حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

حق و صبر

تاملی در بنیان تاریخ ایران

کتاب چهارم، برامدن مردم، مقدمه 50

کتاب چهارم، برامدن مردم، مقدمه 50


مضحک ترین بخش رفتارهای فرهنگی غربیان که از طریق آیین نامه های مربوطه لازم الاجرا شناخته می شود، آشنایی با ترتیب و نحوه برخورد آنان با نظریات تاریخی جدید و یافته های نو در اکتشافات باستان شناسی و در تمام مراکز مربوطه است. آن ها فقط مقالات و نتایجی را رسمی و قابل درج در بروشورها و طرح در نشست های دوره ای می دانند که داشته و دانسته های قبلی را تایید کرده باشد. مثلا اگر مقاله ای را همراه تصاویر اسنادی در رد نظر کسانی ارائه کنید که تخت جمشید را گوهر معماری جهان معرفی می کرده اند، حتی از اعلام وصول مقاله ارسالی طفره می روند و بدین ترتیب دانشگاه های غرب و پیروان آن ها با استفاده از حق وتویی که به خود بخشیده اند، مسئول توقف و تخریب فضای لازم در طرح اندیشه های نوین در تمام سطوح مقوله شناخت اند آن هم در حالی که علنا از همان نوشته های به فرض آنان مردود، بدون درک کامل و در حالی که هنوز از عهد نامه ها می گویند، از مطالب من سرقت می کنند چنان که در یادداشت زیر که ارسالی دوستی است، با اندک درکی از اشارات تاریخی بنیان اندیشانه سینه سپر کرده اند

 
ایران قرن ۱۹در آستانه جنگ با روسیه؛
 کشوری فقیر با مردمی پراکنده
ویلم فلور ، پژوهشگر تاریخ

این مقاله بخشی از مجموعه‌ای است که سایت فارسی بی بی سی
 به مناسبت دویستمین سالگرد عهدنامه گلستان منتشر می کند.

ایران قرن نوزدهم کشوری بود با اقتصاد کشاورزی و جمعیتی با گوناگونی های قومیتی، زبانی و مذهبی که در سال ۱۸۰۰ حدود ۵ میلیون نفر می شد. حدود ۷ درصد از جمعیت در مناطق شهری که محل زندگی طبقه نخبه (نظامیان، مقامات اداری، بازرگانان و شخصیت های مذهبی) نیز محسوب می شد زندگی می کردند.

مطالب مرتبط دوپاره کردن تاریخ؛ میراث شکست ایران از روسیه عهدنامه گلستان و دویست سال همزیستی مصلحتی عهدنامه گلستان و بازخوانی ناسیونالیستی آن در قرن بیستم.
موضوعات مرتبط گزارش و تحلیل شهرنشینان عمدتا در شهرهای کوچک ساکن بودند؛ هیچ شهری بیش از صد هزار نفر جمعیت نداشت و جمعیت ساکن شهرها یا به صورت مستقل در تجارت، صنعتگری و کشاورزی فعال بودند و یا به طبقه نخبگان خدمت می کردند.
حدود ۶۸ درصد از جمعیت در روستاها زندگی و از طریق کشاورزی روزگار می گذراندند و ۲۵ درصد باقی مانده جمعیت نیز چادرنشین بودند.
به دلیل شدت پرت افتادگی و جدایی مناطق، مفهوم مشخص و مناسبی از کلمه «کشور» وجود نداشت. کلمه «مملکت» برای اشاره به قلمرو پادشاهی به کار می رفت، اما به جای کلمه ای که امروزه مفهوم کشور، به معنای سرزمین پدری را به ذهن ما متبادر می کند، در آن زمان «شهر» یا «وطن» به کار گرفته می شد.
غالب مردم (۹۵ درصد) بی سواد بودند. در مناطق غیرشهری فقر فراگیر بود و کشاورزان خرد و چادر نشینان بیشتر از هر کسی در معرض آن بودند.
ایران دوره قاجار دارای اقتصاد منسجم ملی نبود، بلکه از تعدادی اقتصاد منطقه ای مجزا تشکیل می شد. به دلیل بی بهره بودن از جاده های مناسب و مال رو بودن راه های موجود، هر منطقه عمده از کشور ناچار بود در همه یا بیشتر نیازهای پایه ای خودکفا باشد.
در نتیجه الگوی تولید در هریک از اقتصادهای منطقه ای مشابه دیگری بود. جای تعجب نیست اگر گفته شود، برای مثال، در سال ۱۸۸۸، کنسول بریتانیا در تبریز معتقد بود که پیشرفت آذربایجان، یکی از اصلی ترین منابع غلات در ایران به سبب عدم وجود جاده کند و دشوار پیش می رود.
روستاها نیز تا حدود بسیار زیاد و در مورد بیشتر احتیاجات خودکفا بودند. آنها خود غذای مصرفی شان را تولید و لباس و کفش خود را تهیه می کردند. در مورد گروه های کوچ نشین نیز وضعیتی مشابه وجود داشت.
بیشتر ارتباطات با جهان بیرون از طریق پیله ورها انجام می پذیرفت. یک روستای معمولی، از ۱۰ تا ۱۰۰ خانواده تشکیل می شد که اغلب در خانه های گلی و نزدیک به یک منبع آب زندگی می کردند. برای تامین امنیت، بسیاری از روستاها با دیوارهایی شامل برج و بارو احاطه می شدند.
دهقانان به حال خود رها شده بودند و نمی توانستند انتظار چندانی از حکومت داشته باشند، در صورتی که مورد حمله راهزنان و یا تاجران برده قرار می گرفتند، ناچار بودند به تنهایی و بدون کمکی دولتی از خود دفاع کنند.
به دلیل شدت پرت افتادگی و جدایی مناطق، مفهوم مشخص و مناسبی از کلمه «کشور» وجود نداشت. کلمه «مملکت» برای اشاره به قلمرو پادشاهی بکار می رفت، اما به جای کلمه ای که امروزه مفهوم کشور، به معنای سرزمین پدری را به ذهن ما متبادر می کند، در آن زمان «شهر» یا «وطن» به کار گرفته می شد.
بیشتر مردم ایران در زمان امضای قرارداد صلح گلستان، احتمالا ایده ای در مورد این موضوع نداشته اند که اولا در قفقاز جنگی جریان داشته  و ثانیا صلحی صورت گرفته است. ایران {به عنوان وطن}، مفهومی بود که دلالت بر حکومت می کرد، نه به مجموعه ای واحد از تک تک شهرهای ایران.
به علاوه، آن ها سخت مشغول تلاش برای بقای خود در شرایط سخت آن زمان بودند، شرایطی که با حمله های راهزنان و چادرنشینان و همین طور وضعیت ناامن و خطرناک موجود در برخی نقاط ایران (خراسان، سیستان، بلوچستان، بخش هایی از آذربایجان) که در آن زمان درگیر شورش بودند، حادتر نیز شده بود.
در واقع می توان گفت که هرچند قرارداد گلستان برای دولت ایران واجد اهمیت بود، اما برای اکثریت مردم کشور که در ناآگاهی می زیستند، اهمیتی نداشت.
سفارش گیرندگان چنین مقالاتی غالبا و در حد استعداد خود تنها بر گنچینه داده های نوین بنیان اندیشی ناخنکی زده و مطالب مغشوشی برداشت کرده و بیش از این درک نداشته اند که سرزمینی با مردمی که مفهوم میهن و کشور را نمی دانسته، نمی توان به جنگ های میهنی فرستاد و این یا ان قرارداد را به امضا رساند.

 


این عکس ها، بیلبورد سر در ورود به تاریخ معاصر ایران در همین دو قرن اخیر است و نخستین کلنی های مهاجران را معرفی می کند. بعدها و به دنبال دریافت آموزه های مدیریتی از میان همین ها سرکردگان و پایه گذاران ایل های مختلف، سردم داران سیاسی، تاجران، نظامیان و این جا و آن جا فعالان فرهنگی و دیگر نخبه هایی تراشیده شدند که در همان گام نخست ادعای حق سرقفلی 7000 ساله داشتند. تاریخ معاصر ایران از لحظه ورود این مهاجران، کلید دوباره می خورد با تربیتی که بی نگاه به خویش چنان آموزش دیدند که به جای آینده به گذشته بنگرند. (ادامه دارد)

نظرات 141 + ارسال نظر
abbas جمعه 17 آبان 1392 ساعت 03:21 ق.ظ

http://collections.lib.uwm.edu/cdm/search/collection/agsphoto/searchterm/iran/mode/all/order/nosort/page/20
سلام استاد۰عکس های زیادی از ایران قدیم۰ ممنون

بسیار دیدنی بود.متشکر

آزاده قنبری جمعه 17 آبان 1392 ساعت 03:23 ق.ظ

سپ بلاتر از شعار تیم ملی ایران استقبال کرد
شاهزاده‌های ایرانی، یوزهای ایرانی می‌شوند
بلا‌تر در مورد اینکه ایران می‌خواهد از نماد یوزپلنگ آسیایی استفاده کند، تأکید کرد: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم. خودم از نمایندگان کار در این موضوع بودم و ارزش این کار را به خوبی می‌دانم. در بازار داغ بین‌المللی، استفاده از این موضوعات می‌تواند بسیار خوب باشد. اینکه بخواهید از نماد جانوری حتی در لباس‌ها استفاده کنید، مورد استقبال ماست.
کد خبر: ۳۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸-07 November 2013

تابناک

میرر جمعه 17 آبان 1392 ساعت 04:23 ق.ظ

قابل توجه
http://www.khordadnews.ir/news/25684

بدین ترتیب سازمان های اطلاعاتی جهان که نزدیک به تمامی آن ها در اختیار اسرائیل اند، کم تر از پایین تنه این خانم فعال اند.

abbas جمعه 17 آبان 1392 ساعت 06:20 ق.ظ

http://shahrefarang.com/en/qajar-dervishes/

[ بدون نام ] جمعه 17 آبان 1392 ساعت 05:23 ب.ظ

شما آیه ی ید الله فوق ایدیهم را چگونه معنا می کنید؟ ید به معنای دست یا به معنای قدرت؟

سلام محمدی جمعه 17 آبان 1392 ساعت 06:59 ب.ظ http://www.salammohammadi.com/

با سلام خدمت استاد و دوستان گرامی
به یاری خداوند ، نور " حقیقت " همیشه روزن خویش را در میان باتلاق جعل ، دروغ ، فریب و تزویر گشوده و نمایان می دارد .

این حکم موکد خداوند در قرآن است. استاد بزرگ

بختیار جمعه 17 آبان 1392 ساعت 07:09 ب.ظ

با نهایت احترام و دعای خیر بحضور استاد

یادداشتی تامل بر انگیز بود
لطفا تاریخ برداشت عکس ها را هم بفرمایید.

قریب 120 سال پیش.

میرر جمعه 17 آبان 1392 ساعت 09:58 ب.ظ

شما باور میکنید؟
http://www.mehrnews.com/detail/News/2169821

vasegh جمعه 17 آبان 1392 ساعت 11:32 ب.ظ

سلام استاد
استاد اگر کسی بخواهد به حکم اقامه نماز که در قرآن وجود دارد, عمل کند از جه راهی باید چگونگی اجرای آن را فراگیرد?
در شرایطی که ما غیر از قرآن کریم سند و مدرک مورد تایید و قابل اعتماد دیکری نداریم

از سنت پیروی کنید چنان که در انجام ختنه بدون دستور قرانی سنت را ادامه می دهید.

حنیف شنبه 18 آبان 1392 ساعت 02:17 ق.ظ

استاد سنت که سندیتی ندارد؟
مردم هم عصر قرآن سوالاتی پرسیده اند, از موارد پیچیده مانند روح و قیامت گرفته تا موارد خیلی ابتدایی مانند نزدیکی با محیض یا ورود به خانه از پشت بام. ولی جالب است که راجع به چگونگی نماز خواندن نپرسیده اند!!
حتی ممکن است راجع به حج و روزه و قربانی کردن و خوردنی های حلال و نکاح و ... هم سوالاتی کرده باشند که در قرآن در مورد آنها جزئیات بیشتری بیان شده. اما در مورد نماز هیییییچ جزئیاتی بیان نشده است.
حتی آیات متعددی در مورد مسائل فرعی نماز مانند قبله و مکان نماز و وضو و تیمم و حضور در مسجد و ... هم بیان شده اما در مورد چگونگی خود نماز مطلقا چیزی بیان نشده است. آیا این نشان نمی دهد که مفهوم «صلوه» برای آن مردم بسیار بدیهی بوده است؟؟

پس چرا ختنه می کنید؟ به قول لمپن ها اندازه این مباحث نیستید و درکی از گفت و گوی قرآنی ندارید. به تر این که باز هم به قول همان لمپن ها نان و ماست خودتان را بخورید. بنیان اندیشی برای امثال شما کپسول ندارد که ببلعید و علامه شوید.

نیسی شنبه 18 آبان 1392 ساعت 06:13 ق.ظ

السلام علیکم

برادر عزیز جناب محمد اوجال

به نظر می رسد قسمت فوقانی ضریح مقامات شیعه، شبیه نماد hand of fatima یهودیان است.

قابل توجه است که یهودیان قطعه ای از پارچه ای سبز رنگ که به اماکن مقدس آنان متبرک شده باشد را به مچ دست می بندند تا از انان مقابل خطرات محافظت کند.

همین کار را عینا پیروان فرقه شیعه انجام می دهند!! و جالب است که هندوها نیز به همین روش عمل کرده فقط رنگ پارچه هندوان قرمز است

خوب کمی به ماهیت و معنای مچ بند سبز طرف داران آقای میرزا حسین موسوی نزدیک تر شدیم.

[ بدون نام ] شنبه 18 آبان 1392 ساعت 07:12 ق.ظ

جمعه 27 فروردین1389 ساعت: 13:3
آقای ×××. تنها منبعی که نام سرزمین و شهر و کوه و آدم های ماقبل پوریم را در خود نگهداشته، کتیبه داریوش در بیستون است.
یعنی کتیبه مذکور واقعا یک کتیبه باستانی است یا منظور تان همان نظریه ای براساس فرضهای موجودمیباشد

به یادداشت مربوطه رجوع کنید.

[ بدون نام ] شنبه 18 آبان 1392 ساعت 03:27 ب.ظ

http://www.asriran.com/fa/news/303088/کنیسه-یهودیان-در-تهران-از-نگاه-رسانه-آمریکایی-عکس

[ بدون نام ] شنبه 18 آبان 1392 ساعت 05:29 ب.ظ

با سلام
استاد بنده با ایمانی که طی این مدت به مباحث بنیان اندیشی پیدا کرده ام همیشه سعی کرده ام در حد وسع خودم نقشی در انتشار این مباحث نوین و بی بدیل تاریخی/اسلامی داشته باشم
سوالی را هم که در کامنت قبلی در رابطه با صلاة از خدمتتان پرسیدم طی بحث با یکی از دوستان پیش کشیده شد و اکر سوال کم ارزشی است از حضورتان معضرت خواهی میکنم

برای این دوست شما که دنبال درک حقیقت نیست بارها پاسخ نوشته ام.

[ بدون نام ] شنبه 18 آبان 1392 ساعت 05:45 ب.ظ

از تحلیل لذت ببرید.
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/184710

[ بدون نام ] شنبه 18 آبان 1392 ساعت 07:05 ب.ظ

امید به بازگشت گل‌نبشته‌های هخامنشی از آمریکا به ایران
http://www.radiofarda.com/content/f35_achaemenid_records_iran_us/25161714.html

نظرسنجی تازه: یهودستیزی در اروپا رو به افزایش است
http://www.radiofarda.com/content/f12_anti_semitism_on_the_rise/25163098.html

[ بدون نام ] شنبه 18 آبان 1392 ساعت 08:22 ب.ظ

http://namehnews.ir/News/Item/81635/33/81635.html

شاید این یکی لااقل یک توالت کامل شده داشته باشد.

آزاده | ق شنبه 18 آبان 1392 ساعت 11:15 ب.ظ

با برادر ضد ایرانی کفاشیان بیشتر آشنا شویم
علی کفاشیان خیلی تلاش کرد تا در دو روزی که شیخ سلمان مهمان اوست، چیزی خاطرش را آزرده نکند. فشار به خبرنگاران مبنی بر این که صحبتی از تغییر نام خلیج فارس در فیفا و AFC به میان نیاید و ‌اشاره نکردن به ماجرای شهدای فوتبالیست بحرینی، این شایعه را تقویت کرد که شیخ سلمان برای حضور خود در تهران شرط گذاشته بود. تابناک

خبرنگار ایرانی قراره حرفه ای عمل کنه تا اینکه با فشار منتهی به فوران انفجار بمب آتشین احساساتی بشه و سادیسمی رفتار کنه یادش بره مهمون داره .
نه بابا ، مگه طبق معمول با دسترسی به همان منابع ناشناس که همیشه با بی بی سی پزشو می دی ، اطلاع داشتی که شیخ سلمان قراره بیاد و قبل از اومدن هم کلی شرط و شروط گذاشته ؟ وقتشه با این منبع ناشناس آشنا بشیم .
کجا منزلته جومه نارنجی ؟
تحریریه تابناک ، باور کنیم سپ بلاتر که با دستور رییس ایل "جهان گیر" که فوتبال را با مافیا بازی تبدیل به فوتبال دستی سیاسی کرده ، بی هوا تصمیم گرفته شیخ سلمان همراهیش کنه ؟ تا اعاده حیثت کنه برای ایران و ایرانی که با اون همه دخالت در بحران های عراق بحرین و افغانستان – آذربایجان و مصر سوریه مردم رو ذله کرده ؟
تو بیا جواب ما را بده ایران به پارس چه ربطی داره که داری زورتو می زنی ؟ همه رو ضد ایرانی می دونی تا انگشت میذارن رو پارش . ما می خواهیم بدونیم پارس چیه و ربطش به پاس پاسدار چیه ؟

khalil یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 01:10 ق.ظ

استاد وقتی از پیرمردان90 الی 120 ساله حضور روسها و وضعیت مردم و شهر و روستاهای تقریبا 100 سال پیش را سئوال می کنم تصاویری از عکسهای مندرج این وبلاگ در ذهنم مجسم می شود.مردمانی پراکنده با لباسهای پاره و چند بار مصرف با امکاناتی بسیار ضعیف سوار بر قاطر و الاغ با معدود دوچرخه سوارانی در جاده های سنگ کوب شده و خاکی و . . .
فقط خواستم بگویم که نه تنها از حقیقت فاصله ندارید که خود حق را بیان کرده اید.
از خداوند منان وجود استادی چون شما را بسیار سپاسگذار خواهم بود.

حالا دیگر آن چه می گویم و می نویسم اهمیتی ندارد و هرچند اگر برگی از این درخت بلند حقیقت را هر یک از این همه مدعی وطن پرستی و دور اندیشی چیده بودند، چهان را به قعر دره دانایی خویش فرو می غلطاندند، اما مهم تر اصرار این طلایه لشکر یهود دعوت به برقراری سکوت در اطراف این نوزاد حقیقت است تا مردم جهان از خوابی نجهند که این همه دایه برای از صدا انداختن در اطراف ان در دو سه قرن اخیر مایه گذارده و زحمت کشیده اند..

abbas یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 08:17 ق.ظ

http://www.getty.edu/art/exhibitions/cyrus_cylinder/

باید پرسید علت این تلاش وسیع و جدید در چیست.

[ بدون نام ] یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 02:18 ب.ظ http://mahdimirakhorloo.wordpress.com/

شاید یکی از هزاران شخصیت بیرون آمده از دل تفکرات یهودانه صاحب این وبلاگ باشد.

سمند یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 02:19 ب.ظ

ما مانده ایم که چگونه جهانی که در فقر دست و پا میزد هر گوشه اش جنگی بود و قیامتی از ویتنام تا قحطی بزرگ ایران تا کشتار های جنگ جهانی همه همه ناگهان در طی 100 سال پیش علم پیشرفت کرد بشر مدرن شد و زندگی ها به قول تاریخ نویسان جعلی اسان گشتند و برق امد و ناگهان همه چیز کشف شد! انگار تمام بشریت از دوران ادم تا محمد (ص) هیچی نمیفهمیده اند و نمیدانستند و ناگهان از سال 1800 به بعد برق امد و تلفن امد و هواپیما امد و .... چگونه شد بشری که هیچی نمیفهمید تا دیروز سوار خر و قاطر بود ناگهان کت شلوار پوشید و ناگهان مدرن شد و اینکه پس مردم قدیم همه منتظر 1800 به بعد میلادی بودند تا به علم و تکنولوژی دست یابند و قبل از آن همه باید سوار خر و قاطر میبودند خودش حفره ای عظیم در دل تاریخ هست و خواهد بود. جوری از مردم قدیم در کتاب ها نوشته اند و خوانده اند و در فیلم سریال ها نشان داده اند که همگان اکنون عقیده دارند که مردم قدیم چه قدر بدبخت بودند و سختی میکشیدند. حال هیچ کس از خودش نپرسیده که نوح نبی با چه تکنولوژی و وسیله هایی کشتی عظیمی ساخت که صد ها قسمت مختلف و دارای تهویه هوای مناسب و اصول ارگونومی خاص باشد یا قوم ثمود چگونه با چه پیشرفت هایی سنگ های عظیم در دل کوه میتراشیدند (لابد با چوب و آهن!!!) حرف هم که زده میشود میگویند تاریخ اینگونه نوشته!

و الله اعلم.

ت 400 سال پیش هیچ کشوری نام های کنونی را نداشت و کسی نمی دانست چین و هند و غیره در کجای جهان اند و چه نام دارند و مثال روشن ان هم قاره بزرگ امریکا که نیمی از جهان امروز است.

[ بدون نام ] یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 03:41 ب.ظ

http://www.parsine.com/fa/news/166066/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

رضا یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 04:41 ب.ظ

سلام استاد پورپیرار
استاد سوالی در مورد ایه 84سوره انعام داشتم:(وَ وَهَبْنَا لَهُ إِسحَقَ وَ یَعْقُوب کلاًّ هَدَیْنَا وَ نُوحاً هَدَیْنَا مِن قَبْلُ وَ مِن ذُرِّیَّتِهِ دَاوُدَ وَ سلَیْمَنَ وَ أَیُّوب وَ یُوسف وَ مُوسى وَ هَرُونَ وَ کَذَلِک نجْزِى الْمُحْسِنِینَ(84)
وَ زَکَرِیَّا وَ یحْیى وَ عِیسى وَ إِلْیَاس کلُّ مِّنَ الصلِحِینَ(85)
وَ إِسمَعِیلَ وَ الْیَسعَ وَ یُونُس وَ لُوطاً وَ کلاًّ فَضلْنَا عَلى الْعَلَمِینَ(86)).
استاد مرجع ضمیر در (ذریته)در ایه 84به ابرهیم(ع) به می گردد که در ابتدای ایه روی سخن با ایشان است؛یا اینکه مرجع ضمیر در ذریته به نوح(ع) برمی گردد؟
با تشکر از شما

ذریه در ایه 84 به نوح برمی گردد.

بختیار یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 06:20 ب.ظ

با تشکر و ضمن کسب اجازه از محضر استاد

بنابراین این عکس ها در واقع نوادگان پر افتخار آن ارتش دو میلیونی خشایارشاه بحساب میایند.

اشتباه نکنید. ارتش 5 میلیونی !!!!!

h یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 09:52 ب.ظ

http://alef.ir/vdccx0qis2bqx48.ala2.html?204801

همان یکی هم زیادی است چون سئوال اصلی این است که از کجا و چه گونه و در چه روابطی به دست آورده است.

aydın یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 10:20 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

با سلام

یهودیان سیاه پوست اسرائیل:
http://tnews.ir/%D8%A7%D8%A8%D9%86%D8%A7/C2E716905954.html#%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%BE%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D9%84%D8%B31

با تشکر

aydın یکشنبه 19 آبان 1392 ساعت 11:00 ب.ظ http://biryol-az.blogsky.com

این هم یکی دیگر:

http://mfa.gov.il/MFAFA/IsraelExperience/HistoricalReview/ModernTime/Pages/130510-Ethyopians.aspx

میرر دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 02:22 ق.ظ

من دیگر نمیدانم چه بگویم!
http://www.jamnews.ir/detail/News/251831

abbas دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 07:19 ق.ظ

استاد سلام۰استاد بنظر شما عکس های وجود دارد در زمانی که بیستون را می ساختند؟ممنون

abbas دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 07:57 ق.ظ

http://www.vam.ac.uk/content/journals/research-journal/issue-no.-5-2013/from-silence-a-persepolis-relief-in-the-victoria-and-albert-museum

abbas دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 08:26 ق.ظ

http://www.tcoletribalrugs.com/resources/Old%20Persia%20Photos/p7.html

کتابخانه واتیکان دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 08:58 ق.ظ

چند شب پیش یکی از شبکه های برون مرزی برنامه ای داشت که در آن ساختمان بایگانی اسناد واتیکان را نشان می داد که چقدر بزرگ بود و چقدر هم با دقت محافظت می شد! گوینده هم می گفت مورخان منتظرند اجازه استفاه از این اسناد داده شود تا حقایقی از تاریخ روشن شود.
سوال؟
1- به نظر شما اسناد این بایگانی ها چقدر معتبر است و آیا حقایق تاریخی حداقل اروپا در آنها ثبت نشده است؟!
2- آیا حوادث مربوط به دروان به اصطلاح قاجاریه که در مرکز اسناد وزارت خارجه موجود است معتبر هست یا خیر؟
3- آیا حداقل گوشه هایی از حوادث دو قرن اخیر خاورمیانه و ایران را نمی توان در بایگانی روزنامه های قدیمی روسیه، انگلیس و فرانسه و ... سایر قدرتهای قدیمی اروپا پیدا نمود؟!

بنیان اندیش دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 11:13 ق.ظ

سلام

http://mahdimirakhorloo.wordpress.com/

نویسنده این وبلاگ واقعا فرد بیسوادی هست. امروز حقانیت قرآن برای انسان های با سواد و دانشمند ثابت شده. در واقع امروز تنها افراد بی فرهنگ و بی سواد به تمسخر قرآن می پردازند در حالی که در ان سر دنیا دانشمندان گروه گروه دارند به قرآن ایمان می آورند و مسلمان می شوند. این اشخاص دنباله رو بی سوادانی مثل علی دشتی و یا نویسنده کتاب "قرآن سروده ای به سبک پارسی" و از این قبیل کتاب ها هستند .

مدارکی هست که اسلام تا قلب کنیسه یعنی کاخ سفید و یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهور امریکا رسوخ کرده و اون رو مسلمان کرده حتی تا قلب مسیحیت یعنی واتیکان هم رسوخ کرده و کشیشان زیاد در برابر حقانیت قرآن زانو به زمین زده اند.

http://www.aparat.com/v/0leWm

معلوم بود که باز نخواهد شد.

[ بدون نام ] دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت 11:50 ق.ظ

البته این هم یک مسیحی که سعی داره نظر بزرگ ترین جنین شناس جهان یعنی پروفسور کیت مور رو در مورد علمی و دقیق بودن توصیف قرآن از مراحل رشد جنین در رحم رو رد کنه!!!!

http://vimeo.com/41340490

از همون اول فاتحه این نقد رو باید خوند وقتی به کتاب های یهود ساخته احادیث و تفسیر قرآن ارجاع می ده بخصوص دقیقه 9 و 50 ثانیه جالبه.

abbas سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 05:33 ق.ظ

http://believe.blogsky.com/1389/06/29/post-118/

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 06:41 ق.ظ

http://www.tabnak.ir/fa/news/357246/صلیب-شکسته-در-دانشگاه-آزاد-بندرعباس

http://www.asriran.com/fa/news/303807/استفاده-از-زنجیر-تیغ-دار-در-خمینی-شهر

abbas سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 08:49 ق.ظ

http://www.penn.museum/documents/publications/expedition/pdfs/2-3/death.pdf

این وبلاگ به علت خراب کاری های متعدد باز نمی شود و یا فرامین را غلط اجرا می کند.

abbas سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 11:04 ق.ظ

http://www.youtube.com/watch?v=TX_xXMsg9BI

معلوم بود که باز نمی شود. این وبلاگ به علت حراب کاری های متعدد باز نمی شود و یا فرامین را اشتباه اچرا می کند.

بنیان اندبش سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام استاد.

لینک اول که باز نشد چیز مهمی نیست. وبلاگی است که بر اساس جعلیات یهودی به تمسخر اسلام و قرآن می پردازد از همان قماش کارهای علی دشتی و شجاع الدین شفا. ولی لینک زیر فیلتر نیست و به راحتی می توانید ویدئو را مشاهده کنید که در مورد توضیحات بزرگ ترین دانشمند جنین شناسی جهان پروفسور کیت مور در مورد علمی بودن و دقیق بودن توصیفات قرآن در مورد مراحل رشد جنین می باشد و آیه «خلق الانسان من علق»

http://www.aparat.com/v/0leWm

متشکریم.

قدرت سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 01:56 ب.ظ http://sinixkorpu.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید!

مادر یکی از دوستان، ضمن تحسین سخاوتمندی پدرش، تعریف میکردکه:
در آذربایجان (زمان اشغال ایران توسط روسها در جنگ جهانی دوم)، سربازان روسی موقع تهیه مایحتاج خود از قبیل شیر و ماست، اغلب در قبال غذا به روستائیان پول میدادند. اما پدرم به مادرم سفارش کرده بود که هرگز از سربازان پول نگیرد و یادآوری میکرد که اینها غریب هستند و درحق آنها باید غریب نوازی بشود!

موضوع فوق نشان میدهد که 70 سال قبل، اکثریت مطلق مردم ایران بیسواد و بی اطلاع بوده تا آنجا که قشون اشغالگر را غریب و مهمان تلقی میکند. چه رسد به اینکه در 90 سال قبل از دولت-ملت بحث شود. شاید هم که تلقی بزگان ما در 70 سال قبل صحیح بوده است یعنی رفتار ژاندارم ایران بدتر از سرباز روس بوده است!!
در تاریخ نگاری نظر توده ها هم باید جمع آوری و تحلیل شود.

با آرزوی توفیق و سلامتی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 02:40 ب.ظ

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920820000960

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 02:42 ب.ظ

http://www.tabnak.ir/fa/news/357434/عکس-های-نادر-رنگی-از-جنگ-جهانی-اول

جستجوگر سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 02:50 ب.ظ

با سلام خدمت استاد
از شما سوالی دارم که امیدوارم جوابی به این سوال حقیر بدهید.چرا شما کشتار ملت ایران بوسیله قحطی که توسط انگلیس ها بوجود آمده در خلا جنگ جهانی اول را قبول ندارید؟ من شخصا رفته ام در استانهای کل شمال غرب سوال کردم و با پیرمردها نیز صحبت کردم حتی تا استان همدان نیز پرس و جو کردم همگی از آن یاد می کنند و خوب راجع به آن توضیح می دهند حتی در روستاها نیز این گرسنگی و قجطی و کشتار را خوب به یاد دارنداین یک حادثه تاریخی نزدیک است و تاریخ شفاهی را همگی به یاد دارند.
امیدوارم پاسخ شما را در این مورد بشنوم.
با تشکر

کتابی در این باره چاپ شده که با آمار ده میلیون کشته که می دهد به شوخی شبیه است چون در ان زمان کشور فقط 20 میلیون جمعیت داشته است! و من نقد و نادرست بودن ان را نوشته و منتشر کرده ام.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 03:44 ب.ظ

http://alef.ir/vdcjmxe8vuqeyhz.fsfu.html?204961

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 03:46 ب.ظ

http://alef.ir/vdcbsab5arhbg9p.uiur.html?204954

باید کسی سخن رانی قبل از انقلاب استاد مطهری در دانشکاه تهران و درباره علی اکبر و علی اصغر در میدان کربلا را رسانه ای کند.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 07:34 ب.ظ

مصاحبه کانال 2 تلویزیون اسرائیل با بنی صدر
http://youtu.be/8SyKjFVIDE0

صدا: https://soundcloud.com/a-banisadr/banisadr-92-07-06-1#play
متن: http://banisadr.org/index.php?option=com_content&view=article&id=256

ایهود یاری: شما متولد همدان هستید، آیا تا به حال به مقبره استر و مردخای رفته اید؟

بنی صدر: بله، به مزار استر و مردخای که در اول محله یهودیان همدان قرار دارد، رفته ام.

ایهود یاری: امروز عده ای در ایران می گویند: «یهودی ها در زمان استر و مردخای عامل یک کشتار دسته جمعی(هلوکاست) بوده اند»، نظر شما چیست؟

بنی صدر: بعکس است، به جهت اینکه استر محبوب شاه بود و از این فرصت برای جلوگیری از کشتار یهودی ها استفاده کرد. تا جایی که خوانده ام، یادم نمی آید که آنها عامل کشتاری بوده باشند.

ایهود یاری: این همه نفرت کورکورانه دولت و حکومت ایران نسبت به اسرائیل و یهودیت از کجا ریشه می گیرد؟

بنی صدر: اسرائیل و یهودیت دو چیز است که نباید با هم قاطی کرد. با این وجود، نزد افکار عمومی مردم ایران نسبت به اسرائیل نگرانی وجود دارد که اولا به حقوق مردم فلسطین مربوط می شود، ثانیا به سیاست حکومت اسرائیل مربوط می شود که آشکارا سیاست تجزیه کشورهای منطقه است و ثالثا به تهدید دائم ایران به جنگ مربوط می شود، بطوری که یادم می آید در زمان نخست وزیر قبلی اسرائیل، روزنامه اسرائیلی نوشته بود: «اگر شما، احمدی نژاد را نمی داشتید تکلیفتان چه بود؟» و رژیم حاکم بر ایران از این زمینه عمومی برای پیشبرد سیاستهایش سوء استفاده می کند پس استبدادش توجیه می شود.

ایهود یاری: نظرتان درباره اینکه احمدی نژاد و دیگران می گویند: «اسرائیل باید از روی نقشه پاک شود»، چیست؟

بنی صدر: این رژیمها مثل ظروف مرتبطه هستند، همانقدر که آقای نتانیاهو تهدید به جنگ و ... می کند، آقای احمدی نژاد هم همین استفاده را برای سیاست داخلی اش می کرد. با رژیم ایران مخالفم ولی انسان باید حقیقت را بگوید و حقیقت این است که احمدی نژاد نگفته است که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. آنچه که او گفت به حکومت اسرائیل و سیاستش در منطقه مربوط می شد، خصوصا در آنچه که به فلسطینی ها مربوط می شود.

ایهود یاری: نظرتان درباره سخنانی که پیرامون انکار هولوکاست می گویند، چیست؟

بنی صدر: در اروپا هم خیلی ها هستند که نسبت به شمار کشته شدگان که آیا شش میلیون یا کمتر بوده، صحبت می کنند اما از دید من اگر رژیم هیتلر حتی یک یهودی را بیگناه به آن ترتیبی که معروف است در کوره های آتش سوزی می سوزاند، کافی بود تا انسان رژیم هیتلری را محکوم کند. ایرادی که به احمدی نژاد وارد است، اینستکه او نمی فهمد که وقتی که یک انسان مورد ستم قرار می گیرد، مثل این است که همه بشریت مورد ستم قرار گرفته اند.

ایهود یاری: نظرتان درباره جنگی که ممکن است بین ایران و اسرائیل اتفاق بیفتد، چیست؟

بنی صدر: امیدوارم مردم اسرائیل پیام مرا می شنوند و به حکومت خودشان می گویند: «شما اگر می خواهید که مردم ایران نسبت به اینکه چگونه رژیمی داشته باشند، تصمیم بگیرند و از این استبداد رها شوند، تهدید ایران، خصوصا تهدید به جنگ را رها کنید.»

ایهود یاری: بنظر شما ایران به دنبال سلاح هسته ای است یا به دنبال نیروی مسالمت آمیز هسته ای است یا می خواهد نشان بدهد که به دنبال نیروی مسالمت آمیز هسته ای است؟

بنی صدر: برنامه برای تولید بمب اتمی بوده و آنرا زیر فشار افکار عمومی خصوصا افکار عمومی مردم ایران رها کرده است، برای اینکه به افکار عمومی ایران دروغ گفته شده بود و افکار عمومی ایران متوجه شده است که کشورش در خطر بیهوده و بی دلیلی است از اینرو فشار از سوی جامعه زیاده شده است، در انتخابات ریاست جمهوری مهندسی شده اخیر هم این فشار جامعه ایرانی را می بینید.

ایهود یاری: چه شانسی وجود دارد که آقای روحانی بتواند با 1+5 به توافق برسد؟

بنی صدر: مردم ایران خواهان بمب اتمی نیستند اما اگر از بیرون فشار وارد شود و این فشار خیلی شدید شود، مردم آن فشار را از رژیم برمی دارند و رژیم می تواند به سمت ساخت بمب اتمی برود و غرب از این امر غافل است. فشار مردم ایران به رژیم خیلی شدید است و نباید این فشار را کم کرد.

ایهود یاری: آیا تغییری که آرزویش را دارید، در افقی نزدیک می بینید؟

بنی صدر: واقعیت را ببینیم؛ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، آقای سعید جلیلی که معرف و سمبل آقای خامنه ای و ولایت فقیه بوده است، 7 درصد رای آورده است یعنی ولایت فقیه و خامنه ای در جامعه ایرانی در اقلیت محض هستند، از اول انقلاب هم همینجور بود و بیش از 4، 5 درصد رای نداشتند و هر بار که مردم ایران خواستند اظهار نظر کنند، به سود دموکراسی اظهار نظر کرده اند و این بسیار مهم است. اینکه آقای روحانی رئیس جمهور شده، اهمیتی ندارد بلکه میزان رای آقای خامنه ای در انتخابات اخیر اهمیت دارد که تنها 7 درصد بوده است!

ایهود یاری: آیا این آرزوی من حقیقت می یابد که روزی بتوانم قبر استر و مردخای را در همدان ببینم؟

بنی صدر: چرا که نه، در صورتی که مردم منطقه از این خشونتها رها شوند و صلح بعنوان حقی از حقوق انسان در همه جا مستقر شود، البته شما هم می توانید به همدان بیایید و از مقبره استر و مردخای دیدن کنید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 08:50 ب.ظ

جناب استاد شما می فرمایید چون در ابتدا ورود اسلام تا مدت ها دست نوشته هایی از قرآن نداریم به همین علت تولید آثار علمی و ادبی و ... قابل پذیرش نیست اما تا جایی که می دانیم همیشه در تاریخ های معمول و رسمی هم به نوعی همین مساله گفته شده که نزدیک به سه قرن طول کشید تا جامعه با شرایط جدید وفق پیدا کرده ،آثار جدید مکتوب تولید کند و قدیمی ترین آثار مکتوب هم به قرن سوم بر می گردد. اگر ممکن است با توضیح خود این مساله را روشن بفرمایید.

دوباره مدخل را بخوانید. متوجه مغز مطلب یعنی نبود خط بالغ عرب نشده اید.

جستجو گر سه‌شنبه 21 آبان 1392 ساعت 10:05 ب.ظ

استاد من اصلا از آمار گفته شده در آن کتاب صحبت نمی کنم
منظور من اصل ماجرا است آیا این جریان بوده است یا نه؟ معلوم است آمار درست نیست ولی در اتفاق افتادن این قحطی شواهد و افراد بسیار زیادی شهادت می دهند یک مثال کوچک مردم روستاهای اطراف اسد آباد همدان به خوردن گوشت حیواناتی مانند سگ و حتی خوردن گوشت انسان مرده رو آورده بودند و آنرا پیر مردها برای ما تعریف کردند و این جریان در کل شمال غرب یکسان است

آن نقد را که گفتم بخوانید. روستایی در پایان هر کشتی ابتدا غذای سال خود را بر می دارد و مرغ و جوجه و تخم مرغ و قرمه و متعلقات و خشک بار دارد. در تهران از کسری نان و شلوغی نانوا ها نشانه هایی بود ولی از جنازه ها نه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد