در چین خوردگی شلوار ، تشخیص داده شده پای چپ وجود ندارد و احتمال میرود که سرتاسرش مقوای کاغذی ست، نمی دونم .
کفش ها لنگه به لنگه نیستند ، اتفاقا با روغن خوب جلا خورده و برق انداخته برخلاف تصویر دوم که انگار همگی تا یکساعت پیش گل لگد می کردند . مهم ، صندلی سلطان – البته سلطان دیکته شده به ما _ در تصویر اول زیادی برای یک مرد پر سن و سال گوشتالو کوچیکه . بعد بپردازیم به صندلی و قالیچه و همچنین دست های سلطان .
خب تا زمان جناب آقای مظفرالـــدین شاه علاوه بر دوربین فتوگراف ، فیلمبرداری هم اضافه شد، یعنی علم در زمینه مصور سازی پیشرفت کرده بود . پرسش اینجاست چه حاجت به پرتره هایی تکراری در استودیو و آتلیه های زیرزمینی یا بهتره بنویسم کالسکه ای با نور مصنوعی، و بک گراندهای گل و بلبل نقاشی شده ، وقتی که در عصر مدرنیته تشریف داشتند سلاطین قجر هم دوره مشروطه مشروعه ؟
دوربین جعبه‌ای (به انگلیسی: Box camera)‏ یک نوع دوربین عکاسی است که پس از دوربین سوراخ سوزنی ساده‌ترین گونهٔ دوربیناست. شکل سنتی این نوع دوربین‌ها شامل یک عدسی یا لنز در قسمت جلو و فیلم عکاسی در انتهای دیگر آن است. که لنز آن‌ها دارایفوکوس ثابت و معمولا فاقد کنترل دیافراگم و سرعت شاتر است و که این ویژگی‌ها، تنها امکان عکسبرداری در روز از اجسام ایستا و ساکن در فاصلهٔ متوسط را به عکاس می‌دهد. – برداشت از ویکی پدیا _
اجسام ایستا و ساکن در فاصلهٔ متوسط
اجسام ایستا و ساکن در فاصلهٔ متوسط
اجسام ایستا و ساکن در فاصلهٔ متوسط
مرمت آخرین فیلم سفر مظفرالدین‌ شاه به فرنگ در فرانسه – سایت آفتاب
این ایستا و ساکن مهمه فرانسه مهم تر

بی ربط سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 09:06 ق.ظ

- در نقشه های قدیمی قبل از پهلوی نام سرزمین کنونی ایران PERSIA آمده است. حال از چه زمانی و چه کسانی این نام را بر این سرزمین گزاشته اند؟! و اگر نام ایران کلمه جدیدی است و البته معلوم نیست چرا چنین نامی را انتخاب کرده اند، پس چگونه فردوسی در هزار سال پیش برای بالابردن نام ایران و ایرانی شاهنامه می سروده است؟!

- استاد آیا سکه های دوران قاجار هم جعلی است؟! در آنها ظاهرا کلمه ایران ثبت شده است ولی ظاهراً خارجی ها این سرزمین را بنام "پرسیا" می شناخته اند؟!

- رسم نقشه های سرزمین ها در گذشته مستلزم مساحی با قطبنما و امکانات آن دوران بوده است. آیا امکان مساحی این سرزمین ها توسط مهندسین وجود داشته است. اگر وجود داشته مثلا نقشه برداری از مرزهای ایران سالها باید بطول می انجامیده است. سایر سرزمین ها هم همینطور!
- کلمه « چین» احتمالا یک کلمه فارسی یا ترکی است و به قسمتهای غرب کشور چین که اتفاقاً دیوار بزرگ هم در آن قرار دارد اتلاق می شده است. این کلمه را بخاطر کوهستانهای پر از جنگل، که در عکسهای امروزی هم بصورت چینخوردگی های بسیار دیده می شود، به این سرزمین داده اند. خود چینی ها به کشورشان چیز دیگری می گویند. ضمناً چند روز پیش شبکه manoto مستندی داشت که محققین غربی هم به ناکارایی دفاعی این دیوار اشاره می کرده اند! از جمله این که چه لزومی داشته بر فراز کوهی مرتفع دیواری دفاعی می ساخته اند، در برخی جاها دیوار با زمین همسطح است که هیچ سد دفاعی محسوب نمی شود و ...
- کلمه شام(سوریه کنونی) مخفف کلمه شمال(سمت چپ در زبانی عربی) است.اگر شما در شبه جزیره عربستان به سمت شرق بیاستید(برای تعیین جهت های جغرافیایی) آنگاه سوریه در سمت چپ(=شمال) شما قرار دارد و سرزمین یمین(یمین= دست راست=جنوب) در سمت راست شما واقع می شود. بنابراین یمن هم در زبان مردم شبه جزیره عربستان به معنی سرزمین جنوبی یا سمت راستی بوده است.

آزاده قنبری سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 09:26 ق.ظ

در پرده دوم پشت آقای مظفرالدین شاه و چاکران، درباریان ، ندیمان و خواص ، خنده دارترین خطای فاحش آقایان رام کننده زمین که ما بهشون می گیم جهان گیر صورت گرفته .
این تصویرزمینه ، صحنه ای از روز جشن . پرچم های برافراشته سردر دو سفارت خانه ، و یک فانوس کاغذی ( کاغذ کشی ) ویژه جشن مناسبت های خاص ، پشت سر مرد قد بلندی که ملبس به البسه قزاقی تزاری و همچنین سیم های برق .
سیم های برق !! چه اتفاقی افتاده ؟ از نقاشی قلم مو و گواش های ترکیبی گل ها در پس زمینه تصویر اول آقای مظفرالدین شاه در آتلیه یهو با فتوی دومی روبرو شدیم که پس زمینه اش هم یه عکس برگردونه . اونهم چه تصویری ! تیرچراغ برق و کابل .. عکاس اون پس زمینه باید لنز دوربین را رو به افق بالا تنظیم کرده احیانا این تنظیمات با دوربین های ابتدایی که نبوده ؟ _اجسام ایستا و ساکن در فاصلهٔ متوسط ، اجسام ایستا و ساکن در فاصلهٔ متوسط _
وانگهی ، مگه امکانات چاپخانه در آن عصر مثلا رنسانس ویکتوریایی چه میزان بوده ؟ که با هر شاتر از اشیاء از شیشه عکاسی روی پرده هایی با سایز بزرگ برای پردازش ، چاپ و توسه در آن عصر منتقل بشه ؟
در ویکی پدیا ( بماند که حالا ما دو تا سه تا ویکی داریم ، هی باهاشون ور می رن ) ادعا شده واژه اطو از قرن دهم وارد لغت نامه و بیت بیت شعر و نثر فارسی شده ، خب . پس در هر عمارتی اطوی زغالی در صاف و صوف کردن البسه پر بخار بوده . دیگه چه برسد به بارگاه تخت طاووس و فراشباشی های سخت گیر که دست به فلک شان جهانی بوده . از رخت شوی خانه تا میز اطوکاری ، حتما که چند قدمی بیشتر فاصله نبوده .
کنار سلطان مظفرالدین شاه مردی ایستاده که حالا با توجه به فاصله کم ما حدس می زنیم از خواص باشد . چرا باید یه درباری اینقدر شلخته و بی ملاحظه باشه که توجهی به سرو وضعش نداشته و کنار سلطان روبروی دوربین ایستاده . آیا دربار شاه وقت ، تهی از ندیم تشریفات از بر مقررات دربار بوده که در امر چک کردن و تذکر به البسه ملازمین و همراهان سلطان هم نبوده ؟ یه لباس تنگ که حتی فرصت نکرده دکمه هاشو ببنده ... چروک مثل اینکه از دهن گاو درش آوردن . برخلاف نفر سمت راست سلطان که لباس زیادی برای جثه نحیفش بزرگ و گشاده
بنظر میاد یه اتاق لباس بوده نزدیک آتلیه سیار عکاس باشی ، همه شون هول زدند برای برداشتن البسه و به تنگ و گشادیش توجه نکردند می خواستند سریع شاتر بخوره ، برن صحنه بعدی و تصویر بعدی .
کنار آقای قزاق یه آقایی با فرنچ مخصوص ایستاده با همون ستاره و گلمیخ های مخصوص هشت پر . چرا باید این مرد که یونیفرم و اون مثلا نشانه های فراماسونری با حمایل مخصوص رو کتش نصب شده ، اون گوشه پرت افتاده . چنین شخص ویژه ای باید همنشین سلطان باشه نه اینکه فراشباشی و بقیه پادشاه را محصور کرده باشند .یعنی سیاهی لشکره ؟ برای پر کردن متن . کارگردان از یادش رفته که سلسله مراتب افراد و درجه ها رو رعایت کنه برای چنین عکس هایی که سند تاریخی یک سلطنت با کیا و بیا از سفیران روس تا بریتانیا برای یک نسل به شمار می آیند ؟
"The Cow Boy", این عکس در داکوتای جنوبی گرفته شده به سال 1887 گرفته شده است.عکاس John CH Grabil
برای این عکس وقت گذاشتند به شرح جزییات نقطه به نقطه آن . یعنی یه عکس کاملا حقیقی که بنظر میاد مایه مباهات بوده برداشت این عکس . که حتی کپی رایت ها رو هم می تونند متمایز کنند از تصویر اصلی و برای هر قطعه یه خلاصه پرونده تشکیل دادند . بنشینیم به مقایسه با تصاویر فله ای از دربار قاجار تا راجه ها .
|( در این تصویر وصله پینه شده و سراپا خطا و اشتباه که از جمله عوامل سمت چپ ان را برای پوشاندن – سطر یازدهم این متن ) از من به جنابعالی نصیحت ، وصله پینه ها را هم باید دقیقا نشان داده و دقیقا شرح بدی نه اینکه فقط با اشاره گذرا ، رد میشی و میری . حالا یا تو کارتو بلدی و جزء همون فاسقینی هستی که دست به قلم شدند و در پوشش بنیان اندیش می خوان ماله بکشند به دسترنج حقیقت یاب های نسخه اصلی . و مرتب به بقیه تنه می زنند . یا اینکه تازه کاری فقط داری دست می جنبونی دو تا کتاب خوندی ، شک برت داشته که عالم به محیط شدی . با توضیحات سرسری که نمیشه رفت به جنگ ارتش غدار قدر قدرت که خودشان رو منور النور می نامند و بقیه رو ظلمت تاریکی شب |

گفتم شاید شما هم تکانی به مغز خود بدهید، چنان که بنیان اندیشی نگاه دقیق به اسناد را به شما اموخته است، هرچند هنوز پایه یادداشت اخیر را پیدا نکرده اید که چرا فقط دو چهره از مظفرالدین شاه ارائه می دهند: یا جوان است و یا پیر و با دو تیغه دماغ متفاوت.

یکی سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 10:07 ق.ظ

ببینید حضرات یهودی وطنی چه کینه ای از طرفداران قرآن دارند که حتی در یک خبر هم نمیتوانند خودشون رو کنترل کنند :
تابناک :
در مراسم اربعین امسال، به کوری چشم وهابی ها، علاوه بر میلیون ها زائر ایرانی و عراقی، میلیون ها نفر نیز از بحرین، تونس، روسیه و سایر کشورهای اروپایی حضور داشتند.


http://www.tabnak.ir/fa/news/366617/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%88-%D9%86%DB%8C%D9%85-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7

abbas سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 11:13 ق.ظ

Photographs of Old Delhi from The 19th Century
http://www.vintag.es/2013/03/photographs-of-old-delhi-from-19th.html

abbas سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 11:22 ق.ظ

Smithsonian collection of Qur’anic manuscripts

http://islamic-arts.org/2011/quran-folios-at-the-smithsonians-museums-of-asian-art/

حسین از شیراز سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام استاد عزیز
همیشه نظرات شما راهنمای ما بوده است در زمینه تاریخ، سیاست، داستانویسی و... اما هرگز در مورد روانشناسی که بسیاری امروزه به کتب روانشناسی روی اورده اند نظری ابراز نکرده اید.
اگر در این زمینه مقاله ای مینوشتید ممنون شما میشدیم.
مخصوصا گرایش بسیاری از افراد به فروید

دکان دو نبش پر مشتری است با پنیرهایی کپک زده.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 دی 1392 ساعت 01:52 ب.ظ

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/228684

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد